Politika

Nem érkezik tízezer filippínó munkás a szegedi autógyárba

Nem érkezik tízezer filippínó munkás a szegedi autógyárba

A szakértő szerint ez sem gazdaságilag, sem üzletileg nem lenne ésszerű lépés.

Böjthe Sándor
14 órája
Nem érkezik tízezer filippínó munkás a szegedi autógyárba

A szegedi BYD-gyár nem alkalmaz Fülöp-szigeteki munkásokat, cáfolta a Magyar Nemzetnek Sebestyén Géza gazdaságpolitikai szakértő Magyar Péter kijelentéseit, amelyeket egy szegedi utcai fórumán tett. 

A Tisza Párt elnöke arról beszélt, hogy a kínai BYD autógyár tízezer filippínó munkást hozna Magyarországra, azonban a szakértő szerint ez sem gazdaságilag, sem üzletileg nem lenne ésszerű lépés.

Nincs gazdasági logika a távoli munkások alkalmazásában

Sebestyén Géza rámutatott, hogy egy vállalatnak sem éri meg a világ másik feléről toborozni munkaerőt egy új gyár számára. Az ilyen munkások gyakran továbbállnak Nyugat-Európába, ahol még magasabb fizetés reményében dolgoznának, ezért egy ilyen modell gazdaságilag nem fenntartható. Emellett az eltérő kulturális háttér és munkamorál keveredése is problémákhoz vezethet, ezért a BYD sem tervezi ezt a megoldást.

A szakértő hangsúlyozta, hogy Magyarország számára gazdasági előnyt jelent minden nagyberuházás, mert növeli az adó- és járulékbevételeket. Ez igaz akkor is, ha kizárólag külföldi tőkéből valósul meg, hiszen az állam jelentős bevételekhez jut.

Az amerikai és nyugat-európai vállalatok is gyakran fektetnek be külföldön, és nem az a fő szempont, hogy hány helyi dolgozót alkalmaznak, hanem az, hogy a beruházás a gazdaságot erősítse.

Magyar munkaerőt keres a BYD

Sebestyén Géza elmondta, hogy Botka László, Szeged polgármestere is megerősítette: a BYD elsősorban helyi, makói és vajdasági dolgozókat keres, és magyar nyelven toboroz a saját honlapján. 

A vállalat által kínált 1 800–2 000 eurós fizetések is arra utalnak, hogy képzett munkaerőt keresnek, nem pedig az olcsó munkaerő alkalmazása a céljuk.

A Tisza Párt elnöke a BYD beruházását feleslegesnek nevezte, szerinte Szeged nem fog abból profitálni, és még szolidaritási adót is kell majd fizetnie. Ezzel szemben a BYD több ezer új munkahelyet teremt és milliárd eurós befektetéssel erősíti a magyar gazdaságot.

A BYD beruházásának célja az, hogy elektromos autókat gyártson az európai piac számára, ami Magyarország számára hosszú távon gazdasági növekedést és munkahelyeket jelent.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.