
Ahogy arról lapunk is beszámolt, teszt jelleggel növelik az élénksárga felületek arányát a tram-traineken. Mindezt korábban megerősítette Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója is.
A tram-trainek 98%-os menetrendszerűséggel közlekednek, pontosságukat csak egyetlen dolog befolyásolta negatívan: a balesetek gyakorisága. Az elmúlt években több mint 70 ütközés történt a figyelmetlen közúti közlekedők hibájából, nem kevesebb, mint 40 millió forint kárt okozva a vasúttársaságnak.
A balesetek számát szeretnék csökkenteni, ezért a MÁV sárgára matricázza a Szeged-Hódmezővásárhely közt közlekedő vasútvillamosok elejét és hátulját.
Az ötlet lényege, hogy az élénk színekkel ellátott járműveket jobban észreveszi a közlekedés többi résztvevője, így visszaszorítható a figyelmetlenségből bekövetkező balesetek száma.
Az első sárga orrú szerelvényt várhatóan csütörtökön helyezik forgalomba.
Ezután pedig majd a helyi tapasztalatokat figyelembe véve hoznak döntést a további lépésekről.
Három éve és csaknem két hónapja, 2021. november 29-én kezdte meg működését a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő traim-train, hazánk első vasútvillamos rendszere. Az egyedülálló közlekedési megoldás rövid időn belül népszerűvé vált az utasok körében, és azóta is töretlen a sikere.
A MÁV tájékoztatása szerint az utazások száma folyamatosan növekszik, egy átlagos munkanapon körülbelül 4600 utazást regisztrálnak a vasútvillamosokon. Az elmúlt időszak eredményei azt mutatják, hogy a kötöttpályás fejlesztés jelentős igényt elégít ki a térség közlekedésében.
A vasútvillamosok az elmúlt több mint három év során több mint 2,6 millió kilométernyit közlekedtek: ez olyan, mintha közel 7-szer tették volna meg a Föld-Hold távolságot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.