Ez a hír is érdekelheti
Újabb drónvideón a szegedi BYD-gyár látványos építkezése

A kínai BYD módosította korábbi terveit, és a szegedi gyárban nemcsak tisztán elektromos, hanem plug-in hibrid járművek gyártását is megkezdi - írta meg a Világgazdaság az Autonews cikkére hivatkozva. Eredetileg a vállalat kizárólag akkumulátoros elektromos autók gyártását tervezte Európában, de a fogyasztói szokások változása és a hibrid technológia iránti kereslet növekedése miatt új irányba fordultak.
A döntés a Szegeden, mintegy 4,5 milliárd dollárból épülő gyárat is közvetlenül érinti. A BYD tervei szerint a gyár 2025 második felében kezdi meg a termelést, és kezdetben évi 200 ezer jármű gyártására lesz képes, amit később 350 ezer darabra kívánnak bővíteni. A létesítmény a város határában, egy 300 hektáros iparterületen jön létre.
A vállalat lépését az is indokolja, hogy miközben az USA és az EU magas vámokkal korlátozza a kínai autók exportját – Európában 17 százalékos importvámmal kell számolniuk –, a BYD a helyi gyártással próbálja megkerülni ezeket az akadályokat. Ennek jegyében Törökországban is terveznek gyárat, sőt egy harmadik európai üzem is előkészületben van.
A cikk emlékeztet: nem a BYD az egyetlen kínai nagyvállalat, amely Magyarországon fektet be. A CATL például Debrecenben épít 7,6 milliárd dolláros akkumulátorgyárat, megerősítve Kína jelenlétét az európai jármű- és akkumulátoriparban.
A BYD pénzügyi mutatói is erős növekedést jeleznek: 2025 első negyedévében 170,36 milliárd jüan (kb. 23,5 milliárd dollár) bevételt ért el, ami 36 százalékos éves növekedést jelent. A cég nettó nyeresége 9,15 milliárd jüan volt, ezzel túlszárnyalva az elemzői várakozásokat. Az export volumene több mint kétszeresére nőtt, 206 ezer jármű kivitelével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.