Ez a hír is érdekelheti
A BYD szétdobta az árakat, Szegedre hozza a jövőt +videó

A BYD szegedi gyára nemcsak új autókat hoz, hanem ipari forradalmat is: Szeged lehet az európai elektromobilitás egyik központja.
A BYD Kína legnagyobb autógyártójaként a Dolphin Surf nevű elektromos városi modelljével radikálisan új pozíciót céloz meg Európában - írja a vg.hu. A Bloomberg egyik cikkében az olvasható: “Szegedről jöhet az új európai népautó – felejtsük el a Volkswagen Bogarat.”
Céljuk nem kevesebb, mint egy új, olcsó, fiatalokat célzó közterepautó megalkotása, amely vetekedhet Fiat 500‑ral vagy VW Bogárral. A Dolphin Surf 23 000 eurós nyitó ára alulról tör be a piacra, miközben adaptív tempomatot, forgatható infotainment rendszert és tolatókamerát is kínál átlag alatti áron.
A BYD európai eladásai 2025 első négy hónapjában négyszeresére nőttek az előző év azonos időszakához képest, és már több hónapban el is előzték a Teslát az európai EV‑piacon. Az Egyesült Királyságban a cég átvette a vezetést a Tesla előtt, és a Seal U modell kiváló ár‑érték arányt kínál.
Szegeden épül a BYD első európai gyára: 300 hektáros területen készül több mint évi 150 000 elektromos és plug‑in hibrid autó előállítására, a második ütemben pedig a kapacitás megduplázható. A gyár Magyarországot emeli központi szerepbe, az uniós piac ellátására alapozva piaci előnyt és munkahelyteremtést. A városban zajló infrastruktúra‑ és hálózatfejlesztések mind ezt támogatják.
Miközben Szegedre Európa felé épül az autóipari jövő, Kínában a BYD ellentámadásba ment át állítólagos álhírterjesztők ellen – influenszerek százait pereltek, rengeteg tartalmat töröltek. Ez egy kettős frontvonal: Európában gyárat, itthon hálózatot épít – míg Kínában védi hírnevét.
Az MVM már bővíti a szegedi elektromos hálózatot – a Szeged‑Fehértói alállomás bővítése 2025-re készül el, biztosítva a gyár zökkenőmentes energiaellátását. Emellett új szennyvízcsatornát és közlekedési infrastruktúrát is építenek a gyár közvetlen környezetében. BYD villanybuszok is debütálnak Kaposváron – jelezve a cég nem csak autógyártói, hanem közlekedésszabályozási szerepvállalását is .
Az új gyár több ezer helyi munkahelynek ad teret – a termelést robotflottával (120 Dürr festőrobot) automatizálják, emellett plug‑in hibrid és EV modelleket is előállítanak. Az egyetemekkel (pl. SZTE) kialakított együttműködés révén képzett munkaerőre építenek. Algyői úti márkakereskedés is nyílik a gyár mellé, teljes ökoszisztémát támogatva .
A BYD európai zászlóshajójaként Szegeden épülő üzem nem csupán gyártást hoz, hanem piacformálást is: hibrid és elektromos autókat egyaránt készítenek, élve a tagállami lehetőségekkel és infrastruktúrával.
Az EV‑piac már itt is egy új árversenybe lépett, amit a BYD agresszív árazása és széles termékpalettája hajt. Slágermodellek – Seal U, Dolphin, Dolphin Surf – már hozzák a sikert: a Seal U 12 400 darabos eladása például már Európai szinten is versenyképes a BMW‑vel, VW‑vel, költségeit tekintve pedig versenyhátrányt okoz a kínai modell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.