Szeged

Erősödő BYD: Szeged lehet a világpiaci áttörés kulcsa

Erősödő BYD: Szeged lehet a világpiaci áttörés kulcsa

Az elektromos autópiac egyik leggyorsabban növekvő szereplője, a BYD már nemcsak eladásban közelíti a Teslát, hanem Szegeden épülő gyárával új szintre léphet.

Böjthe Sándor
Tegnap, 13:17
Erősödő BYD: Szeged lehet a világpiaci áttörés kulcsa

Szeged lehet a jövő kulcspontja a világ egyik legnagyobb EV-gyártójának nemzetközi elemzők és gazdasági szakértők szerint is. A BYD (Build Your Dreams) szárnyalása látványos: 2023 októberi magyarországi piacra lépésük óta hónapról hónapra nő az eladásaik száma, és már az első négy hónapban többszáz járművet értékesítettek itthon - számolt be az autonavigator.hu

 

Ezzel az elektromos személyautók piacán már 17,9 százalékos részesedést szereztek – a listavezető Tesla előnye 4 százalékpontra olvadt.

A kínai márka a hazai hálózatbővítést sem veszi félvállról: míg tavaly három budapesti kereskedéssel indultak, idén már 10 helyszínen, köztük Szegeden is elérhetők, az Algyői úton hamarosan nyíló szalon révén.

 

Árháború Kínában – agresszív terjeszkedés világszerte

Kínában eközben látványos árháborúba kezdett a BYD, hogy még nagyobb szeletet hasítson ki az EV-piacból. Egyes modellek árát 20–34 százalékkal csökkentették, ami nemcsak a vevők rohamát váltotta ki, hanem a versenytársak részvényeinek árfolyamát is padlóra küldte - írta meg a Világgazdaság.

 

A Seagull, Seal, Han és Tang modellek leárazása egyértelmű piacszerző stratégia, amelyet a Citi elemzői szerint a forgalom akár 40 százalékos növekedése is követhet.

 

Ugyanakkor a szektor hosszú távú stabilitása érdekében a kínai vállalatnál tudják: az árversenyt kiegyensúlyozott globális jelenléttel és gyártási hatékonysággal kell megtámogatni.

Szeged: a BYD európai zászlóshajója

Nem véletlen, hogy a BYD európai központját is Magyarországra helyezi – és azon belül is Szegedre fókuszál. Az űrből is látható, 300 hektáros gyárterület az év végére elindulhat, elsőként évi 150 ezer jármű gyártására lesz alkalmas, de a második ütemmel ez a kapacitás megduplázódhat. 

 

Salát Gergely sinológus szerint a BYD verhetetlen pozícióból indul: nemcsak a Teslát előzi, de a teljes technológiai ökoszisztéma kiépítése miatt versenyelőnye is tartós lehet. Áder János podcastjában úgy fogalmazott: „Szeged lesz az egyik központja az új elektromos járműipari korszaknak.”

Gazdasági lendület a térségnek

A BYD beruházása Szeged és a Dél-Alföld számára nemcsak munkahelyeket jelent – becslések szerint több ezer állás jön létre –, hanem jelentős infrastrukturális és logisztikai fejlesztéseket is.

 

A térség gazdasága évtizedes távlatban új alapokra kerülhet, miközben hazánk – a kormány szándékai szerint – a kelet és nyugat közti ipari kapocs szerepét is betöltheti.

 

A BYD dinamikája tehát nem csupán egy cégről szól – hanem arról, hogy Szeged egy globális iparági fordulat középpontjába kerülhet. És ez a fordulat már nem a jövő – hanem a jelen.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.