Még néhány évnyi technikai fejlődés szükséges a teljesen elektromos szegedi tömegközlekedéshez

2017. február 23., csütörtök · Egy hozzászólás

onjaro_troli002

A teljesen elektromos tömegközlekedés kialakításáról távlati céljáról kérdeztük Majó-Petri Zoltánt. A cégvezető beszélt a technológia fejlődésének jelenlegi állapotáról, a lehetséges alternatívákról. Tovább »

Kis lépésekben „pirosodik” vissza a szegedi trolibuszflotta

2017. február 6., hétfő · 4 hozzászólás

troli02kf

Nyolc év múlva elérhető, hogy a csúcsidőkön kívül csak alacsonypadlós trolibuszok közlekednének. Addig is piros színnel különböztetik meg azokat a járatokat, amelyeknél nem kell lépcsőket megmászni, beleértve nemcsak a néhány évvel ezelőtti új beszerzésű trolikat, hanem a következő években átalakításon, felújításon áteső darabokat. Tovább »

Januártól megújulhatnak az időalapú jegyek Szegeden

2016. október 27., csütörtök · Hozzászólok

vonaljegy001kf

A tervek szerint januártól ténylegesen 24, illetve 72 órán keresztül utazhatunk egy úgynevezett időalapú jeggyel a szegedi tömegközlekedési járműveken, amennyiben támogatja az erre vonatkozó előterjesztést a közgyűlés. A jegytípus megújításától azt várják, hogy többen veszik majd igénybe, például turisták vagy éppen olyanok, akik egy konferenciára érkeznek. Tovább »

Buszmenetrend: bővítés helyett karcsúsítás, újabb 7 milliót spórolna a városvezetés + TERVEZETT MENETREND

2016. augusztus 9., kedd · 43 hozzászólás

mars_ter_buszsav02_gs

Újabb járatok ritkítása, még kevesebb kilométer azonos bérletárak mellett, a szentmihályi busz menetrendjének részleges átalakítása. A városháza 18 pontban módosítaná a buszok és villamosok útvonalát, menetrendjét. Részletek cikkünkben! Tovább »

Brüsszeli vagy Berlini körút? – Nemcsak a logika, hanem a korábbi gyakorlat alapján kapják nevüket a megállók

2016. július 8., péntek · 3 hozzászólás

troli_brusszeli_krt001kf

A 10-es troli egyik megállója a Brüsszeli körúton van, ám a jármű hangosbemondója szerint a Berlini körúton áll meg – jelezte értetlenkedve egy olvasónk. Utánajártunk, s kiderült, hogy a korábban meglévő megállópárokra figyelemmel nem változtatták meg a megállóhely elnevezését. Tovább »

Június 16-tól felborul a város tömegközlekedése – nemcsak új járatokat, hanem új menetrendet is tanulhatunk

2016. június 15., szerda · 22 hozzászólás

busz_gs

Két héttel ezelőtt döntött a városüzemeltetési bizottság a módosításokról. Várost átszelő új járatok, megszűnő, vagy új útvonalon járó trolibuszok, buszok. Szentmihálytól Subasáig sokan lepődhetnek meg csütörtök reggel. Készüljön fel velünk a változásokra! Tovább »

Nem engedték trolira szállni, mert babahordozóban vitte gyermekét, holott nem tiltja szabályzat

2016. március 11., péntek · 12 hozzászólás

rosta_katalin04_gs

A 19-es trolibuszra szeretett volna felszállni egy édesanya, aki egyéves gyermekét a hátán babahordozóban vitte, ám a sofőr ezt nem engedte. Kiderült, nem tiltja semmi, hogy Szegeden bárki is babahordozót használjon tömegközlekedési járműveken. Tovább »

CVU: Dózsa tendereztette, most Dózsa fejleszti a szegedi trolikat?

2015. május 27., szerda · 9 hozzászólás

piros_troli0_gs

Vállalkozási szerződést kötött az önkormányzat és az SZKT a Szeged ELEKTROLINE konzorciummal „trolibuszváltók automatikus áthaladási irányállító rendszerének kiépítésére”. A CVU kiszúrta, hogy a konzorcium tagja a Ganz Tram Kft., amit az SZKT egykori vezetője, Dózsa Gábor képvisel a bruttó 160,5 millió forint összértékű projektben. Tovább »

Nem vizsgálta a piros trolik ügyét a Nemzeti Közlekedési Hatóság

2015. május 18., hétfő · Hozzászólok

troli02kf

A hatósági előírásokban nincs kötelező szabályozás arra nézve, hogy az üzemeltető mikor vizsgáltatja át a járműflottáját – közölte Nemzeti Közlekedési Hatóság, mely – bejelentés híján – nem vizsgálta a piros trolik ügyét. Tovább »

Elektronikai gondok – Típushibásak lehetnek a szegedi trolik? (FRISSÍTVE)

