Ez a hír is érdekelheti
Gyárépítés Szegeden és információháború – a BYD két fronton harcol

A BYD is megerőssítette: nem igazak a gyártás elhalasztásáról szóló hírek. A szegedi gyár építése rendben halad, a gyártás az év végén indulhat.
Nem változtak a kínai autógyártó tervei, a termelés év végén indulhat Szegeden. A BYD a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában elmondta: félrevezető hírek keringenek a beruházásról.
Az építkezés folyamatosan halad, a tervek változatlanok – ezzel reagált a kínai BYD autógyártó a Világgazdaság megkeresésére, miután a Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt állította, hogy elhalasztják a szegedi üzem termelésének felfuttatását.
A BYD közlése szerint viszont a vállalat kitart az eredeti menetrend mellett: a szegedi gyárban a gyártás megkezdése az év végén várható, a cél továbbra is az évi 300 ezer autó legyártása.
A BYD hangsúlyozta: nemcsak a beruházás mértéke és ütemezése változatlan, de a helyi beszállítói hálózat bővítésén is dolgoznak.
Jelenleg mintegy 150 magyar és európai partner minősítése zajlik. A vállalat szerint a Reuters állításaival ellentétben semmilyen áthelyezés nincs napirenden, és a törökországi építkezés sem előzi meg a magyar fejlesztést – utóbbi ugyanis még csak az előkészítés szakaszában jár.
A cikk állításait Joó István, a HIPA vezérigazgatója is cáfolta, aki Facebook-posztjában „fake news”-nak nevezte a hírügynökség állításait. A posztban közzétett fotók is egyértelműen azt mutatták: míg Szegeden az építkezés a befejezéséhez közeledik, addig Törökországban egyelőre még a tereprendezés sem történt meg.
A kormánybiztos emlékeztetett: a kínai cég 224 tárgyalási forduló után választotta Magyarországon Szegedet első európai autógyárának helyszínéül, majd európai központjának.
Az eset ugyanakkor nem egyedi: az elmúlt hónapokban több kínai beruházás kapcsán is terjedtek hasonló hírek, amelyeket rendre megcáfoltak az érintett vállalatok.
A CATL például nemrég azt közölte, hogy debreceni gyárának második üteme nemhogy nem marad el, hanem a legmodernebb, energiahatékony technológiákkal valósul majd meg.
A szegedi BYD-beruházás volumene egyedülálló: a 4,5 milliárd dolláros projektben évente akár 300 ezer elektromos autó is készülhet, az első példányok 2025 második felében gördülhetnek le a gyártósorról.
A cég egyúttal 32 milliárd forintos beruházással bővíti magyarországi jelenlétét: Komáromban új elektromosbusz-gyárat épít, ahol évi 1250 busz készülhet.
A gyár nemcsak gazdasági jelentőséggel bír, hanem stratégiai fontosságú is az Európai Unió számára. Az egyre szigorodó importvámok miatt a BYD számára különösen fontos az európai gyártási jelenlét, amit a szegedi üzem biztosíthat. A vállalat világosan jelezte: hosszú távra tervez Magyarországon – és Szegedre számít ebben a jövőben.
A Világgazdaság teljes cikke itt olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.