A számok nem hazudnak
Magyarország harmadik legnépesebb településéről beszélünk, amely a nála nagyobbakat is lekörözi ha az árakról van szó. Megnéztük az ország nagyobb városaiban, Szeged mellett Budapesten, Győrben, Szombathelyen, Székesfehérváron, Szolnokon, Debrecenben és Pécsen, hogyan is festenek az adott tömegközlekedés használatára feljogosító jegy- és bérletárak. A számok és a különbségek néhol ledöbbentőek.
Megvizsgáltuk, hogy egyes nagyvárosokban mennyire terheli meg a pénztárcánkat a helyi tömegközlekedés, és hát sajnos kijelenthető: a szegedieknek kell a legmélyebben a zsebükbe nyúlniuk.
Az év eleji áremelés után, januártól a teljes árú bérlet 9600 forintba kerül Szegeden. Nincs még egy nagyváros (az általunk vizsgáltak között), ahol kilencezer Forint felett lenne ennek ára. Ráadásul messze nem ez az egyetlen dolog, amiben Szeged viszi a prímet. Máshol az olcsóbb szolgáltatások biztosításán dolgoznak, itt meg...
Eközben a Budapest-bérlet olcsóbb lett, elfogadják azt a Volánbusz, a MÁV és a HÉV fővárosi járatain, március óta pedig a Pest vármegyére váltott havi bérlettel, valamint a havi országbérlettel is utazhatnak a fővárosi troli-, autóbusz-, villamos- és metróvonalakon.
A korszakváltás legnagyobb nyertesei a tanulók lettek, akik havi 945 forintos bérlettel a fővárosi és Pest vármegyei tömegközlekedést, 1890 forintos bérlettel pedig az egész ország közösségi közlekedését használhatják.
Ezzel szemben Szegeden az ország legdrágább tanuló havi bérlete érhető el 5800 Ft-ért.
Ehhez a legközelebb a debreceni ára áll, de hát az is olcsóbb még egy ezressel. A diákok mellett a nyugdíjasok is itt fizetnek a legtöbbet a tömegközlekedés használatáért.
A vonaljegy (ha az elővételezett, ha a járművezetőnél váltott jegyet nézzük) és a 24 órás jegy szegedi ára is kenterbe veri nemcsak a győri, szombathelyi, székesfehérvári, szolnoki, debreceni és pécsi viszonylatokat, de még a főváros sem ennyire drága ezek megvásárlása.
Magyarország harmadik legnagyobb területű és második legnépesebb településén, Debrecenben a legdrágább az egyheti bérlet, a 72 órás jegy esetében Budapest viszi a prímet. Nagy nehezen mégis lehet olyan szolgáltatást találni, ami nem Szegeden a legköltségesebb.
Az árak Forintban értendők | Szeged | Budapest | Győr | Szombathely | Székesfehérvár | Szolnok | Debrecen | Pécs |
Vonaljegy, elővételben váltott | 470 | 450 | 250 | 275 | 280 | 340 | 440 | 400 |
Járművezetőnél váltott vonaljegy | 650 | 600 | 440 | - | 310 | 440 | 550 | 500 |
24 órás jegy - elővételben | 1450 | 2500 | 800 | 825 | - | 1350 | - | 1100 |
72 órás jegy - elővételben | 2880 | 5000 | - | - | - | - | - | 2800 |
Egyheti bérlet | 3600 | - | 2500 | 2060 | - | - | 4000 | 3500 |
Általános havi bérlet | 9600 | 8950 | 5600 | 6290 | 7000 | 8500 | 8350 | 7300 |
Tanuló havi bérlet | 5800 (14 év alatt ingyenes) | 945 (vármegyebérlet) | 2200 | 16 év alatt ingyenes | 2970 | 1500 | 4800 | 3900 |
Nyugdíjas havi bérlet | 5800 | 3330 | 2200 | - | 2970 | 3000 | 4800 | 3900 |
A kormányzati intézkedés, miszerint március 1-től 14 év alatt és 65 év felett mindenkinek díjmentes lett az állami közösségi közlekedés, a szegedi városvezetés szimpátiáját is elnyerte.
Április elsejétől városunkban is ingyen utazhatnak a 14 éven aluliak, nálunk azonban másokra nem terjesztették ki a díjmentességet, újabb kedvezményt pedig nem vezettek be.
Sőt, a 14 éven felüliek számára Szeged drágábbá is tette a bérletet, illetve a vonaljegyet január elsejétől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.