Közélet

Elkészítettük Szeged felújítás-térképét: egy helyen, mennyit csúsznak a város projektjei

Elkészítettük Szeged felújítás-térképét: egy helyen, mennyit csúsznak a város projektjei

2019. április 2., kedd
Elkészítettük Szeged felújítás-térképét: egy helyen, mennyit csúsznak a város projektjei

Következetesen csúsznak a szegedi felújítások, így összegyűjtöttük, hogy a melyik beruházás kivitelezése mennyi időt csúszott. A leglátványosabbak között szerepel a Tisza Lajos körút, valamint a Liget felújítása, de gyűjtésünkben szerepel olyan is, mely még el sem kezdődött, de a tervezettnél máris hónapokkal később indíthatják el a kivitelezést. Sok beruházás a téli fagyon csúszott el.

1. Kolozsvári tér:

A móravárosi köztér felújítását még a nyáron harangozta be az önkormányzat. A projekt során teljes egészében felújítják a teret, így a dühöngőt is, de a bejelentettnél

60 millió forinttal

drágábban. A tervek szerint ennek a beruházásnak tavasszal kellett volna elkészülnie, de mivel januárban

a hideg miatt nem lehetett haladni

a kivitelezéssel, így az átadás várhatóan

júniusra csúszik

.

2. Újszegedi liget:

A szegedi projektek közül talán a leglátványosabb csúszást a közkedvelt park 1 milliárd forintos rekonstrukciója produkálta. A területet még 2018. február 21-én kezdték el felújítani, Botka László pedig bejelentette, hogy ősszel átadják a ligetet, ezután fokozatosan romlott a helyzet. A nyár közepén – annak ellenére, hogy senkinek sem tűnt fel a munkavégzés – már sajtóbejárást tartott az önkormányzat, amikor azt reklámozták, hogy őszre biztosan kész lesz a liget. Csak szeptember végén jelentették be, hogy

a májusi esőzések miatt nem tudják időben befejezni a beruházást

. Decemberben azt ígérték, hogy az ünnepek alatt kész lesz a park,és habár Nagy Sándor a tavaly decemberi közmeghallgatáson azt mondta, a városházán megoszlanak a vélekedések azzal kapcsolatban, hogy ezt az időpontot sikerül tartani. Ám januárban még a széttúrt környezetben állapíthatta meg sajtótájékoztatóján azt Tápai Péter, a Fidesz szegedi alapszervezetének alelnöke, hogy

a következetesen csúszó beruházások alapján kijelenthető a szocialista városvezetés alkalmatlansága.

Ezt követően újabb ígéret nem érkezett

, csak napra pontosan 13 hónappal a projekt kezdetét követően

adták át

a területet tűzzsonglőrök bemutatója után.

A csúszásért mindössze 148 millió forint kötbért kapott a város a kivitelezőtől.

3. Tisza Lajos körút:

Szinte a teljes belvárosi közlekedést megbolygatta

a tavaly június 18-i lezárása

. A kiskörút Petőfi és Boldogasszony sugárutak közti szakaszának faltól falig történő felújítása 640 millió forintba került. A kezdetekkor azt ígérték, hogy őszre befejeződnek a munkálatok, viszont a rekonstrukciót bonyolította, hogy a szolgáltatók váratlanul jelezték az önkormányzat felé, sürgősen fel kell újítani a közműveket a területen. Sok bosszúságot okozott, hogy a felújítás miatt egy sávos lezárással korlátozták a forgalmat a Dugonics tér irányába a Tisza part felől, erről azt mondták, hogy októberben ismét kétirányú lesz a Tisza Lajos. De ez sem jött össze,

csak december 1-től lett kétirányú a forgalom

. Emiatt nagyjából 3 hónapos csúszást sikerült elérni.

Három hónapot csúszott a Tisza Lajos felújítása. Fotó: Kovács Ferenc

4. Belvárosi Mozi:

Az önkormányzati vezetésű intézmény felújítását januárban

kezdték el

. A munkálatok költsége két részre bontható: a műemlékvédelem alatt álló épület felújításának építési büdzséje 532 millió forintot tesz ki, míg az eszközbeszerzés nettó 160 millió forint.

Az elképzelések szerint hét hónapig tart a beruházás, azaz szeptember-október környékén már használhatónak kéne lennie a Belvárosi kinónak.

5. Móra Ferenc Múzeum és a vár:

A kulturális intézményt a Belvárosi Mozihoz hasonlóan januárban zárták be a dinoszaurusz-kiállítás után. A munkálatokat az elképzelések

szerint a 2020-as Múzeumok Éjszakájára fejezik be

, Európai színvonalú múzeumot nyitnának meg ekkor. Erre 900 millió forintot szánnak. A Roosevelt tér és a Móra park zöldterületének rekonstrukciója azonban 1,1 milliárd forintba kerül. Ez a beruházás máris csúszás áldozata, hiszen most már nyárra esik a kivitelezés várható kezdetének időpontja – írta meg a Délmagyar.

6. Buszmegállók:

Emlékezetes, hogy Botka László polgármester a 36 buszmegálló felújításának öt hetes leállását azzal indokolta, hogy

kötött a beton

. A májusban elkezdett munkálatokra 417 milliós pályázati forrást költhetett az önkormányzat.

Hetekig kötött a beton. Fotó: Kovács Ferenc

7. Parkoló belső-Tarjánban:

Októberben kezdődött el a Zöld Városok Program tarjáni üteme.

Ennek folyamán 236 férőhelyes parkolót alakítanak ki, időközben pedig 225 fát vágtak ki.

A 100 százalékos uniós támogatású beruházás 748 millió forintba kerül.

8. Széchenyi tér:

Nagy botrányt okozott a tér felújításának győztes koncepciója. A beruházásra 3 milliárd forintot költhet az önkormányzat, de arról még nem tudni, hogy mikor kezdődnek el a munkálatok és mikor fejezik be a felújítást, hiszen egyelőre a terveket sem véglegesítették.

9. Újszegedi víztorony tér:

Két ütemben újítják fel az újszegedi közteret, melyben az első 95 millió forintba fog kerülni.

A felújítás befejezését nem reklámozta túl az önkormányzat, Joób Márton, a terület önkormányzati képviselője nyilatkozta a Szeged TV-nek januárban, hogy őszre szeretnék átadni a teret.

10. Odessza:

A város legrégebbi lakótelepének felújítását egy évvel ezelőtt jelentették be. A közösségi terek, például a kispiac mellett az utcák és a járdák is megújulnak. A 900 milliós beruházás döntő többségét az EU szolgáltatja, a járdák és az utcák felújítása 120 millió forintot tesz ki.

Az ígéretek szerint december közepére kellett volna befejezni a felújítást, de még mindig tartanak a munkálatok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.