Alapjaiban lett elszúrva az Oskola utcai felújítás

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Legalábbis az egyre több embertől érkező panaszok ezt támasztják alá. Korábban egyebek mellett balesetveszélyes tábláról, vízelvezetési problémáról számoltunk be, most pedig egy rendszerszintű, kivitelezési érthetetlenségre hívták fel a figyelmünket az érintettek.

A vélemények szerint Szegednek volt egy jó közlekedése, és ez alapjaiban megváltozott az Oskola utcai felújítással. Legutolsó attrakció az volt, hogy az Oskola utca egyik szakaszán három sávú kerékpárutat csináltak, ezzel pedig az út melletti parkolórészt és az épületek előtti autóbeállókat megszüntették. A parkolók kiszorítása mellett a buckákra is sokan panaszkodtak.

Kényszeredett megoldásnak tűnik az egész. Az autósok közül sokan nem mernek ott közlekedni, mert buckák vannak az úttesten

-szólt az egyik vélemény.

A gondok valószínűleg még csak akkor fognak sokasodni, ha tél lesz, és a hó belepi ezeket buckákat és a felfestékeket. Ezzel teljesen balesetveszélyessé válhat az utca. Jelenleg is már az a helyzet, hogy ha autóval közlekedünk rajta, nagyon figyelni kell, mert fordulásoknál át kell menni a biciklisávo(ko)n és a buckákon.

Nincs kocsibeálló, se parkoló

Az egyik legnagyobb gondot a kivitelezéssel kapcsolatban talán az jelenti, hogy az egész utcában megszüntették a parkolást, és még az autóbeállókat is eltörölték az épületek elől. Ez már csak azért is kellemetlen dolog, mert ugyanúgy, mint a többi utcában, a vállalkozások mellett itt is vannak magánlakások. Néhány napja történt egy eset, ami egyértelműen rámutat erre a problémára. Egy betegszállító érkezett az egyik ház elé, ami parkolóhely és beálló hiányában félig az úttesten, félig pedig a kerékpársávon tudott megállni. Természetesen szabálytalanul, de ilyen esetben nem fog néhány száz méterrel odébb megállni, főleg ha betegszállítóról van szó.

Ilyen esetben a kerékpárosok kénytelenek áttérni az úttestre, vagy a járdára, amivel szintén balesetveszélyt tudnak előidézni

-mondta egy szemtanú.

A vállalkozók is érintettek negatív értelemben az átalakításban

A szóban forgó szakaszon több vállalkozás is van, aminek vezetői szintén panaszkodtak. Elmondásuk szerint ezzel az átalakítással potenciális forgalomcsökkenés idézhető elő. A vállalkozókat a tervezési szakaszban nem kérdezték meg, hogy vajon jó lenne-e így. Ez nagy felháborodást keltett. Egy cégvezető szerint

a város gőgös arroganciája

jellemezte az egész projektet. Volt aki úgy fogalmazott,

hogy még a szocializmusban is fórumokat hívtak össze annak idején, amikor ilyen nagyságrendű változást szeretnének véghezvinni az ottlakók előnyére vagy hátrányára.

A beszámolók alapján néhány konkrét példával szeretnénk szemléltetni a problémát. Azzal, hogy nincs egyetlen egy kocsibeálló sem az utcán,

  • a gyógyszertár előtt szabálytalanul tudnak csak megállni,
  • az ott lévő szállodába a taxival érkezők csak az úton tudnak megállni addig, amíg ki nem szállnak,
  • a futárszolgálat is csak szabálytalanul tud megállni egy adott lakás előtt,
  • potenciális költöztetésnél az úttesten, vagy a kerékpársávon várakozik a pakolóautó.
Előző sztori

A Tisza és a Maros alsó szakaszának gátrendszerét vizsgálják az SZTE kutatói

Következő sztori

Magyarországon is érezhető volt a boszniai földrengés