Szeged

Októberben indulhat a BYD szegedi gyára

Októberben indulhat a BYD szegedi gyára

Négy modellt gyártanak majd

Böjthe Sándor
3 órája
Októberben indulhat a BYD szegedi gyára

A kínai BYD már javában készül szegedi gyárának elindítására, amely az egyik legnagyobb autóipari beruházás Magyarország történetében. Az új üzem indítása különösen fontos most, az Európai Unió által kivetett kiegyenlítő vámok idején, hiszen a helyi gyártás jelentős költségcsökkentést eredményezhet a kínai gyártónak.

Októberi indulás a cél

Egy friss külföldi interjú szerint a szegedi üzem már 2025 októberében megkezdheti a termelést, míg a törökországi BYD-gyár várhatóan 2026 márciusában indulhat el.

Az új üzemekhez egy teljes európai beszállítói lánc kiépítése is folyamatban van, amelyben kulcsszerepet kapnak az olasz beszállítók. Alfredo Altavilla, a Fiat Chrysler korábbi európai igazgatója is csatlakozott a BYD csapatához, és már megkezdte a tárgyalásokat az olasz cégekkel, amelyek egyébként német prémium autógyártókat is ellátnak alkatrészekkel az Automotive News Europa cikke szerint is.

Február 20–21. között a BYD vezetése 300 olasz beszállítóval találkozik Torinóban, akik potenciálisan az új magyar és török üzemeket láthatják el alkatrészekkel. Kínában a BYD alkatrészeinek 70%-át házon belül gyártja, de az európai piacra lépés kezdetén még külső beszállítókra is támaszkodniuk kell.

Négy modell készül majd Szegeden

Az első két modell, amelyeket a szegedi gyárban gyártani fognak, a Dolphin és az Atto 3, amelyek már most is népszerűek az európai piacon. 

Rövid időn belül csatlakozik hozzájuk a nemrég bemutatott Atto 2, valamint az áprilisban érkező olcsó kisautó, a Seagull/Dolphin Mini. 

Az európai gyártás lehetőséget biztosít a BYD számára, hogy versenyképesebben kínálja járműveit a kontinensen, elkerülve az importált autókra jelenleg kivetett 30%-os vámot.

Egy éve jelentették be, már most látványos a haladás

A BYD szegedi autógyárát 2023. december 22-én jelentették be, és azóta rendkívüli tempóban zajlik az építkezés. Az üzem összesen 300 hektáron épül, és a magyar autóipar egyik legnagyobb projektje lesz. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter korábban kiemelte, hogy a BYD-beruházás mellett a BMW és a Mercedes is jelentős gyárbővítéseket hajt végre Magyarországon, ezzel az ország évente több mint egymillió autó gyártására lesz képes.

Tízezer új munkahely Szegeden

Lázár János építési és közlekedési miniszter egy korábbi interjúban elmondta, hogy a BYD szegedi üzeme várhatóan 10 000 új munkahelyet teremt a térségben. A dolgozók várhatóan 1800–2000 eurós (kb. 820 000 forint) fizetésre számíthatnak, ami jelentősen átalakítja majd a helyi munkaerőpiacot. A miniszter szerint Szeged az új ipari beruházások révén Európa 30 legnagyobb ipari központja közé kerülhet.

 

Szegeden is nyit BYD márkakereskedés

A gyártás felfutásával párhuzamosan a BYD a magyarországi értékesítési hálózatát is bővíti. Szeged mellett Pécsen és Győrben is új márkakereskedések nyílnak, így az elektromos autók vásárlói még könnyebben elérhetik a márkát.

 

Elképesztő tempóban zajlik az építkezés

A szegedi üzem több ezer négyzetméteres csarnoka döbbenetes gyorsasággal épül. Egy friss drónfelvétel bemutatja, hogy milyen hatalmas mértékű fejlesztés zajlik a helyszínen. A felvételekből kiderül, hogy bár a munkálatok még korántsem értek a végéhez, a gyár már most impozáns látványt nyújt.

A BYD szegedi üzeme nemcsak Magyarország, hanem az egész európai autóipar számára jelentős mérföldkő lehet. Az új üzem révén a kínai gyártó még versenyképesebb lehet az öreg kontinensen, miközben a hazai gazdaság is jelentősen profitál a beruházásból.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.