
Elkezdődött a tesztidőszak, remélik kevesebb lesz a baleset
Elindult csütörtökön az első, elején és végén élénksárga színnel felmatricázott vasútvillamos Hódmezővásárhelyen és Szegeden. Ahogy arról korábban is írtunk, az átalakítás célja, hogy a járművek kitűnjenek a közúti forgalomból, és ezáltal csökkentsék az ütközések, balesetek számát.
A közlemény szerint a vasútvillamos-hálózaton már az indulás óta magas a közúti járművekkel történt ütközések száma, amelyek oka minden esetben a közúton közlekedők figyelmetlensége, a KRESZ be nem tartása. A tramtraineket 2022-ben 28 baleset érte, ebből 15 esetben keletkezett anyagi kár. 2023-ban 26-ból 25, 2024-ben 17-ből 13 esemény járt anyagi kárral. 2025-ben már eddig négy baleset történt. A balesetek ellenére is rendkívül megbízható a tramtrainszolgáltatás, a vasútvillamosok pontossága jellemzően 98 százalék körüli.
A balesetek gyakorisága miatt a MÁV-csoport úgy döntött, hogy egy pilot programban feltűnőbbé teszi a járműveket. A járművek két végén az élénksárga felületeket fóliázással növelik, ezzel törekedve arra, hogy az eddigieknél jobban kitűnjenek a tram-train szerelvényei a városi környezetből.
Amennyiben az ötlet beválik - az eredményeket egyéves tesztidőszakot követően értékelik -, és csökken a figyelmetlen közlekedők által okozott balesetek száma, ez nem csupán jelentős megtakarításokat jelenthet a vasúttársaságnak, hanem növelheti a járművek rendelkezésre állását is, hiszen a baleset utáni javítás miatt akár több napra is kieshet a forgalomból egy-egy szerelvény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.