Épp a minap gyűjtöttük össze a Mekk Mester-díjas szegedi beruházásokat, azóta egy újabb nehezen értelmezhető útburkolati jellel gyarapodott a lista.
Mint arról a keddi cikkünkben részletesen beszámoltunk, az utóbbi években szinte egyetlen komolyabb munkát sem sikerült úgy befejezni a városban, hogy később nem kellett hozzányúlni és javítani. Kiemelendő, a szegedi városvezetés a kerékpárutak megfelelő kialakításával is hadilábon áll. Legutóbb a József Attila sugárúton egy Nagy Sándor alpolgármester által csak “orientációs felfestésnek” nevezett félmegoldás okozott konfliktust a biciklisek és a gyalogosok között. Mentségükre szóljon, hogy később korrigálták a hibát.
Az Oskola utca nagyszabású felújítását követően az lehet az ember érzése, hogy egy burda szabásmintán is könnyebb eligazodni, mint a Belvárosi híd lábánál átszabott közlekedési csomópontban. Ha mindez nem lenne elég, az Oskola utcán teraszozó vendégek közül többen is szóvá tették, hogy nagy sebességgel suhannak el mellettük a bicajosok. Szerintük már csak idők kérdése, hogy mikor történik az első baleset.
A tervezési kontárság csúcsa azonban a Szűcs utcában található, ahol az egyirányú utcában a forgalommal szemben vezetik az újonnan felfestett kerékpársávot.

Ez amellett, hogy első ránézésre rendkívül röhejes, kimondottan balesetveszélyes is. Nem csoda, hogy terepszemlénk alkalmával két bringás a járdán tekert inkább az úttest helyett. Más kérdés, hogy ez újabb fejezetet nyithat a kerékpárosok és a gyalogosok közti konfliktusban.
Kétség sem férhet hozzá, hogy Szegeden az egyik legnépszerűbb közlekedési forma a kerékpározás, különösen a jó idő beálltával. Éppen ezért örömteli a városvezetés eltökéltsége a kerékpárút hálózat fejlesztését illetően, ugyanakkor az ilyen átgondolatlan megoldások balesetveszélyhez vezethetnek.