CVU: Dózsa tendereztette, most Dózsa fejleszti a szegedi trolikat?

2015. május 27., szerda • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Gémes Sándor

piros_troli0_gs

Vállalkozási szerződést kötött az önkormányzat és az SZKT a Szeged ELEKTROLINE konzorciummal „trolibuszváltók automatikus áthaladási irányállító rendszerének kiépítésére”. A CVU kiszúrta, hogy a konzorcium tagja a Ganz Tram Kft., amit az SZKT egykori vezetője, Dózsa Gábor képvisel a bruttó 160,5 millió forint összértékű projektben.

Folytatva városházi botrányleltárját, ismét egy „érdekességre” bukkant a Civil Városi Unió (CVU), egészen pontosan egy vállalkozási szerződésre, mely dokumentumot 2015. május 7-én láttak el kézjegyükkel a felek. „Kész átverés show újratöltve” címmel megjelent bejegyzésükben a CVU ismét a troliügyet boncolgatja, és a Szegedi Közlekedési Kft. korábbi vezetőjének, Dózsa Gábornak (2009/2010-ben az ő ügyvezetősége alatt bonyolították le az elektromos tömegközlekedési nagyprojektben a trolitendert – a szerk.) az újbóli “helyzetbehozásáról” írnak a civilek.

„Volt és jelenlegi SZKT-s szakemberek elmondása szerint a projekt kivitelezéséhez a Dózsa által jegyzett Ganz Tram Kft. semmiféle kapacitással nem rendelkezik (ezért volt szükség a cseh társ bevonására), mint ahogyan az is egyöntetű vélemény, hogy a projekt költsége többszöröse a reálisnak. Úgy tűnik tehát, hogy a Botka, Nagy Sándor, Szentgyörgyi szentháromság ugyan úgy folytatja áldásos tevékenységét, ahogy korábban…” – veti fel a Civil Városi Unió, hozzátéve, hogy persze könnyen tehetik, hiszen „a bénult ellenzék és a helyi nyilvánosság hiánya miatt a lakosságnak minderről halvány fogalma sincs”.

A CVU oldalán megtalálható vállalkozási szerződést Szeged város önkormányzata és a Szegedi Közlekedési Kft. kötötte a Szeged ELEKTROLINE konzorciummal, melynek vezetője a Prágában bejegyzett ELEKTROLINE a. s., és tagja a szegedi székhellyel rendelkező Ganz Tram Kft., amit Dózsa Gábor képvisel. A dokumentum szerint a Szeged elektromos tömegközlekedés projekt keretében trolibuszváltók automatikus áthaladási irányállító rendszerének kiépítését vállalja a konzorcium 145 napos határidővel. A nettó vállalkozási díj 122 706 500 forint, van továbbá egy 3,6 milliós tartalékkeret, így az ezzel növelt bruttó vállalkozói díj 160 512 373 forint a szerződés szerint.

A Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság is foglalkozott a „Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése” című projekttel kedd reggeli ülésén. A támogatási szerződés 6-os számú módosításának jóváhagyása kerül a bizottsági tagok elé, egy kormányhatározat értelmében ugyanis további fejlesztéseket hajtanak végre mintegy 378 millió forint értékben, melyből több mint 326 millió forint a támogatási összeg. „Ez pluszpénz, 378 millió forint többletforrásra pályázott az önkormányzat, a Közlekedési Operatív Programban (KÖZOP) ugyanis még maradt forrás. Olyan projektelemekre lehetett igénylést beadni, amelyeket még az idén meg lehet valósítani. A projektelemek listája szerepelt a közgyűlés előtt, időközben a közbeszerzési eljárásokat lebonyolítottuk, és amint megadja a kormány a hozzájárulását, kezdődhet a kivitelezés” – tájékoztatott Nagy Sándor alpolgármester a bizottsági ülésen. Az előterjesztésben nettó 146,5 millió forintból kooperációs és villámvédelem szerepel, nettó 130 millió forint értékben a trolibusz automatikus rádiós váltóállító rendszer kiépítése, nettó 59,5 millióból üzembiztonságot növelő beszerzések, továbbá nettó 34 milliós értékben szerepelnek projektmenedzsment feladatok. A projektet a tervek szerint idén november végéig befejezik.