2015. május 5., kedd · 17 hozzászólás

trolik01_gs

A másfél éve vásárolt piros trolik típushibásak lehetnek a Népszabadság szerint. „Drága rossz termékről beszélhetünk” – nyilatkozta az ügy kapcsán a Hír TV-nek Nógrádi Tibor, a Fidesz–L.É.T. frakcióvezetője, hozzátéve, a szegedieknél kiverte a biztosítékot, hogy drágán rossz járműveket vásárolt a város. A KDNP szegedi szervezete a városlakók nevében intéz kérdéseket a városvezetéshez. Tovább »

Hová tűntek a vadiúj szegedi vörös trolik? – Átvizsgálják a flottát (FRISSÍTVE) + FOTÓK

2015. április 24., péntek · 26 hozzászólás

trolik01_gs

Műszaki hiba miatt nem futottak ki a Škoda-Ikarus trolik, a szegedi tömegközlekedésben eddig nem okozott ez fennakadást. Az SZKT közleményében az olvasható, hogy a gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, jelenleg a járműflotta kötelező garanciális átvizsgálását végzik. Tovább »

Változott a 2-es villamos, valamint a 8-as és 10-es trolibuszok menetrendje

2015. március 14., szombat · 8 hozzászólás

sinjavitas04_gs

A 8-as és a 10-es trolik napközben sűrűbben közlekednek, míg a 2-esnél az este érkező vonatokhoz igazították a menetrendet. A változások március 14-étől érvényesek. Tovább »

Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság

2015. március 5., csütörtök · 20 hozzászólás

varosuzemeltetesi_biz_ules01_gs

Két dorozsmai utca egyirányúsításáról, továbbá a 2-es villamos és trolivonalak menetrend-módosításról döntött a városüzemeltetési bizottság. A csütörtöki ülésen a partfürdő szennyvízátemelőjére fordítható keret negyedével történő emelését is támogatták. Tovább »

Milliárdokat kér számon a Fidesz-KDNP a tömegközlekedési projekten – MSZP: Takarékos volt a beruházás

2014. október 8., szerda · 10 hozzászólás

piros_troli0_gs

Három új trolibuszt tudott vásárolni a város az elektromos nagyprojekt során keletkezett megtakarítások révén – mondta el sajtótájékoztatóján az MSZP-DK-Együtt-PM. A Fidesz-KDNP szerint viszont a trolitenderen 1 milliárdot bukott Szeged, valamint a beruházásban 3 milliárddal tartoznak még több mint száz alvállalkozónak… Tovább »

Trolibotrány: a CVU újabb kérdései a járműbeszerzés kapcsán (FRISSÍTVE)

2014. szeptember 22., hétfő · 14 hozzászólás

piros_troli0_gs

A Civil Városi Unió a múlt héten jelentett meg közleményt a piros trolik beszerzésével kapcsolatban hat kérdést intézve Botka Lászlóhoz. A KDNP helyi elnöke, Haág Zalán is kérdéseket tett fel a városvezetőnek, amit újabb nyilatkozatok követtek a városháza, illetve a korábbi SZKT-igazgató részéről. Most a CVU válaszol az eddigi reakciókra, illetve Dózsa Gábor korábbi SZKT-ügyvezető ismegszólal. Tovább »

Haág Zalán: Egymilliárdot bukott Szeged a trolibeszerzésen!

2014. szeptember 18., csütörtök · 38 hozzászólás

DSC_2268

Darabonként mintegy 70 millió forinttal drágábban vásárolt trolibuszokat Szeged, mint most Budapest. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke kijelentette: egymilliárd forintos kár érte a várost a piros trolik beszerzésekor. Tovább »

Megérkeztek az utolsó piros trolik is Szegedre

2014. szeptember 2., kedd · 4 hozzászólás

pirostroli06_gs

A 13 új, alacsonypadlós Ikarus-Škoda Tr187.2-es típusú járműből álló trolibuszflotta minden tagja megérkezett Szegedre. A sikeres hatósági vizsgát és próbafutást követően kedden hivatalosan is átvették az utolsó három járművet.
Tovább »

A tizedik piros járművel ünnepelték a szegedi troliközlekedést + FOTÓK

2014. április 29., kedd · 17 hozzászólás

troli_unnep08_gs

Harmincöt éves születésnapját új járművel ünnepelte a szegedi trolibusz közlekedés, megérkezett a tizedik piros Ikarus-Škoda, mely a 10-es vonalon fog közlekedni. Tovább »

Szakadhat a vezeték, a troli halad tovább – Szegeden önjáró trolibusz készült + VIDEÓ, FOTÓK

2013. január 22., kedd · 7 hozzászólás

Bemutatták Szegeden annak az önjáró trolinak a prototípusát, amely akár már egy hónap múlva közlekedhet a város útjain. A felsővezetéktől független jármű prototípusa a tervezési költséggel együtt 45-50 millió forintba került, az utángyártás darabonként 30 millió alatt megvalósítható. Már épül a második példány.
Tovább »

