Haág Zalán: Egymilliárdot bukott Szeged a trolibeszerzésen!

2014. szeptember 18., csütörtök • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Kovács Ferenc

DSC_2268

Darabonként mintegy 70 millió forinttal drágábban vásárolt trolibuszokat Szeged, mint most Budapest. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke kijelentette: egymilliárd forintos kár érte a várost a piros trolik beszerzésekor.

Legalább egymilliárd forintos kár érte a várost a trolibusztender kapcsán, a darabonként 800 ezer euróba, vagyis mintegy 250 millió forintba kerülő járműveknél Budapesten idén 70 millióval olcsóbban vesznek trolikat. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke sajtótájékoztatóján megjegyezte azt is, a szegediek csak a trolik színéről szavazhattak.

„Miért került egy szegedi trolibusz 800 ezer euróba? Ismerte-e a város első embere a trolibusztender minden részletét? Ha igen, akkor mivel magyarázza azt, hogy egymilliárd forinttal drágábban szerezték be ezt a tizenhárom járművet, mint amennyi indokolt lett volna?” – intézte Botka László polgármesterhez kérdéseit Haág. Hozzáfűzte, ha a városvezető nem ismerte a részleteket, akkor vizsgálja ki, hogy ki a felelős az indokolatlanul magas árú beszerzésért, és tegye meg a szükséges lépéseket. Emlékeztetett, egy 2009-2010-es közbeszerzésről van szó, akkor még MSZP-s többség volt a közgyűlésben. Arra is kíváncsi a szegedi KDNP, milyen módon kívánják megtéríteni az egymilliárdos kárt, mely összegből akár újabb trolikat is lehet vásárolni.

Vécsey Ágnes, az önkormányzat sajtófőnöke közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz, melyben leírják, hogy a trolibeszerzés nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárásában a város az Ikarus-Skoda konzorciumtól szerezte be az önjáró, alacsonypadlós járműveket. Az ajánlati felhívás a támogató szervek előzetes jóváhagyásával jelenhetett meg, a döntés meghozatalában az uniós szervek képviselői is részt vettek. A helyi Fidesz másfél évig többszöri feljelentéssel akadályozta a járművek leszállítását, ezért érkeztek a tervezettnél másfél évvel később az új járművek.

Mint ismeretes, Szeged 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül. Ahogy megírtuk a járműflotta utolsó darabja szeptemberben érkezett Szegedre. Az elektromos tömegközlekedése projektet hivatalosan szombaton 17 órától zárják a Dugonics téren egy ünnepség keretében, míg a Szegedi Közlekedési Kft. nyílt napot tart.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 38 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.81.46.194 IP címről szól hozzá.

  • 38. pártkatona hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 20., szombat, 08:21
    Válaszolok

    Komisszár: A polgárháború idején Szovjet-Oroszország, illetve a Magyar Tanácsköztársaság Vörös Hadseregében a párt részéről a parancsnok mellé kinevezett politikai biztos.
    - Ma választmányi elnök?

  • 37. paradicsom hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 20., szombat, 08:16
    Válaszolok

    36. SP: Hidat ígérni könnyű, megvalósítani nehéz.
    - Állami támogatással megy az is, de egy 10%-os ellenzéki párt (ellenséges) komisszárjának, aki negyedszerre ígéri meg, lehetetlen.

  • 36. SP hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 20., szombat, 07:36
    Válaszolok

    Gerő a hídverő.

    Hidat ígérni könnyű, megvalósítani nehéz.

  • 35. kampány hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 18:29
    Válaszolok

    Botka a negyedik ciklusra is (ma is) megígérte a hidat és a fedett uszodát.
    - Lehet, hogy erre tett félre milliárdokat, mert miből másból építtetné meg?

