
Biztató adatokról számolt be a MÁV
Az év elején jelentette be a MÁV, hogy az egyre gyakrabban előforduló közúti balesetek csökkentése érdekében tesztjelleggel növelik a sárga felületek arányát a Szegeden és Hódmezővásárhelyen közlekedő vasútvillamosokon. Az ötlet lényege, hogy az élénk színekkel ellátott járműveket jobban észreveszi a közlekedés többi résztvevője, így visszaszorítható a figyelmetlenségből bekövetkező balesetek száma. A MÁV kommunikációs igazgatósága válaszolt levelünkre, hogy egy hónappal a tesztidőszak elindulása után volt-e balesetben érintve besárgított TramTrain.
Februárban elején kezdték el a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosok fóliázását, majd az első sárgított jármű február 20-án kelt útra. A tesztidőszak március 24-én vette kezdetét, miután a tizenkét jármű megkapta az élénsárga fóliát.
A fóliázás alapját Horváth Csongor, a MÁV infrastruktúraépítő-mérnök gyakornokának diplomamunkája adta, amelyet szemkamerás vizsgálat is alátámaszt. Az eredmények alapján a sárga villamosok sokkal inkább felkeltik az emberek figyelmét.
A tesztidőszak egy évig tart, felmérik, hogy mennyivel sikerül csökkenteni a balesetek számát. Azután pedig a helyi tapasztalatokat figyelembe véve hoznak döntést a további lépésekről.
Egy hónappal a tesztidőszak elindulása után levélben kerestük meg a MÁV kommunikációs igazgatóságát, hogy volt-e balesetben érintett TramTrain, mióta az élénk sárga színnel ellátva közlekednek.
A válaszban kiemelték, hogy a megszaporodó közúti balesetek miatt döntött úgy a MÁV-csoport, hogy figyelemfelhívóbb, sárga matricával látja el a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TramTrain járműveket. Március végére már az összes jármű megkapta a matricát, így kezdetét vette az egyéves pilot időszak, amikor azt vizsgálja a közlekedési társaság, hogy az élénk sárga felület mennyiben befolyásolja a balesetek számát. Kiderült:
Idén eddig 12 vasútvillamos és személygépjármű ütközés történt, ebből 2 eset a felmatricázott járművekkel: ezek egyike Szegeden, a másik pedig Hódmezővásárhelyen történt.
Ahogy írták:
A jelenlegi adatok bíztatók, de az egyévesre tervezett tesztidőszak tekintetében még korai meghatározó következtetést levonni.
Messze menő következtetéseket valóban nem szabad, lehet levonni egyelőre, de az már most látható, hogy a heti rendszeresség helyett mindössze egy baleset történt egy hónap alatt Szegeden.
Több három éve, 2021. november 29-én kezdte meg működését a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő TraimTrain, hazánk első vasútvillamos rendszere. Az egyedülálló közlekedési megoldás rövid időn belül népszerűvé vált az utasok körében, és azóta is töretlen a sikere.
A MÁV tájékoztatása szerint az utazások száma folyamatosan növekszik, egy átlagos munkanapon körülbelül 4600 utazást regisztrálnak a vasútvillamosokon. Az elmúlt időszak eredményei azt mutatják, hogy a kötöttpályás fejlesztés jelentős igényt elégít ki a térség közlekedésében.
A TramTrain egy 3 éves sikertörténet, ami megmutatja milyen lehet a vasút nagyban, hogyha minden célunkat elérjük
- mondta egy korábbi videóban Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.