
A tervek szerint év végén már elindul a gyártás Szegeden
A magyar iparnak be kell kapcsolódnia az elektromobilitásba az új technológiai korszakban. Ezt mondta Orbán Viktor, aki a kínai BYD autógyár elnökét, Wang Chuanfu-t fogadta. Bejelentették, hogy a BYD Magyarországra hozza az európai központját.
Stratégiai megállapodást kötött a magyar kormány a BYD autógyárral, ezt Orbán Viktor jelentette be Budapesten.
A most kötött megállapodások mutatják, hogy az utóbbi két évben sokat dolgoztunk
– fogalmazott, miután a Karmelita Kolostorban egyeztetett Wang Chuanfu-val a kínai BYD autógyár alapítójával és elnökével. A miniszterelnök elmondta, hogy a mostani megállapodás szerint a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani. Felidézte, hogy biztos ipari alapokat fektettek le a rendszerváltás után az autóiparban.
Jelezte, hogy a magyarok az új korszakból nem akarnak kimaradni, ezért a magyar iparnak be kell kapcsolódnia az elektromobilitásba.
Leszögezte, hogy ki kell bírni a hullámvölgyeket, amik egy új technológia megjelenése idején vannak. Elmondta azt is, hogy ehhez partnerekre van szükség, ebben az iparban pedig Kínáé a vezető technológia. Kiemelte, hogy a legintenzívebb korszakát most élik a magyar–kínai kapcsolatok.
Az már ismert, hogy a BYD azt tervezi, hogy az akkumulátoros járművek mellett plug-in hibrid elektromos autókat is gyártani fog az Európába tervezett üzemeiben, köztük az épülő szegedi gyárban. A 300 hektáros területen épülő üzemben a tervek szerint év végén már elindul a gyártás. A szegedi gyár éves kapacitása az első fázisban éves szinten 150 ezer darab lesz, a második fázisban további 150 ezer darabos kapacitás jöhet majd létre.
A miniszterelnök rámutatott: ma a kormány egy konnektivitási stratégiát követ a világkereskedelemben, mindenkivel pragmatikus kapcsolatot ápol, és ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, Kínával is ez szükséges.
A cél, hogy Magyarország a keleti és nyugati kereskedelem találkozópontjává váljon
– fogalmazott. Mint mondta, a kínai beruházások a magyar gazdaság nélkülözhetetlen motorjává váltak. – Együtt dolgozunk több infrastrukturális óriásprojekteken, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonalat. Orbán Viktor kitért az Európai Unióra is.
Mindig is elleneztem a Kínával szembeni vámokat, ugyanis vissza kell térni a kölcsönös tiszteleten alapuló gazdasági együttműködéshez
– mutatott rá, majd hozzátette: az unió jövője nem az ellenállásban, hanem a partnerségben van.
A miniszterelnök elmondta, hogy a BYD új korszakot nyit, mivel hazánkba hozza a fejlesztő központját is.
Felidézte, hogy korábban is számos cég hozta Magyarországra a kutatás-fejlesztés központját. Ismertette, hogy a BYD egy minőségi ugrást jelent, amivel kétezer új munkahely jön létre.
Biztos vagyok benne, hogy a BYD után újabb szereplők is érkeznek
– fogalmazott a sajtótájékoztató végén Orbán Viktor.
Az eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és a BDY képviselője írta alá a stratégiai együttműködési megállapodást.
Magyarország vonzó befektetési célpont, látszik ez azon is, hogy a világ legnagyobb autómárkái jönnek ide
– emelte ki Wang Chuanfut. Bejelentette: ezért döntöttek úgy európai központjuk ezen okok miatt hozták ide. Felhívta a figyelmet, hogy 2000 új munkahelyet teremt a beruházás. Arról is beszélt, hogy három fő funkciója a központnak a szolgáltatás a tervezés és a fejlesztés lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.