  • 34. zántó jános hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 15:21
    Válaszolok

    - a felsorolt adatok kevesebb mint 20%-ban befolyásolják a helyesen kiírt pályázatok elbírálásának támogatását.
    Pl.: a teljesen sík terep, mint említettem a megállók közötti távolság – de mindenek előtt: a hosszútávú jövőkép, ami befolyásolná a döntést, ha az kellően körültekintő lenne.
    Sajnos az eu bíráló(?)apparátus elméletileg mindig elfogadja az illető ország szervezetének besorolását (NFÜ)- A boriték: amit Ön leírt -műszaki+ár, B boríték:a régió általános leírása földrajzi, szociális, környezet, stb.- konkrét megjelölés nélkül, C: a tényleges ország, régió megnevezése.
    Valóságban a lobbi(?) már dönt az indulás pillanatában: amikor Szeged egyedi villamosokkal kapcsolatos elvárásával szinte kizárólagosan felkínálta a PESA-k egyedi igény szerinti gyártását – ezért többlet áron, (számos, súlyos hibával) vette meg Szeged. (Ugyanakkor Varsói cég a struktúrális alapból felvett a támogatást kis-középvállalkozások felfuttatásáért. A mostani troli balhé helyett már akkor minden további nélkül magát a kiírást kellett volna megtámadni, városházi látszat botrányok helyett – de hát ez politikusok színjáték, a mi pénzük rovására.

  • 33. jutalék hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 14:48
    Válaszolok

    18. Konyári Rosé: Szerinted egy nem létező párt …
    - A Liberális pártnak is van ogy képviselője. :)

  • 32. géza hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 14:30
    Válaszolok

    Szeged a 170 ezer troll troli tender szakértő városa… :-)

  • 31. SP hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 14:14
    Válaszolok

    Szeged alföldi város még hegymenet sincs.
    Ami jó Bp.-re olcsóbban, az miért nem volt jó Szegedre?

    Sokba került a veres festék.

  • 30. M&M hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 12:56
    Válaszolok

    Kérem tisztelettel, ezt a dolgot is a helyén kell kezelni.
    A Haág úr állítja a károkozást troli ügyben, az önkormányzat állítja a magáét, azaz azt, hogy a Tóth igazgató a feljelentéseivel okozott kárt a városnak.
    Ezek az oda – vissza sárdobálások nem mások mint az önkormányzati választások kampány részei!
    A választások után az égadta világon senki nem fog vele foglalkozni!
    Olyasvalami ez mint tavasszal volt az MSZP – s Simon G. \"titkos valuta, bécsi titkos számla\" ügye, senki nem foglalkozik már azzal!
    Az sem kizárt, hogy meseszerű volt, fele sem igaz.

    Azért a Haág úrtól megkérdezném a következőt:
    Abban az esetben ha ez a trolibeszerzés valóban kért okozott Szeged városának, és annak költségvetésének, és mindebben biztos is, akkor miért nem tesz büntető feljelentést ismeretlen tettes ellen hűtlen kezelés miatt?

    A továbbiakban tisztelt Haág úr!
    Tessék már jobban utánajárni annak – nem nehéz, csak Tarlós urat kell telefonon felhívnia – hogy a székesfőváros, azaz Budapest milyen trolikat is vásárol!
    Elárulom magának:
    SOLARIS karosszéria (ez egy lengyel karosszéria gyártó) + SKODA elektronika, hajtáslánccal (ez egy cseh cég, elektronikai gyára).

  • 29. prepper hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 11:58
    Válaszolok

    Ez valószínűleg azzal együtt igaz, hogy maga az átadás időzítése, és annak így lacikakampányrendezvénnyé alakítása is “kampánytéma”.
    Ha nem így lenne, az ünnepséget meg lehetne tartani három hét múlva, vagy meg lehetett volna egy hónappal ezelőtt is.
    Ugye?

    Magyarul a balos kommentezők véleményét tetszett idézni)))

  • 28. BAndrás hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 11:42
    Válaszolok

    Meglepő, hogy most milyen sokan átlátnak a szitán a kommentelők közül, végignéztem a DM és a Szegedma fb-s kommentfelületét, és a többség véleméye, hogy szimplán kell valami kampánytéma a jobboldalnak.

    Egyébként Haág úr időzítése is érdekes, elvégre a trolik átadása formálisan most hétvégén lesz, az meg, hogy a BKV-BKK mennyiért vesz trolit már jóval korábban kiderült, tehát már hónapokkal ezelőtt elkezdhetett volna hőbörögni, csak gondolom kivárt, elvégre kénytelenek voltak valamivel rálőni egy ilyen botkista kampányrendezvényre. Bár ez így eléggé “csúzlival elefántra” helyzet.

