Szeged

Gyárépítés Szegeden és információháború – a BYD két fronton harcol

Gyárépítés Szegeden és információháború – a BYD két fronton harcol

A kínai gigaberuházás Szegedet vonzó európai csomóponttá emeli, miközben Kínában álhír-vadászattal védekezik a megszólalások ellen.

Böjthe Sándor
Tegnap, 18:23
Gyárépítés Szegeden és információháború – a BYD két fronton harcol

Miközben Szegeden gőzerővel épül a BYD első európai automobilgyára, a dél-kínai vállalat Kínában álhír-ellenes kampányt folytat. Több mint 37 influenszert pereltek be az ellenük indított, rágalmazó vádak miatt, további 126 tartalomgyártót figyelnek meg belső rendszerükben - írta meg a Carscoops.

A BYD szerint ez „ismétlődő és szervezett online támadás”, amely súlyosan megrongálta a márka hírnevét és zavarokat okozott a piacon. WeChat- és Weibo-bejegyzéseik miatt.

Néhány ítélet már megszületett: egyes influenszerek 60–100 000 jüan (2,9–4,9 millió Ft) közötti kártérítést és nyilvános bocsánatkérést kényszerültek vállalni. Emellett a kommenteket jelentőknek akár 5 millió jent (~243 millió Ft) is fizethetnek – aki rágalmazásokat és álhíreket tárt fel .

Ez az információháború ellenére ugyanakkor a szegedi beruházás sikeresen halad, és jól mutatja a BYD kettős frontját: miközben Európában gyárat és jövőt épít, otthon a digitális térben is hadban áll.

 

Szeged készül – hálózat, munka, infrastruktúra

Energiaellátás – MVM reagált

Az MVM csoport jelentős fejlesztéseket hajt végre a Szeged környéki 132 kV-os hálózaton, hogy stabil, elegendő kapacitást biztosítson a tervezett évi 150–300 000 jármű előállításához. A Szeged‑Fehértói alállomást 2025-re bővítik, két új mezővel, amely megalapozza a gyár zökkenőmentes ellátását.

Tömegközlekedés – BYD villanybusz Kaposváron

A BYD nemcsak Szegeden terjeszkedik: Kaposváron 17 vadonatúj villanybusz beszerzését nyerte el, szélesítve jelenlétét a magyar tömegközlekedésben.

Szennyvíz és közművek

Szeged vezetékes infrastruktúrája is igazodik: új, közel 600 méteres szennyvízcsatorna épül a gyár közvetlen környezetében, amely összhangban van a Móra-parti által koordinált beruházással.

Munkaerő és innováció

A BYD európai központját Szegeden építi, ahol a helyi felsőoktatásra és „képzett munkaerőre” alapozva kíván több ezer új állást teremteni. A gyárhoz készült márkakereskedés is, az Algyői út 44. szám alatt.

 

Technológia és termelés

Robotflottával felszerelve – 120 német Dürr festő- és kezelőrobottal – épül a gyártócsarnok. A Szegedre hozott gyár nem csak tisztán elektromos (EV) járműveket, hanem plug-in hibrideket (PHEV) is gyárt, reagálva a változó európai igényekre.

Piac és verseny

BYD globális stratégiája tengelyt állít a piacon: hibrid és elektromos modelljeivel (például Seagull, Dolphin) jelentős árcsökkentéssel tör előre – hatására az EV-piac új árversenybe kezdett.

 

A BYD szegedi beruházása több mint épülő gyár: ez a helyi gazdaság, munkalehetőség, technológiai trend és globális stratégia metszéspontja. A beruházás már a hatásos hálózati fejlesztés miatt is mérföldkő a régió életében, a szennyvíz- és közlekedési infrastruktúra pedig hosszú távú fejlődést jelez. A tömegközlekedésben kapott piaci szerep visszhangja mutatja: a BYD nemcsak épít, segít átformálni ipari és közlekedési struktúrákat is.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.