Legalábbis az egyre több embertől érkező panaszok ezt támasztják alá. Korábban egyebek mellett balesetveszélyes tábláról, vízelvezetési problémáról számoltunk be, most pedig egy rendszerszintű, kivitelezési érthetetlenségre hívták fel a figyelmünket az érintettek.
A vélemények szerint Szegednek volt egy jó közlekedése, és ez alapjaiban megváltozott az Oskola utcai felújítással. Legutolsó attrakció az volt, hogy az Oskola utca egyik szakaszán három sávú kerékpárutat csináltak, ezzel pedig az út melletti parkolórészt és az épületek előtti autóbeállókat megszüntették. A parkolók kiszorítása mellett a buckákra is sokan panaszkodtak.
Kényszeredett megoldásnak tűnik az egész. Az autósok közül sokan nem mernek ott közlekedni, mert buckák vannak az úttesten
-szólt az egyik vélemény.
A gondok valószínűleg még csak akkor fognak sokasodni, ha tél lesz, és a hó belepi ezeket buckákat és a felfestékeket. Ezzel teljesen balesetveszélyessé válhat az utca. Jelenleg is már az a helyzet, hogy ha autóval közlekedünk rajta, nagyon figyelni kell, mert fordulásoknál át kell menni a biciklisávo(ko)n és a buckákon.
Nincs kocsibeálló, se parkoló
Az egyik legnagyobb gondot a kivitelezéssel kapcsolatban talán az jelenti, hogy az egész utcában megszüntették a parkolást, és még az autóbeállókat is eltörölték az épületek elől. Ez már csak azért is kellemetlen dolog, mert ugyanúgy, mint a többi utcában, a vállalkozások mellett itt is vannak magánlakások. Néhány napja történt egy eset, ami egyértelműen rámutat erre a problémára. Egy betegszállító érkezett az egyik ház elé, ami parkolóhely és beálló hiányában félig az úttesten, félig pedig a kerékpársávon tudott megállni. Természetesen szabálytalanul, de ilyen esetben nem fog néhány száz méterrel odébb megállni, főleg ha betegszállítóról van szó.
Ilyen esetben a kerékpárosok kénytelenek áttérni az úttestre, vagy a járdára, amivel szintén balesetveszélyt tudnak előidézni
-mondta egy szemtanú.
A vállalkozók is érintettek negatív értelemben az átalakításban
A szóban forgó szakaszon több vállalkozás is van, aminek vezetői szintén panaszkodtak. Elmondásuk szerint ezzel az átalakítással potenciális forgalomcsökkenés idézhető elő. A vállalkozókat a tervezési szakaszban nem kérdezték meg, hogy vajon jó lenne-e így. Ez nagy felháborodást keltett. Egy cégvezető szerint
jellemezte az egész projektet. Volt aki úgy fogalmazott,
hogy még a szocializmusban is fórumokat hívtak össze annak idején, amikor ilyen nagyságrendű változást szeretnének véghezvinni az ottlakók előnyére vagy hátrányára.
A beszámolók alapján néhány konkrét példával szeretnénk szemléltetni a problémát. Azzal, hogy nincs egyetlen egy kocsibeálló sem az utcán,
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.