Félmegoldás okoz konfliktust a József Attila sugárút kerékpárútján

A ránézésre gyalogos közlekedésre teljesen alkalmatlan, a biciklistáknak veszélyeket rejt a frissen felújított József Attila sugárúti gyalogos-kerékpáros út. Hogy miért így alakították ki, arra Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester adott magyarázatot a Szegedernek.

„Ez csupán egy orientációs felfestés volt.

Ugyanis az utca elején van egy tábla, amely szerint ez egy közös gyalogos-kerékpáros járdaszakasz, mivel elválasztottra nem volt elég a hely az alpolgármester elmondása alapján. Ebben az esetben a gyalogosok és a kerékpárosok a teljes szélességet használhatják, de a burkolati jellel próbálja a város orientálni a közlekedőket, hogy melyik oldalon menjenek

a konfliktusok mérséklése érdekében.

Ilyen orientáló szaggatott vonalak eddig is voltak, csak nem végig, amely egyébként most is így van.”-írta a lap a városvezetőre hivatkozva.

Fotó: Sándor Judit

Alkalmatlan az út a funkciójára

Magyar Kerékpárosklub szegedi vezetője, dr. Csüllög Imre is azt mondja, hogy

a József Attila sugárút ezen szakaszán a járda eleve alkalmatlan a kétirányú kerékpárforgalomra.”

-Az adottságokat figyelembe véve kellett megoldást találni, így ezek a felfestések valóban csak orientálják a közlekedőket. A bicikliseket arra figyelmezteti, hogy a kaputól távolabb és ne a fal mellett menjenek. Hosszabb távon azonban

az jelentene megoldást, ha a kerékpárosok a közút forgalmába integráltan közlekedhetnének.

-mondta a Magyar Kerékpárosklub szegedi vezetője, aki azt is hozzátette, hogy a kerékpáros út további veszélyeket is rejt az útkereszteződésekben, ahol az autósok nem számítanak az érkező kerékpárosra, a kerékpárosok pedig az épületektől nem látnak be a kereszteződésekbe.

Ismét a minőséggel van baj

A problémára Chovanecz Kata, a Fidesz-KDNP önkormányzati képviselője világított rá, akinek a környéken lakó ismerőse írta ezt:

-Mi is egyeztettünk szakemberekkel, és valóban nem alkalmas a járda erre a funkcióra. Ugyanakkor többen is jelezték, hogy ez a megoldás balesetveszélyes, mert a kerékpárosok ezen az útszakaszon nagy sebességgel hajtanak és elvárják a gyalogostól, hogy húzódjon félre.

Ez most egy félmegoldás, ami született, nem szabad itt megállni, vizsgálni kell, hogy hogyan lehet megoldani a biztonságos közlekedést

-mondta lapunknak Chovanecz Kata. Hozzátette, hogy a közelmúltban elvégzett útfelújítás már-már hagyományos minőségi kifogásaira nem adott választ Nagy Sándor alpolgármester.

A konfliktusok sem maradnak el

Hogy nem jó valami, azt akkor is tapasztaltuk, amikor ott jártunk megnézni a kérdéses szakaszt. Egy kerékpáros és egy gyalogos ment majdnem ölre, mivel a gyalogos nem a falhoz lapulva a neki felfestett sávban sétált. Úgy tűnik, a cikk elején említett konfliktusokat nem sikerült mérsékelni… -Ha elütöm én is megsérülök,

nem is értem, hogy miért nem lehet figyelembe venni, hogy hol a helye a gyalogosnak.

Itt a délutáni csúcsforgalomban életveszély lesz így – háborgott a kerékpáros. Amikor felhívtuk rá a figyelmét, hogy ez bizony nem úgy van, ahogy mondja és itt a gyalogosok meg kerékpárosok együtt kell használják az utat és nem kötelező a sáv tartása, arra csak ennyit mondott:

– Szép baleset, itt szlalomoztatnám, aki kitalálta….

Azt pedig csak megemlítjük itt a végén, hogy az útszakasz másik felét is illő lenne renoválni, mert ott az úthibák jelentenek balesetveszélyt.

Előző sztori

Megvan, mikor szavazzák meg az ötödik Orbán-kormányt

Következő sztori

Forgalmi zavar miatt két tram-train járatot is töröltek