Ez a hír is érdekelheti
Milliárdokból épül – már az űrből is látszik Szeged új csodája!

Újabb stratégiai lépést tettek meg a szegedi BYD gyár működéséhez kapcsolódóan.
A Reuters értesülései szerint a kínai BYD és az osztrák voestalpine stratégiai partnerségre lépett – a voestalpine acélt szállít a Szeged melletti, újonnan épülő BYD autógyárba. A megállapodás hosszú távú együttműködést sejtet, habár a pontos volumenekről és időtávokról egyelőre nem közöltek részleteket.
Az építkezés üteme gyorsabb a tervezettnél: a 300 hektáros gyár területén már az év végén elindulhat a termelés. Az első fázisban évi 150 000 autó gyártását tervezik, amelyet később további 150 000-rel bővítenek – így akár évi 300 ezer jármű legyártása is lehetséges.
A gyárban a német Dürr cég 120 festőrobotja működik majd – ezek között gyors forgó festőberendezések is helyet kaptak, automatizált karosszéria-tisztítással.
Az MVM Démász bővítette az ipari alállomást Szeged–Fehértón, valamint új 132 kV-os vezetékeket épített ki, így biztosították a nagy energiaigényű gyár zökkenőmentes üzemeltetését.
Eredetileg tisztán elektromos modellekben gondolkodtak, de a BYD végül hibrid és EV járművek gyártását is tervezi Szegeden, alkalmazkodva a piaci igényekhez.
Szegeden már épül a BYD márkakereskedése az Algyői úton – nemcsak autót, hanem teljes szolgáltatás- és logisztikai láncot visznek ki a városba. A márka agresszív európai terjeszkedése része a cég stratégiai célkitűzéseinek: 2025 első négy hónapjában négyszeresére nőtt eladásuk, és már bizonyos piacokon (például az Egyesült Királyságban) előzték a Teslát.
A városi beruházás nemcsak több ezer új munkahelyet jelent majd a térségben, hanem további infrastrukturális fejlesztéseket is generál: közlekedés, képzés, kutatás-fejlesztés – mind részei a projektnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.