  • 27. hapci hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 10:38
    Válaszolok

    Kampány van. Ilyenkor bármit lehet mondani az ellenfélről, pláne ha az ember kormánypárti.

  • 26. felado hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 08:39
    Válaszolok

    Pesten – bár a specifikációt nem tudjuk, 11 milliárd forint lesz a 24 db Ganz-Solaris. Tarlósnak ott mondjuk nincs pénze fél milliós hirdetésekre, tiszta szerencse, hogy Szegeden a KDNP meg a CVU tele van pénzzel.

  • 25. kisember hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 06:44
    Válaszolok

    És még mennyi ilyen mutyiprojekt van. Miközben Botka és az MSZP-s városvezetés az ártatlan bárányt játssza és hülyére veszik a szegedieket. Persze a vagyongyarapodásuk töretlen…

  • 24. polgárőr hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 06:43
    Válaszolok

    Az “ünnepség” akkor a Botka kampány része, amit ha jól értem a projektből finanszíroznak? Nem semmi.

  • 23. Burgonya Béla hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 18., csütörtök, 22:41
    Válaszolok

    EU-s pénz, tömegközlekedési projektre lehetett költeni, fájjon az EU-nak. Amúgy Büdöspesten milyen trolikat vettek, és mikor, tud valaki valami infót, hogy össze lehessen hasonlítani a szegedi és pesti beszerzéseket?

  • 22. Frank Falconi hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 18., csütörtök, 21:49
    Válaszolok

    18: jaj, akkor a békemenetes, ikarusos Széles Gábort is ki kellene kérdezni, ő mit tud erről a vásárlásról. Én mondjuk élvezem nézni, amikor a fideszesek egymást szapulják, de ez szánalmas kezd lenni.

  • 21. Frank Falconi hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 18., csütörtök, 21:47
    Válaszolok

    A nem éppen legitim is szedhet elő botrányokat, lobogtathat papírokat csak ez attól lesz hiteltelen, hogy 4 éve a hatalomban vannak országosan és Szegeden is karöltve a Fidesz nevű párttal és csak a választás előtt három héttel jut eszükbe egy 6 évvel ezelőtti nyilvános pályázatot jelzőkkel illetni. Ha eddig ez nem fájt nekik, sőt a hatóságok szerint is szabályos volt az eljárás, mégis most mit akarnak? Kicsit kampány erőlködésnek tűnik a dolog. Komolyan nincs ennél újabb ügy? Az IH-ból 2010 után elfolyt százmilliók például nem érdekesek? Ja, hogy azt Zalán is megszavazta?

  • 20. filigrász hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 18., csütörtök, 21:36
    Válaszolok

    Szempont Súlyszám

    Egy jármű Nettó ajánlati ára EUR 63p

    Prototípus szállítási határidő 3p

    10 db jármű szállítási határideje(szerződéses kötelezettségekkel) 2p

    Utastér hossza 7p

    Utasteret csökkentő elrendezést tartalmaz-e? 2p

    Utastéri ülések az oldalfalba vannak-e bekötve 1p

    Szekrényváz fokozottan rozsdamentes acél kivitelű. 3p

    Veszteséghő felhasználása 2p

    Elektromos ajtóműködtetésű 1p

    Össz-átjáró szélesség az A-B-C tengely felett az utastérben 1500 mm+ 2p

    Dupla tetőcsukló harmonika 1p

    Hajtáskonténer órás menetteljesítmény (280 kW +) 3p

    Hajtómotor névleges teljesítmény (200 kW +)3p

    Mechanikus stabilizátor B és C tengelyekre, 10 bar-os légrendszer, B és C tengelyen négy-négy szintező szelep 3p

    Jótállási időszak hossza 24 hónap+ 4p

  • 19. filigrász hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 18., csütörtök, 21:30
    Válaszolok

    Zalán!

    Nem ezzel van gond, hanem a Szilágyi Árpád által feltett közbeszerzési ajánlati felhívásban lévő súlyozásos pontozásban lévő teljesítmény (kW) és méret (mm) műszaki adatokkal, amelyet csak és kizárólag a Skoda-Ikarus tud teljesíteni, a többi troli nem.

Ugrás az oldal tetejére