
Volt, aki már rosszul lett az embertelen körülmények között. Érthetetlen, hogy a méregdrága árak ellenére, miért nincs klíma.
Egy-két nap kivételével az elmúlt hetekben igazi nyári hőség tombolt Szegeden. A kánikulában pedig felütötte fejét egy óriási probléma: a szegedi tömegközlekedési eszközök nagy hányadán nem üzemel klíma, igazi szaunaként funkcionálnak a buszok és trolik. A szegediek már hangot adtak teljesen jogos felháborodásuknak. Főleg annak fényében jogos mindez, hogy Szeged versenyben Budapesttel az ország legdrágább tömegközlekedését üzemeltető város címéért. A főváros csak az idei áremelésével előzte be Szegedet, amely tavaly még hivatalosan is a legmagasabb tarifákkal dolgozott.
Mint írtuk, Budapesten idén a BKK emelt a tömegközlekedés tarifáin, ezzel előzte be a főváros Szegedet az árak tekintetében.
Szegeden a legutóbbi áremelések alkalmával igencsak vastagon fogott az önkormányzat tolla, hatalmas terheket róttak a közlekedőkre. A járművezetőnél váltott vonaljegy 650 forintba került, de még elővételben is 470. Az általános havi bérlet 9600 Ft, de a diákbérlet is csaknem megüti a hatezret, 5800 egészen pontosan.
Ezekért az árakért teljesen jogosan várhatják el az emberek, hogy egy jól működő, pontos, kényelmes és klimatizált tömegközlekedést kapjanak. Hát nagyot tévednek. Pontosságáról ritkán híres a szegedi közlekedés, klímát is elvétve találni a járműveken, erről panaszkodnak legalábbis a helyiek.
A kommentek között olvashatjuk, hogy van, aki már az üzemeltetőt, az SZKT-t is kereste ez ügyben, sablon üzenetet kapott, vagy érkezik válasz, vagy nem. Sejthetjük mire van nagyobb esély. Azért, amikor 35 Celsius-fokos a szabadtéri hőmérséklet, elképzelhetjük hány fok lehet, egy klíma nélküli, bezárt ablakos, csordultig zsúfolt buszon.
A 90-es buszon annyira meleg volt, hogy le kellett szállnom, mert rosszul lettem. Szó szerint felüdülés volt a 35 fokban levegőn. Klíma nem megy, ablakot nem lehet nyitni
- számolt be egy helybéli.
"Melegben végzett munkából hazafelé nem vicces a fülledt busz! Azért ott még nem tartunk, hogy mindenkinek van klímás autója. Nem ártana néha gondolkozni!" - hívta fel a figyelmet egy másik hozzászóló.
Évről évre, nyárról nyárra visszatérő probléma Szegeden a klíma nélküli tömegközlekedés.
Egy majdnem a busz tetejéig érő plexilap mögött ülve, így lényegében szinte semmi levegőhöz sem jutva kell végezni a munkájukat azoknak a sofőröknök, akik nem tudnak klímát kapcsolni a járműveken.
Embertelen ilyen körülmény között dolgoztatni a sofőröket, akiktől nap mint nap elvárja mindenki, hogy hibátlanul végezzék munkájukat és biztonságosan szállítsák el az utasokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.