Szeged

Hamis a híresztelés, hogy a BYD elhalasztja a szegedi gyár elindítását

Hamis a híresztelés, hogy a BYD elhalasztja a szegedi gyár elindítását

A BYD változatlanul elkötelezett Szeged mellett. A gyárépítés teljes ütemben halad, a kormány fake news-ként utasította el a csúszásról szóló híreket.

Böjthe Sándor
9 órája
Hamis a híresztelés, hogy a BYD elhalasztja a szegedi gyár elindítását

A BYD kitart Magyarország mellett – jelentette ki Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója az MTI-nek kedden küldött közleményében. A kínai óriásvállalat továbbra is teljes gőzzel halad szegedi gyárának építésével, és nem változtatott sem a beruházás megvalósításáról, sem a termelés felfuttatásáról szóló tervein.

Még a kánikulában sem állt le a BYD gyár építése. Fotó: Karnok Csaba/Délmagyar. 

A közlemény a sajtóban elterjedt hírekre reagált, miszerint a BYD törökországi gyárát részesítené előnyben – ezt a kormánybiztos határozottan cáfolta, fake news-nak nevezve a hírt.

A kínai társaság 2023 decemberében – 224 tárgyalási forduló után – döntött úgy, hogy Magyarországon építi fel első európai autógyárát. A szegedi helyszínen a munkálatok 2024-ben megkezdődtek a 300 hektáros területen. A beruházás révén több ezer magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, amelyből a helyi beszállítók is jelentősen profitálhatnak.

A BYD elköteleződését erősíti, hogy Budapestre költöztetik át hollandiai központjukat, így európai üzleti központjuk ezentúl a magyar főváros lesz. A tervek szerint legalább kétezer magasan képzett szakember – marketingesek, HR-szakértők, adatelemzők – számára kínálnak majd karrierlehetőséget. Emellett két nagyszabású, összesen mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot is elindítanak magyar egyetemekkel közösen.

 

Az egyik, 105,1 millió euró értékű projekt célja olyan vezetéstechnológiai rendszer kidolgozása, amely mesterséges intelligenciát alkalmaz a járművek önálló tanulására és döntéshozatalára, valós idejű adatgyűjtés alapján.

A másik, még nagyobb volumenű, 141 millió eurós kutatás-fejlesztési beruházás a BYD hajtáslánc-technológiájának továbbfejlesztésére irányul, az elektromos járművek teljesítményének és energiahatékonyságának növelését célozva.

A közelmúltban jelentették be azt is, hogy a BYD a komáromi gyárában elektromos buszok mellett mostantól elektromos meghajtású teherautók gyártását is elindítja. Ez nemcsak a termékkínálat bővítését, hanem 620 új munkahely létrehozását is jelenti a Duna-parti városban.

A kormány szerint Magyarország továbbra is stratégiai partnere a kínai vállalatnak. A szegedi építkezés folytatódik, az infrastruktúra-fejlesztések (5-ös főút négysávosítása, M43-as új csomópontja) is a tervek szerint haladnak.

A munkaerőt folyamatosan toborozzák: mérnökökre, fényezőkre, lakatosokra, minőségellenőrökre is szükség van. A BYD szegedi jelenléte tehát nemcsak hosszú távú, hanem egyre erősödő.

 

Magyarország az elektromobilitás új korszakában kulcsfontosságú szereplővé kíván válni, és ehhez szükség van olyan iparági vezetőkre, mint a BYD.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.