Közélet

Átadták az új szegedi troliflottát

Átadták az új szegedi troliflottát

2014. szeptember 21., vasárnap
Átadták az új szegedi troliflottát
új_troli_1_130522

Átadták a 13 új, alacsonypadlós járműből álló trolibuszflottát. Ezzel lezárult a 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt.

Hivatalosan átadták a 13 új, alacsonypadlós járműből álló trolibuszflottát. Ezzel lezárult a 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt. A Dugonics téri záróünnepségen

Botka László

, Szeged Megyei Jogú Város polgármestere mondott köszöntőt. A járművek forgalomba álltak. Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város összesen 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (az árfolyam-ingadozástól függően nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187.2-es troli prototípus gyártása tavaly márciusban kezdődött. Az elkészült Ikarus-Škoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; a járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelték fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lett.

Ahogy megírtuk

, Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke arról tartott rendkívüli sajtótájékoztatót a piros trolik beszerzése kapcsán, hogy legalább egymilliárd forintot bukott el Szeged városa. A Civil Városi Unió sajtóban megjelent anyagait is alapul véve arra hívta fel a figyelmet, hogy darabonként mintegy 70 millió forinttal drágábban vásárolt trolibuszokat Szeged, mint most Budapest. Kérdéseket is intézett Botka László városvezetőhöz, többek között arra kíváncsi, hogy miért kerül egy szegedi trolibusz 800 ezer euróba.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.