„Trolizzon” a könyvtárban! – kis szegedi trolibusztörténet

2013. január 8., kedd · Egy hozzászólás

Somogyi-könyvtár földszinti kiállítóterében január 10. és február 6. között könyvek, sajtóban megjelenő újságcikkek, tájékoztató kiadványok, fotók és gyermekrajzok láthatók a szegedi troliközlekedés történetéből, visszatekintve az 1979. április 29-én beinduló trolivonal megnyitására és megidézve a közeljövő modern trolibuszait is.
Tovább »

Új menetrenddel várták Szegeden a hétfői becsöngetést

2012. szeptember 3., hétfő · 2 hozzászólás

Megszűnnek a megállókban a hosszas várakozások, hétfőtől ismét sűrűbben közlekednek a buszok, trolik és villamosok. Az iskolakezdéssel azonban az utasforgalom is jelentősen nő, a reggeli csúcsban zsúfoltságra kell számítani, illetve hosszabb menetidőre.
Tovább »

Az átszervezés nem jár minőségi romlással a tömegközlekedésben

2011. május 26., csütörtök · 14 hozzászólás

8_troli_it (05) Tavaly ősszel olyan megbízást kapott a szegedi közgyűléstől Kalmár Ferenc (Fidesz-KDNP) városüzemeltetési tanácsnok, hogy vizsgálja meg a városi tömegközlekedés jelenlegi szintjét, annak pénzügyi lehetőségeit, és találja meg a módját, hogy jelentősebb minőségkiesés nélkül finanszírozható legyen a rendszer.
Tovább »

Ideiglenesen áthelyezik a Vértó megállót

2010. november 13., szombat · Hozzászólok

November 14-én (vasárnap) üzemkezdettől a 2-es villamosvonal építésével összefüggő, Rókusi körúti
munkálatok miatt áthelyezik az 5-ös és 8-as trolibusz vonalak által használt Gyermekkórház és Klinikák irányú Rókusi körúti “Vértó” megállóhelyet – tájékoztat a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT).

Tovább »

Európai Mobilitási Hét Szegeden: I. Trolibusznap + FOTÓK

2010. szeptember 18., szombat · 10 hozzászólás

trolinap_it_01 Egy héten át több száz város és település (köztük 95 magyar) vesz részt Európa-szerte az Európai Mobilitási Hét elnevezésű rendezvénysorozaton, a fenntartható városi közlekedésnek szentelt eseményen. Ennek keretében az SZKT által szervezett I. Trolibusz Napon a Széchenyi téren bemutatták a cég saját fejlesztésű és gyártású csuklós, alacsonypadlós SZKT-ARC típusú trolibuszát, valamint szeptember 22-ig reggel tíz és este hat óra között a térre kihelyezett másik járművön a trolibusz történetéről rendezett kiállítást tekinthetnek meg az érdeklődők.
Tovább »

Boldogasszony sugárút: kerékpárosok a járdára!

2009. június 9., kedd · Hozzászólok

placs1Látványos figyelemfelhívó akcióval igyekeztek érzékeltetni a Radikális Biciklisták (RABIC) a városi közlekedés-fejlesztés újabb furcsaságát: a Boldogasszony sugárúton a járdákból választják le a kerékpárutat mindkét oldalon. A biciklisek több alkalommal személyes egyeztetéssel, több száz személy által aláírt tiltakozólevéllel és nem utolsó sorban alternatív megoldási javaslatokkal próbálták a terv megváltoztatását elérni. Ez, úgy tűnik, hiábavaló küzdelem volt: a kivitelező szeptemberre ígéri a sugárút új forgalmi rendjének elkészültét. Tovább »

Troliparádé lesz a Szegedi Közlekedési Társaság nyílt napján

2009. április 30., csütörtök · Hozzászólok

Megnyitja kapuit a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) május elsején a nagyközönség előtt; az érdeklődők végigjárhatják a társaság által üzemeltetett villamos és troli telephelyeket, és közelebbről megismerhetik a repülőteret is és egy igazi troliparádén vehetnek részt. Tovább »

Új pályán – de ki fogja fizetni?

2008. július 21., hétfő · Hozzászólok

Szakértők szerint Szeged belerokkanhat az elektromos tömegközlekedés fejlesztésébe

Fotók: Gémes Sándor

Több szempontból is átgondolatlan a 29,4 milliárdos szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojekt: a fejlesztési program szembemegy az Európa-szerte érvényesülő iránnyal, emellett nagyvárosként tekint a közlekedési szempontból kisvárosnak számító Szegedre, ráadásul ami a leginkább aggasztó: a jelen gazdasági körülmények között bajosan lesz fenntartható. Mindezt Hüvös László, a Fidesz szegedi frakcióvezetője állítja pártja szakértői stábjára hivatkozva.
A nemrégiben Gyurcsány Ferenc kormányfő és Botka László polgármester által a városházán bemutatott, 2011-ig tartó projekt a múlt héten az Anna-kúti csomópont átépítésével vette kezdetét.
Tovább »