A ránézésre gyalogos közlekedésre teljesen alkalmatlan, a biciklistáknak veszélyeket rejt a frissen felújított József Attila sugárúti gyalogos-kerékpáros út. Hogy miért így alakították ki, arra Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester adott magyarázatot a Szegedernek.
„Ez csupán egy orientációs felfestés volt.
Ugyanis az utca elején van egy tábla, amely szerint ez egy közös gyalogos-kerékpáros járdaszakasz, mivel elválasztottra nem volt elég a hely az alpolgármester elmondása alapján. Ebben az esetben a gyalogosok és a kerékpárosok a teljes szélességet használhatják, de a burkolati jellel próbálja a város orientálni a közlekedőket, hogy melyik oldalon menjenek
a konfliktusok mérséklése érdekében.
Ilyen orientáló szaggatott vonalak eddig is voltak, csak nem végig, amely egyébként most is így van.”-írta a lap a városvezetőre hivatkozva.
Magyar Kerékpárosklub szegedi vezetője, dr. Csüllög Imre is azt mondja, hogy
a József Attila sugárút ezen szakaszán a járda eleve alkalmatlan a kétirányú kerékpárforgalomra."
-Az adottságokat figyelembe véve kellett megoldást találni, így ezek a felfestések valóban csak orientálják a közlekedőket. A bicikliseket arra figyelmezteti, hogy a kaputól távolabb és ne a fal mellett menjenek. Hosszabb távon azonban
az jelentene megoldást, ha a kerékpárosok a közút forgalmába integráltan közlekedhetnének.
-mondta a Magyar Kerékpárosklub szegedi vezetője, aki azt is hozzátette, hogy a kerékpáros út további veszélyeket is rejt az útkereszteződésekben, ahol az autósok nem számítanak az érkező kerékpárosra, a kerékpárosok pedig az épületektől nem látnak be a kereszteződésekbe.
A problémára Chovanecz Kata, a Fidesz-KDNP önkormányzati képviselője világított rá, akinek a környéken lakó ismerőse írta ezt:
-Mi is egyeztettünk szakemberekkel, és valóban nem alkalmas a járda erre a funkcióra. Ugyanakkor többen is jelezték, hogy ez a megoldás balesetveszélyes, mert a kerékpárosok ezen az útszakaszon nagy sebességgel hajtanak és elvárják a gyalogostól, hogy húzódjon félre.
Ez most egy félmegoldás, ami született, nem szabad itt megállni, vizsgálni kell, hogy hogyan lehet megoldani a biztonságos közlekedést
-mondta lapunknak Chovanecz Kata. Hozzátette, hogy a közelmúltban elvégzett útfelújítás már-már hagyományos minőségi kifogásaira nem adott választ Nagy Sándor alpolgármester.
Hogy nem jó valami, azt akkor is tapasztaltuk, amikor ott jártunk megnézni a kérdéses szakaszt. Egy kerékpáros és egy gyalogos ment majdnem ölre, mivel a gyalogos nem a falhoz lapulva a neki felfestett sávban sétált. Úgy tűnik, a cikk elején említett konfliktusokat nem sikerült mérsékelni... -Ha elütöm én is megsérülök,
nem is értem, hogy miért nem lehet figyelembe venni, hogy hol a helye a gyalogosnak.
Itt a délutáni csúcsforgalomban életveszély lesz így - háborgott a kerékpáros. Amikor felhívtuk rá a figyelmét, hogy ez bizony nem úgy van, ahogy mondja és itt a gyalogosok meg kerékpárosok együtt kell használják az utat és nem kötelező a sáv tartása, arra csak ennyit mondott:
- Szép baleset, itt szlalomoztatnám, aki kitalálta....
Azt pedig csak megemlítjük itt a végén, hogy az útszakasz másik felét is illő lenne renoválni, mert ott az úthibák jelentenek balesetveszélyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.