Ez a hír is érdekelheti
Látványterveken, hogyan nézhet ki a szegedi rakpart a felújítás után

Újabb ígéretet kapott Szeged. Felújítás indul a rakparton, de jövőre várható a nagyszabású beruházás.
A korábbi években a Szeged fő utcája a Tisza program keretén belül történtek már kisebb-nagyobb rekonstrukciós munkák, ehhez kapcsolódva most folytatódik a szegedi Huszár Mátyás rakpart felújítása - számolt be Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármester. A jövőbeli tervek részleit a körzet képviselője Binszki József Várospolitikai alpolgármester ismertette. Amit előzetesen is tudtunk, hogy nagyszabású rekonstrukcióra nem kell számítani idén, ugyanis az év elején bejelentette Botka László, hogy Szeged a tartalékait fogja felélni.
Az idei költségvetést februárban ismertette Botka László. A polgármester akkor beszámolt róla, hogy a rakpart felújítása idén kimerül a szennyvíz- és ivóvízhálózat javításában, majd jövőre folytatódik a beruházás, akkor ha minden igaz teljesen bezöldül a környezet.
Kijelentette: az a céljuk, hogy egy tényleges főutca legyen a rakpartból.
Ennek a beruházásnak a kapcsán az év első közgyűlésén Farkas Levente kormánypárti önkormányzati képviselő felhívta a figyelmet, hogy még kisgyerek volt, mikor az első terveket látta az elképzelt, új rakpartról, de ezek azóta se valósultak meg. Emlékeztetett, hogy több önkormányzati ciklus is eltelt, és
a tervek mindig csak kampányígéretek maradtak.
A rakpart felújításának látványos része még hátra van - jegyezte meg mondandója elején Binszki József.
Olyan tervek lapulnak a fiókban, melyeket alig várunk, hogy elővehessünk
- jegyezte meg az alpolgármester. Reméljük, jól lefújják a port ezekről a tervekről, mielőtt nekiállnak a megvalósításuknak, ugyanis egy jó ideje állnak abban a bizonyos fiókban. Néhány hónapja írtunk arról, hogy is képzelik el a jövő rakpartját Szegeden, itt minden részletet megtalálnak:
Ahhoz, hogy nekilássanak a felszíni munkához, ahhoz először a föld alatti, nem igazán látványos rekonstrukciókat kell végrehajtani a kivitelezőnek. Az ivóvíz- és a szennyvízhálózat 300 folyóméteren újul meg a híd lába és a Belvedere székház közötti érintett szakaszon, miközben az ilyenkor mindig kötelező régészeti munkákat is elvégzik a Móra Ferenc Múzeum szakemberei.
A mostani felújítás 150 millió forintból valósul meg, továbbá 1,3 milliárd forintra lenne szükség a már meglévő látványtervek megvalósításához. A munkálatok július 1-jén indulnak, és augusztus végéig, jó esetben 19-ig tartanak.
Ez a közlekedés szempontjából azt jelenti, hogy egy kétirányú zsákutca lesz az alsórakpart. Egyik oldalról a híd lábáig, a második oldalról a Stefánia park közepéig lehet (nem egy hosszban tart a lezárás és a rekonstrukció) majd behajtani autóval. A parkolók közül hatvan darab megmarad.
Az ígéret szerint jövőre sor kerül a beruházás látványos részére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.