Nincs szerencséje a szegedi városvezetéseknek a felújításokkal. Az utóbbi években szinte egyetlen komolyabb munkát sem sikerült úgy befejezni a városban, hogy később nem kellett hozzányúlni és javítani. Volt itt elméretezett buszmegálló, vagy éppen kacsaúsztatóvá változott útszakasz. De legutóbb egy, csak nehezen értelmezhető gyalogos és kerékpáros útun kellett korrigálni.
A klasszikus állatorvosi ló esete. A beruházás tervezésénél elfelejtettek néhány apró dolgot-például nem igazán számoltak a közművek kiváltásával, amiért hónapokat csúszott a beruházás. A milliárdos felújítás átadása után az út szinte rögtön kátyúsodni kezdett, később kiderült, hogy az SZTK környékén a vízelvezetés sem az igazi. Még hónapokig toldozták-foldozták, mire úgy ahogy elkészült. Egyik emlékezetes és jellemző hiba az elméretezett buszmegálló volt például-ezt cikkünk nyomán renoválták gyorsan.
De a Klinikák környéki szakasz elkészítésébe is hiba csúszott, ott hónapokat kellett várni a hibajavításra.
Több hetes csúszással, adták át a Szilléri sugárúti körforgalmat három éve. Az átadás után azonban rájöttek, hogy itt is vannak hibák és sebtiben elkezdték feltúrni az átadott járdát. Több alkalommal is.
A Szentháromság utca renoválása sem kap helyett a tankönyvekben-maximum ellenpéldaként. Itt előbb a zöldterületek rekonstrukciójával kezdték, majd néhány héttel később felmarták az aszfaltot, amivel a felújított virágágyásokat több helyen le is gyalulták. Ráadásul ez a beruházás is heteket csúszott, rengeteg balesetveszéllyel járt és a minőségi munkával sem lehetett vádolni a kivitelezőket.
Ráfért a felújítás a Ligetre, de ezt sem sikerült megoldani úgy, hogy arról ne szülessen újságcikk. A felújítás-természetesen-itt sem lett kész időre, majd nem sokkal később a rendkívül népszerű futókör burkolata kezdett el repedezni. De akadt itt értelmezhetetlen járdasziget telepítés is, és egyre többen panaszkodnak arra is, hogy például a nagy téren igencsak kopottas a fű, a talaj pedig hazánk domborzati térképénél is egyenetlenebb.
A legújabb bosszúságra okot adó felújítás a Belvárosban volt. A Stefániát másfél éve adták át, ott van a kevesebb probléma. A szemétgyűjtők nem „vandál-biztosak”, a burkolat pedig több helyen mállni kezdett. A Roosevelt téren éppen a múlt héten javították ki a közelmúltban átadott parkolók vízelvezetési hibáit. Az Oskola utca pedig több sebből vérzett és vérzik. Novemberben úgy adták át, hogy jóindulattal sem lehetett azt mondani, hogy az elkészült. Majd az elmúlt hetekben előjöttek a hibák is. A lakók és az üzlettulajdonosok a járda és az autóút kialakítására panaszkodnak, a kerékpárosok az út minőségére, de dőlt már itt ki útbaigazító tábla is. A Belvárosi híd lábánál a közlekedési változások kialakítása sem jött össze elsőre.
Vízen sem ment minden hibátlanul. Elhibázott tervezés és hanyag kivitelezés miatt alakult ki balesetveszélyes helyzet a szegedi kishajós kikötőnél és csak költséges munkával lehetett elkerülni a komolyabb bajt. A balesetveszéyt az okozta, hogy nem megfelelően rögzítették a parthoz az építményt és a hulkladékterelőt sem építettek.
Az egyértelmű, hogy mindegyik felújítás Szeged javát szolgálják, de a fenti felsorolásból is feltűnik, hogy a gondos tervezés és precíz kivitelezés nem erőssége a város vezetésének. Szinte minden nagyobb volumenű munka befejezésével hibák sora jön elő, ezeknek a korrigálása pedig nem olcsó. Természetesen egy-egy kisebb javítás elkerülhetetlen, azonban a fentiek közül a legtöbb elkerülhető lett volna.
Az idővel is hadilábon állnak
Amellett, hogy hibák sora jön elő az átadás után, a felújítások befejezése is rendre elcsúszik. A Tisza Lajos körút hónapokat csúszott, de a Szentháromság utcában is hetekkel később végeztek a munkával. A Szilléri sugárúton, a körforgalom hónapokkal az ígértek után készült el, ahogy az Odessza városrészben is több héten keresztül balesetveszélyes állapotok uralkodtak a megcsúszott felújítás miatt. Ilyen-olyan magyarázat mindig volt a késésekre, ezek közül az egyik legemlékezetesebb, amikor Botka László azt magyarázta, hogy azért nem dolgoztak heteken át a 36 felújított buszmegállón, mert a kivitelezéshez használt bazaltbeton öt héten át köt. Három éve még térképen is jelőltük a csúszásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.