Ez a hír is érdekelheti
Nem érkezik tízezer filippínó munkás a szegedi autógyárba

Kínai előretörés a magyar közlekedésben: nemcsak Szegeden épül gigagyár, de Kaposváron is BYD villanybuszok váltják le a régieket.
A kínai BYD újabb mérföldkövet ért el Magyarországon: miután elnyerte a kaposvári villanybuszbeszerzést. Kaposváron 17 új villanybuszt szállíthat, jelentős árelőnnyel és fejlettebb technológiával a nyugati vetélytársakhoz képest - számolt be a Világgazdaság a Magyarbusz.info értesüléseire hivatkozva.
Újabb jelentős előrelépést tett a kínai BYD Magyarországon: a cég nyerte a kaposvári elektromos buszok beszerzésére kiírt közbeszerzést, legyőzve a német MAN-t. A döntés egyértelmű volt: a BYD nettó 3,696 milliárd forintos ajánlata közel 1 milliárddal volt kedvezőbb, mint az MAN-é. De nem csak az ár döntött. A kínai gyártó fejlettebb műszaki paramétereket, hosszabb garanciát és nagyobb hatótávolságot kínált.
A tender 10 szóló és 3 csuklós villanybuszra, valamint további 4 jármű lehívási lehetőségére vonatkozott. A közlekedési rendszerbe való integráció, a vezetők képzése és a karbantartás szintén része az ajánlatnak.
A BYD eBus B12 és B19 típusai hatótávolságban is jobban teljesítenek:
Ezzel szemben az MAN megfelelő típusai csak 513, illetve 458 kilométert tudnak megtenni.
Az utastér is tágasabb: a BYD szólóbuszai 37, csuklósai 46 ülőhellyel rendelkeznek, míg az MAN modelleknél ez 33, illetve 45 volt. Emellett a garanciák is jobban védenek: a BYD 96 hónapos általános jótállást, az akkumulátorra pedig 180 hónapot vállal, ami szintén fölényes a német gyártó ajánlatához képest.
A kaposvári sikert nem lehet elválasztani attól a nagyszabású projekttől, amely Szeged határában formálódik: a BYD itt építi fel első európai autógyárát. Az üzem évente 150 ezer elektromos járművet gyárthat már az első fázisban, és a beruházás akár meg is duplázódhat. A fejlesztés több ezer új munkahelyet teremthet a régióban.
A cég ezzel nemcsak logisztikai előnyt szerez, hanem egyben stratégiai pozíciót is Kelet és Nyugat ipari összekapcsolásában. A technológiai önellátás – saját akkumulátor, saját chip – lehetővé teszi, hogy a BYD globális szinten diktálja az árversenyt, miközben megőrzi nyereségességét.
A szegedi beruházás nemcsak ipari, hanem kereskedelmi előrelépés is. Az Algyői út 44. szám alatt már épül a BYD márkakereskedés, amely a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét is tükrözi majd. A helyi gyártásnak köszönhetően a Magyarországon értékesített BYD-modellek versenyképesebbek lesznek az ár és elérhetőség tekintetében is, hiszen az EU-s vámterhektől mentesülnek.
A BYD magyarországi térnyerése jól mutatja, hogy az elektromos közlekedés forradalma már nem a jövő, hanem a jelen. Kaposvár buszai már e-mobilitással működnek majd, Szeged pedig a régió meghatározó ipari központjává válhat. A kínai cég stratégiája sikeres: ár, minőség és rendszerbe integrálhatóság szempontjából is képes felülmúlni nyugati versenytársait.
Május közepén Orbán Viktor miniszterelnök fogadta Wang Chuanfu-t, a BYD elnökét. A találkozón megerősítették: Magyarország lesz a BYD európai központja. A miniszterelnök szerint a magyar iparnak be kell kapcsolódnia az új elektromobilitási korszakba, mert ebből a jövőből nem maradhatunk ki.
A BYD nemcsak akkumulátoros, hanem plug-in hibrid járműveket is gyárt majd Szegeden. Az első fázisban 150 ezer autó készülhet évente, a második ütemben pedig ez 300 ezer darabra bővülhet.
A 300 hektáros gyárterületen az építkezés rohamtempóban zajlik, az első autók gyártása már az év végén elindulhat. A beruházás nemcsak gazdasági, hanem szimbolikus léptékű is: a gyár az űrből is látható, és a jövő magyar iparának zászlóshajójává válhat.
A BYD nemcsak egy gyártó: új korszakot hoz a közlekedésbe, a gazdaságba és a nemzetközi versenyképességbe. Magyarország pedig – Szegeddel az élén – ennek a korszaknak a nyertese lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.