Ez a hír is érdekelheti
A vezérigazgató szerint technikai előnyben a Szegeden gyárat építő BYD

A szegedi BYD gyár a tervek szerint 12 modell gyártását kezdi majd meg.
A BYD hivatalosan is bemutatta a felfrissített Atto 3 modellt, amelyet a gyártó új generációnak nevez. Noha a változások főként esztétikai jellegűek, az autó fontos technológiai frissítést kapott a God’s Eye C vezetőtámogató rendszer bevezetésével.
A God’s Eye C rendszer összesen 29 érzékelővel dolgozik, beleértve a 360 fokos kamerarendszert és a parkolósegédet, ezzel növelve a biztonságot és a kényelmet.
A hajtáslánc változatlan maradt, 204 lóerős elektromos motor hajtja az első kerekeket és kétféle akkumulátoropció lesz elérhető: 49,9 kWh (430 km hatótáv) vagy 60,5 kWh (510 km hatótáv) a kínai szabvány szerint.
Ahogy azt korábban megírtuk, a BYD európai terjeszkedésének egyik legfontosabb lépése a Szegeden épülő elektromos autógyár, amelynek kivitelezése a tervezettnél gyorsabb ütemben halad. Bár eredetileg 2025 végére tervezték a termelés megkezdését, az új célkitűzés szerint már 2025 októberében elindulhat a gyártás.
A gyorsított ütem egyik fő oka az Európai Unió által kivetett 30%-os vám, amely a Kínában gyártott elektromos autókra vonatkozik. A szegedi üzemben összeszerelt járművek viszont mentesülnek ettől, így a BYD számára stratégiai fontosságú, hogy minél hamarabb beindítsa az európai gyártást.
Gigaberuházás a Dél-Alföldön – több ezer új munkahely
A 300 hektáron épülő gyár jelentős gazdasági hatással lesz a régióra, többek között 8-10 ezer új munkahelyet teremt, a projekt teljes költsége elérheti az 5 milliárd eurót, és az építkezés során legalább négymillió tonna ömlesztett árut szállítanak ide vasúton az elkövetkező három évben.
Európai beszállítói hálózat kiépítése
A BYD nemcsak a magyar, hanem a törökországi gyárát is egy új európai beszállítói lánccal kívánja ellátni. Február 20–21-én a vállalat vezetői Torinóban tárgyalnak 300 olasz beszállítóval, akik fontos alkatrészeket biztosíthatnak az új gyárak számára.
Kínában a BYD az alkatrészek 70%-át házon belül gyártja, de Európában egyelőre nincs meg ehhez a megfelelő infrastruktúra, így a beszállítói hálózat kulcsfontosságú lesz a termelés beindításában.
Gazdasági hatások és hosszú távú kihívások
Vida György, az SZTE Gazdaságtudományi Karának tanára szerint a BYD beruházása hatalmas lehetőséget kínál Szeged és környéke gazdasági fejlődésére. Ugyanakkor figyelmeztetett arra is, hogy egy egyoldalú ipari fejlődés hosszú távon sérülékenységet okozhat, hasonlóan az Egyesült Államokban tapasztalt „Detroit-effektushoz”.
A szegedi BYD gyár a tervek szerint 12 modell gyártását kezdi meg, és az első járművek a Dolphin és a frissen bemutatott Atto 3 lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.