A CVU blogbejegyzésében leírtak kapcsán felkerestük az SZKT volt vezetőjét, Dózsa Gábort is. Arra voltunk kíváncsiak, nem tartja-e etikátlannak, hogy most alvállalkozóként jelenik meg egy olyan projektben, ahol korábban ügyvezetőként a tenderért volt felelős, valamint megkérdeztük, mi a véleménye a CVU állításairól, miszerint jelen beruházás egyrészt túlárazott, másrészt a Dózsa-cégnek nincs megfelelő szakmai kapacitása, ezért kellett bevonni a cseh társvállalkozót. Amint a korábbi SZKT-vezér reagál megkeresésünkre, közzétesszük válaszait.

Tovább gyűrűzik a szegedi trolibotrány – újabb érdekes részletek láttak napvilágot! Részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=541447

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. május 26.

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 9 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.159.105.39 IP címről szól hozzá.

  • 9. tanácselnök hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 15:24
    Válaszolok

    Szeged végleg lemarad?
    A Land Rover új autógyára Győr közelében épülhet fel. http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/uj_autogyar_koltozne_gyor_kornyekere/2431334/

  • 8. gémóver2évmúlva hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 14:12
    Válaszolok

    “tisztítószer ügyé”
    hu mikkel foglalkozik a baloldal

  • 7. gémóver2évmúlva hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 13:27
    Válaszolok

    paligáborka ha nem ért valamihez mié KKötöszkÖdikk?
    :D
    :lol:

  • 6. gáborpali hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 12:57
    Válaszolok

    Ha a CVU nem ért valamihez, akkor miért kötözködik?

    A címben ez áll:”CVU: Dózsa tendereztette, most Dózsa fejleszti a szegedi trolikat?”
    A cikk viszont a „trolibuszváltók automatikus áthaladási irányállító rendszerének kiépítésére”. témáról íródott!
    Valóban van köze a trolinak, -mint járműnek- hozzá, de a felsővezeték váltók nem igazán a járművek fejlesztéséről szól!

  • 5. István hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 12:16
    Válaszolok

    Egy részük a tavaly Kothenczet erősen támogató vállalkozói csapatból való….,másik felük pedig a helyi Fidesz óvoda nagycsoportja :-)

  • 4. István hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 12:13
    Válaszolok

    CVU?
    Ők csak belekötni tudnak dolgokba,építő jellegű hozzászólásuk-javaslatuk egy sem volt eddig,nem is veszik őket komolyan.Csak puffognak a Szilágyi utcából,mint egy napszúrásos vipera :-) ….az pedig mára természetessé vált,hogy a városvezetés a hozzá közel állókkal dolgoztat.őket bízza meg.
    Ők a szegedi Fidesz lombikprogramjának frissen kikelt gyümölcsei….,bezzeg tavaly(mikor még Bohácsék,Haág Zalánék is ott kevertek-kavartak a városházán)még nem volt ekkora tátogás a részükről.
    Tóth I.Tibor tisztítószer ügyéről vajon tudnak-e valamit,ha már itt tartunk?
    Remélem Dózsa G.novembertől ismét vezetheti az SZKT-t,ahogy azt egyre többfelől hallani.

  • 3. Kovacsketto hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 11:33
    Válaszolok

    Az én kérdésem az, hogy ebben a szerződésben mit kellene érdekesnek találni? Ha dr. Dózsa Gábor cége törvényesen, a megfelelő törzstőkével alakult, akkor olyan munkát vállal el amilyet csak akar. Ez még egy piacgazdaság nevű valami, ahol az elvállalt munka eredményét szokták nézni és nem azt, hogy ki vállal el és mit. Kire tartozik, hogy bevon -e alvállalkozót, teljesítési segédet, saját vagy külső munkaerőt? Nagyon sok cég százmilliókat ad-vesz és nincs arányban a szám azzal, hogy mennyi élőmunkát alkalmaz vagy milyen régi a vállalkozás. A CVU valahol a 80-as évek GMK korszakában ragadt le? Az végezhet munkát akinek van kapacitása? Mi az a kapacitás? Manapság néha a kapcsolatrendszer, ki kit ismer többet ér, mint a kapacitásnak nevezett élőmunka vagy géppark.

  • 2. alex hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 11:29
    Válaszolok

    Kikből áll ez a CVU nevű műcivil valami? :-)

  • 1. muchi hozzászólt ekkor: 2015. május 27., szerda, 07:29
    Válaszolok

    A “nincs kapacitása” és hogy “túl drága” mégis miből kovetkezik? Akkor nincs kapacitása ha nem képes elvégezni a feladatot. Gondolom a munka nagy része szellemi feladat, tervezés. Szakmai partner, alvállalkozó bevonása mióta megengedhetetlen?

Ugrás az oldal tetejére