Hírzóna

Újabb részletek derültek ki a Szegeden gyárat építő BYD hazai beruházásáról

Újabb részletek derültek ki a Szegeden gyárat építő BYD hazai beruházásáról

Böjthe Sándor
6 órája
Újabb részletek derültek ki a Szegeden gyárat építő BYD hazai beruházásáról

Ahogy arról lapunk is beszámolt: a kínai BYD vállalat nem csupán Szegeden épít üzemet, hanem Budapesten alakítja ki európai kutatás-fejlesztési központját is – jelentették be csütörtökön Orbán Viktor miniszterelnök és Wang Chuanfu, a BYD elnök-vezérigazgatója találkozója után. A kínai vállalat ezzel több ezer magasan képzett magyar szakembernek biztosíthat munkalehetőséget.

 

A központ helyszíne a fővárosi Budafoki út 91–93. szám alatt található IP West irodaház, amelyet a távol-keleti cég nemrégiben vásárolt meg - derítette ki a Világgazdaság. Az épületre a napokban ki is került a BYD logója, megerősítve a beruházás tényét. Az irodaház modern, nemzetközi színvonalú, 26 ezer négyzetméternyi irodatérrel és közel 840 parkolóhellyel rendelkezik. Az épületben már most biztosított a természetközeli munkakörnyezet, kávézó és étterem is várja a dolgozókat.

 

A kormány a beruházás megvalósulásához 20 milliárd forint támogatást biztosított, a teljes projekt értéke pedig meghaladja a 100 milliárd forintot. A budapesti központban kétezer munkahely jön létre, amelyek döntő többsége – mintegy 90 százalék – magasan képzett, mérnöki végzettségű szakemberek számára nyílik meg.

 

Orbán Viktor a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, ez azt mutatja, hogy a magyar terv működik. A kormányfő szerint a nemzetgazdasági stratégiának fontos eleme, hogy először az összeszerelő üzemeket és gyártókapacitásokat sikerül hazánkba vonzani, majd ezek után jönnek a magasabb hozzáadott értékű tevékenységek – mint a kutatás-fejlesztés. A BYD mostani döntése ennek a folyamatnak a megerősítése.

Ahogy arról portálunk is többször írt, Szegeden már épül a BYD első európai autógyára, amely 300 hektáron, évi 200 ezer jármű előállítására lesz képes a kezdeti szakaszban – később a tervezett kapacitás 350 ezer autóra bővülhet. Az első járművek 2025 második felében gördülhetnek le a szegedi gyártósorról.

 

Magyarország azzal, hogy a BYD nemcsak a gyártást, hanem a fejlesztési központját is hazánkba helyezte, egyértelműen bebizonyította, hogy képes európai szinten is versenyképes ipari és tudásbázist kínálni a nemzetközi nagyvállalatok számára. Ez a lépés nem csupán új munkahelyeket teremt, hanem erősíti Magyarország szerepét a globális elektromobilitási iparágban.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.