A kínai autógyártó megerősítette, hogy tartják a terveket, és bővítik a hazai infrastruktúrát is. A szegedi BYD-gyár nem lassít.
Hiába a találgatások: a kínai autógyártó megerősítette, hogy a szegedi BYD-gyár ütemterv szerint indul és továbbra is a 300 ezer jármű éves kapacitás a cél. Közben rekordtempóban épül az infrastruktúra is.
A román sajtóban megjelent kételyekkel szemben a BYD egyértelmű választ adott: a szegedi gyár továbbra is a tervek szerint halad, az éves csúcskapacitás változatlanul 300 ezer jármű marad. A kínai elektromosautó-gyártó vállalat a Mandiner megkeresésére az Adevărul.ro román hírportál cikkére reagált, amely szerint a szegedi gyár a vártnál lassabban indulna be, és az első évben a kitűzött 150 ezer darabos gyártási mennyiség helyett csupán néhány tízezer autó készülne el. A cikk szerint a döntés mögött a magas európai munkaerő- és energiaköltségek állnak, a BYD pedig inkább a törökországi beruházásait gyorsítaná fel.
A BYD azonban ezt cáfolta, és emlékeztetett: korábban a Reuters is közölt hasonló, utólag hamisnak bizonyult értesülést a szegedi gyárról. A vállalat hangsúlyozta, hogy hosszú távra tervez Európában, különösen Magyarországon, ahol a gyártás előkészületei az eredeti ütemezés szerint zajlanak.
Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke nyilatkozatában megerősítette, hogy „két-három év múlva” minden elektromos járművet teljes egészében Európában, helyben fognak előállítani. A következő egy-két évben ugyan még a plug-in hibridek dominálnak majd a piacon, de a cél világos: helyi gyártással, helyi piacra termelni.
A kínai cég azt is közölte, hogy a gyár végleges kapacitása mellett egyelőre nem közölnek konkrét adatokat az alkalmazottak számáról vagy a BYD szegedi fizetéseiről – ezekre az év végi átadáskor térnek majd vissza. A termelés felfuttatása két fázisban történik, és az első 150 ezres kapacitási cél elérésének időpontjáról sem született még végleges döntés, ezért az ezekre vonatkozó külföldi sajtóértesülések félrevezetők.
Ahogy azt korábban lapunk is megírta, a város határában elterülő 300 hektáros gyárterületen gőzerővel folyik az építkezés. A vázszerkezetek jelentős része már áll, és a háttérinfrastruktúra fejlesztése – például az 5,3 kilométeres ivóvízvezeték – is párhuzamosan halad. A kivitelezést a Veolia Mélyépítő Kft. végzi 2,3 milliárd forintból, a projekt a teljes ipari park vízellátását szolgálja majd.
A gyár technológiai színvonalát a német Dürr cég által szállított 120 robot biztosítja, amelyek a festőüzem kulcsszereplői lesznek. Az energiaellátást az MVM Démász újonnan bővített alállomása és nagyfeszültségű távvezetékek biztosítják, így nemcsak a BYD, de más leendő gyártók is profitálhatnak a fejlesztésekből.
A gyár mellett márkakereskedői hálózat is épül: Szegeden már épül egy BYD-szalon, és országosan is terjeszkedik a vállalat. A gyártási portfóliót a tisztán elektromos autók mellett plug-in hibridek is bővítik, ezzel is alkalmazkodva az európai kereslet változásaihoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.