Írjon nekünk

Közélet

Egyre nagyobb blamázs a Szentháromság utca felújítása

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/valo p.jpg

Megjelent:

Az önkormányzatnál két dolog biztos: ha útfelújításba kezd, akkor abba hiba csúszik illetve az ezzel kapcsolatos kellemetlen kérdésekre nem ad választ.

Újabb felújítás, újabb baklövés. Mi is tapasztaljuk, de tucatjával kapjuk olvasóinktól is a jelzéseket: a Szentháromság utca felújítása ismét meghaladta az önkormányzat feladatmegoldó képességét.

Arról hetek óta írunk, hogy a felújítás idejére nem terelték el a forgalmat az utcáról. Ez csak a buszvezetőknél, az ott lakóknál és a területen dolgozóknál verte ki a biztosítékot, továbbá balesetveszélyes mindenkinek, aki érinti az útszakaszt. A tömegközlekedésért felelős Dakk Zrt. az önkormányzatra mutat az ügyben, az önkormányzat pedig (szokás szerint) lapít és nem válaszol sokadik kérdésünkre sem.

Van is oka a lapításra, mert kellemetlen lenne beismerni az újabb vaskos tévedést, ugyanis Szentgyörgyi Pál alpolgármester az út felmarása után számított 8 nappal ígért új burkolatot az érintett útszakaszra. Most nem segít az “öt hétig köt és egy évig tömörödik a beton” igencsak kérdéses magyarázat sem.

Azért van újdonság is. Egyik napról a másikra az útszakasz négy buszmegállóját, ideiglenesen néhány méterrel áthelyezték. Mint megtudtuk, erről csak a buszsofőrök és az utasokat nem értesítették. Éppen ezért kedden reggel az egyik busz a régi megállóban állt meg, a másik az újban várta az utasokat, akik nem győzték kapkodni a fejüket.

De ez még a kisebb baj.

A nagyobb az, hogy a buszmegállókat úgy alakították ki, hogy azok finoman szólva is balesetveszélyesek. Három megoldás kínálkozik: a felbontott útest felé indul az utas, a felújítás előtt (!!!!!) átadott virágágyáson gázol át vagy a felbontott járdán próbál meg egyensúlyozni. Röviden balesetveszély, károkozás vagy nyaktörő mutatvány közül választhat.

De egyéb érdekességről is írtak nekünk:

“Az út szélén 20-30 centire felbontják az aszfaltot, körülbelül 30 centi mélyen kiássák az alapot, és kiszedik a gránitköveket. Aztán vagy még aznap, vagy jó esetben 1-2 nap múlva ugyanoda visszarakják a kockaköveket, akár törötten és feltöltik az árkot, igencsak hevenyészetten” – írja egyik olvasónk.
Tegyük hozzá, hogy a megsüllyedt utcaköveket ideje volt már renoválni, de nem biztos hogy így. Ráadásul valóban itt sem lehetett valami rendben, mert tegnap tapasztaltuk, hogy a múlt héten kiszedett, majd visszaillesztett köveket egy szakaszon újra ki kellett szedni.
Mi nem adjuk fel, újabb kérdéseket küldünk az önkormányzatnak, hátha most tájékoztatják a felháborodott szegedieket.

Közélet

Nehézkes Mária napja: ismét egy aratóünnep

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/valo p.jpg

Megjelent:

Várkonyi Balázs írása.

Tovább olvasom

Hírzóna

Ingyenes nyaralást kapnak a kereskedelmi dolgozók

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/valo p.jpg

Megjelent:

Szerző:

A Tatai-tó partján álló színvonalas nyaralóházat ingyenes használatra anonim magánszemélyek ajánlották fel.

Tovább olvasom

Közélet

Ennyire megosztja a szegedieket a rakpart lezárása

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/valo p.jpg

Megjelent:

A fiatalok közül sem mindenki támogatja a lezárást, de akad olyan autós, aki szerint ki lehet bírni, ha nem autózhat arrafelé. Megkérdeztük a szegedieket, hogy mit szólnak a városvezetés legújabb ötletéhez. Íme a válaszok.

Tovább olvasom

Aktuál