
A komplex terv további részleteket is rejt magában
Magyarország kormánya az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő két évben, mintegy 600 milliárd forintot tervez a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására - jelentette be novemberben Lázár János Építési és Közlekedési miniszter. Friss fejlemény, hogy elkészült az ÉKM idei közbeszerzési terve, melyben két szegedi projekt is szerepel. Előbbi a már említett vasúti pálya fejlesztés, utóbbi a buszpályaudvar vasútállomás mellé költöztetése.
A két említett szegedi érintettségű projekt közül az első a 140-es vasútvonal Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakaszának felújítása, ami a tervek szerint 2029 szeptemberére készülne el.
Ahogy Lázár János novemberben bejelentette, hogy az újonnan épülő szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében újjáépítik a Szeged–Kiskunfélegyháza és a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonalat.
Először a Kiskunfélegyháza-Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását.
A vasúti pálya jelenlegi 100 kilométerórás sebességről 160-ra tornáznák fel.
A másik projekt, ami a Szeged–Makó elővárosi vasúthoz tartozóan a Mars téri buszpályaudvar Nagyállomás mellé költöztetése, egy tervezési feladat egyelőre. Úgy festhetne a dolog, hogy a vasútállomást és a mellette megépülő új buszpályaudvart egy gyalogos aluljáró kötné össze. Innen a peronokhoz is fel lehetne jutni.
A tervezés lezárásával 2027 nyarával számolnak.
Azonban nem csak erről lenne szó, egy még komplexebb tervvel készülnének: átépítenék a személypályaudvart és részben Szeged-Rendezőt is, a Tisza pályaudvart pedig elbontanák, a felszabaduló területekre pedig egy beépítési koncepciót alkotnának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.