Ez a hír is érdekelheti
Pofátlanul drága a szegedi tömegközlekedés, mégis alig van klímás jármű

Fekete Márton szerint elfogadhatatlan, ami Szegeden történik. Pedig az országban itt az egyik legdrágább a tömegközlekedés.
Az igazi nyári hőség megérkezésével felütötte fejét egy óriási probléma: a szegedi tömegközlekedési eszközök nagy hányadán nem üzemel klíma, így igazi szaunaként funkcionálnak. A szegediek hangot adtak teljesen jogos felháborodásuknak, azonban süket fülekre találnak az üzemeltetőnél, vagy éppen az önkormányzatnál. Fekete Márton, szegedi kormánypárti képviselő kiállt a helyiek mellett, és felhívta a figyelmet: "ha már Európa színvonaláról beszélnek, itt lenne az ideje annak, hogy ez ne csak kampányszlogen legyen", hanem működjön is rendesen a tömegközlekedés Szegeden. Ez nem luxus, ez alapvető elvárás.
Főleg annak fényében jogos a kérés, követelés, hogy Szeged versenyben van Budapesttel az ország legdrágább tömegközlekedését üzemeltető város címéért. A főváros csak az idei áremelésével előzte be Szegedet, amely tavaly még hivatalosan is a legmagasabb tarifákkal dolgozott.
Szegeden a legutóbbi áremelések alkalmával igencsak vastagon fogott az önkormányzat tolla, hatalmas terheket róttak a közlekedőkre. A járművezetőnél váltott vonaljegy 650 forintba került, de még elővételben is 470. Az általános havi bérlet 9600 Ft, de a diákbérlet is csaknem megüti a hatezret, 5800 egészen pontosan.
Ennek ellenére klíma nagyon sok tömegközlekedési eszközön nem üzemel, ezt nem mi találtuk ki, a szegediek hívták fel a figyelmet:
Egyszerűen elfogadhatatlannak tartom, ami Szegeden történik
- mondta lapunknak Fekete Márton, kormánypárti szegedi képviselő. Felhívta a figyelmet, hogy a városvezetés hosszú évek óta képtelen megoldani a helyi közlekedés legalapvetőbb problémáit. Most pedig a nyári hőség rávilágított arra, hogy nemcsak kényelmetlen, de egészségkárosító is lehet nap mint nap a szegedi buszokon, trolikon utazni.
35 fokos kánikulában klíma nélkül szállítani embereket: "ez a XXI. században már nemcsak kellemetlen, hanem méltatlan" - fogalmazott.
"Szegeden az egyik legdrágább a tömegközlekedés az egész országban. Az emberek jogosan várják el, hogy ezért az árért legalább normális körülmények között utazhassanak. Ez nem luxus – ez alapvető elvárás" - jelentette ki Fekete Márton.
A szolgáltatás viszont jelenleg nem hogy nem fejlett, hanem egyenesen elmaradott. Ez a város szégyene.
- jegyezte meg a képviselő, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy sok panasz érkezett már az SZKT-hoz, vagy éppen az önkormányzathoz, de az emberek szerint legtöbbször csak sablonválaszokat küldenek vissza, vagy egyszerűen nem reagálnak. A nyár beköszöntével, a kánikula megérkezésével pedig még több probléma generálódik.
Egy klíma nélküli jármű nyáron veszélyes lehet, főleg idősekre, gyerekekre, vagy éppen olyanokra, akik munkából jönnek haza kimerülve. Ráadásul a járművezetők helyzete sem jobb – ők órákon keresztül ülnek zárt fülkében, plexifal mögött, szellőzés nélkül. "Ez embertelen" - állapította meg Fekete Márton.
Fekete Márton két dolgot kér:
"Ha már Európa színvonaláról beszélnek, itt lenne az ideje annak, hogy ez ne csak kampányszlogen legyen" - jegyezte meg a képviselő.
Az én személyes üzenetem: A szegediek nem másodrendű állampolgárok. Megérdemlik, hogy biztonságos, kulturált körülmények között közlekedhessenek – nemcsak télen, nemcsak kampányidőszakban, hanem minden nap. Mi nem hagyjuk annyiban. A nyomásgyakorlást folytatni fogjuk, és minden fórumon hallatjuk a hangunkat a szegediek érdekében
- zárta gondolatait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.