Szeged

Drasztikusan csökkent a balesetek száma a TramTrainek sárgításával

Drasztikusan csökkent a balesetek száma a TramTrainek sárgításával

Biztató adatokról számolt be a MÁV

Tóth Norbert
Szerző: Tóth Norbert
12 órája
Drasztikusan csökkent a balesetek száma a TramTrainek sárgításával

Az év elején jelentette be a MÁV, hogy az egyre gyakrabban előforduló közúti balesetek csökkentése érdekében tesztjelleggel növelik a sárga felületek arányát a Szegeden és Hódmezővásárhelyen közlekedő vasútvillamosokon. Az ötlet lényege, hogy az élénk színekkel ellátott járműveket jobban észreveszi a közlekedés többi résztvevője, így visszaszorítható a figyelmetlenségből bekövetkező balesetek száma. A MÁV kommunikációs igazgatósága válaszolt levelünkre, hogy egy hónappal a tesztidőszak elindulása után volt-e balesetben érintve besárgított TramTrain.

Fotó: ÉKM

 

Egy hónapja indult el a tesztidőszak

Februárban elején kezdték el a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosok fóliázását, majd az első sárgított jármű február 20-án kelt útra. A tesztidőszak március 24-én vette kezdetét, miután a tizenkét jármű megkapta az élénsárga fóliát.

A fóliázás alapját Horváth Csongor, a MÁV infrastruktúraépítő-mérnök gyakornokának diplomamunkája adta, amelyet szemkamerás vizsgálat is alátámaszt. Az eredmények alapján a sárga villamosok sokkal inkább felkeltik az emberek figyelmét.

A tesztidőszak egy évig tart,  felmérik, hogy mennyivel sikerül csökkenteni a balesetek számát. Azután pedig a helyi tapasztalatokat figyelembe véve hoznak döntést a további lépésekről.

 

Biztató, de egyelőre nem meghatározó adatok

Egy hónappal a tesztidőszak elindulása után levélben kerestük meg a MÁV kommunikációs igazgatóságát, hogy volt-e balesetben érintett TramTrain, mióta az élénk sárga színnel ellátva közlekednek.

A válaszban kiemelték, hogy a megszaporodó közúti balesetek miatt döntött úgy a MÁV-csoport, hogy figyelemfelhívóbb, sárga matricával látja el a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TramTrain járműveket. Március végére már az összes jármű megkapta a matricát, így kezdetét vette az egyéves pilot időszak, amikor azt vizsgálja a közlekedési társaság, hogy az élénk sárga felület mennyiben befolyásolja a balesetek számát. Kiderült:

Idén eddig 12 vasútvillamos és személygépjármű ütközés történt, ebből 2 eset a felmatricázott járművekkel: ezek egyike Szegeden, a másik pedig Hódmezővásárhelyen történt.

Ahogy írták:

A jelenlegi adatok bíztatók, de az egyévesre tervezett tesztidőszak tekintetében még korai meghatározó következtetést levonni.

Messze menő következtetéseket valóban nem szabad, lehet levonni egyelőre, de az már most látható, hogy a heti rendszeresség helyett mindössze egy baleset történt egy hónap alatt Szegeden.


Több mint három éve járnak a vasútvillamosok Szegeden

Több három éve, 2021. november 29-én kezdte meg működését a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TraimTrain, hazánk első vasútvillamos rendszere. Az egyedülálló közlekedési megoldás rövid időn belül népszerűvé vált az utasok körében, és azóta is töretlen a sikere.

A MÁV tájékoztatása szerint az utazások száma folyamatosan növekszik, egy átlagos munkanapon körülbelül 4600 utazást regisztrálnak a vasútvillamosokon. Az elmúlt időszak eredményei azt mutatják, hogy a kötöttpályás fejlesztés jelentős igényt elégít ki a térség közlekedésében.

A TramTrain egy 3 éves sikertörténet, ami megmutatja milyen lehet a vasút nagyban, hogyha minden célunkat elérjük

- mondta egy korábbi videóban Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.