Haág Zalán: Botka László nem bújkálhat tovább az 1 milliárdos „trolibukta” ügyében

2014. szeptember 19., péntek • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Fotó: Gémes Sándor

piros_troli0_gs

Tovább gyűrűzik a szegedi trolibotrány. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke érdemi válaszokat vár az MSZP-s polgármestertől.

Legalább egymilliárd forintos kár érte Szeged városát a trolibusztender kapcsán, a darabonként 800 ezer euróba, vagyis mintegy 250 millió forintba kerülő járműveknél Budapesten idén 70 millióval olcsóbban vesznek trolikat – közölte csütörtöki rendkívüli sajtótájékoztatóján Haág Zalán önkormányzati képviselő, a KDNP szegedi elnöke a Civil Városi Unió sajtóban megjelent anyagait alapul véve. A kereszténydemokrata politikus Botka László polgármesterhez címezte a beruházással kapcsolatos kérdéseit. Az MSZP városvezető helyett Vécsey Ágnes, a városháza sajtófőnöke reagált, azt írva: a közbeszerzéssel minden rendben ment: „az ajánlati felhívás a támogató szervek előzetes jóváhagyásával jelenhetett meg, a döntés meghozatalában az uniós szervek képviselői is részt vettek. A helyi Fidesz másfél évig többszöri feljelentéssel akadályozta a járművek leszállítását, ezért érkeztek a tervezettnél másfél évvel később az új járművek”.

„Miért hallgat Botka László?” című pénteki közleményében Haág Zalán önkormányzati képviselő, a KDNP szegedi elnöke azt írja: egyre kínosabb, ugyanakkor mégis beszédes Botka László szocialista polgármester hallgatása a trolibeszerzés ügyében.

Haág: Botka nem bújkálhat tovább!

„A csütörtökön a városháza sajtósa által kiadott nyilatkozat továbbra sem ad választ azokra a kérdésekre, melyekre a szegediek joggal várnak sürgősen feleletet. Ez a Szeged városához méltatlan, tartalmában és stílusában a szegedieket lenéző közlemény igyekszik elterelni a figyelmet arról a tényről, hogy az önkormányzat legalább egymilliárd forintot bukott a piros trolik méregdrága megvásárlásán. Emellett azt a hamis látszatot akarja kelteni, mintha nem a Botka László polgármester által irányított MSZP-s többségű közgyűlés idején (2009-2010-ben) történt volna ez a szegediek számára hátrányos biznisz. Az, hogy formailag rendben zajlott a közbeszerzési eljárás, még nem ad magyarázatot arra, miért kerültek a trolik darabonként legalább 70 millió forinttal többe, mint az indokolt lett volna.

Továbbra is várjuk Botka László válaszait az alábbi kérdésekre:

1. Miért került egy szegedi trolibusz 800 ezer euróba (kb. 250 millió forint), vagyis miért volt drágább 220 ezer euróval (kb. 70 millió forinttal), mint az a hasonló kategóriájú jármű, amit Budapest idén tervez beszerezni?
2. Ki a felelős azért, hogy Szeged városa csaknem 1 milliárd forintot bukott ezen a troliüzleten? Ki járt jól ezzel az ügylettel?
3. Ismerte-e a város számára előnytelen trolibusztender minden részletét a polgármester, avagy most jutott tudomására az egymilliárd forintos pluszkiadás? Ha tudott róla, magyarázza meg, mi indokolta az egymilliárd forinttal drágább járműbeszerzést! Ha különös módon most jutott a fenti információk birtokába, indít-e vizsgálatot, hogy megtalálja az előnytelen trolibiznisz felelőseit? Mit kíván tenni annak érdekében, hogy megtérüljön a várost, illetve a szegedieket ért egymilliárd forintos kár?

Felszólítjuk Botka Lászlót, ne bujkáljon tovább, álljon a nyilvánosság elé, tisztázza saját és társai szerepét az ügyben, azaz adjon választ a fent megfogalmazott kérdésekre! Mondja el azt is, hogy milyen eszközökkel igyekszik visszaszerezni a város számára az ablakon kidobott egymilliárd forintot!” – fogalmaz nyilatkozatában Haág Zalán.

Az Ikarus és a Škoda is olcsóbbá vált Pesten, mint Szegeden…

A többször említett Budapesten egyébként a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. jelenleg 24 darab alacsonypadlós trolibuszt szerez be, 14 szólót és 10 csuklósat. Információink szerint a tender harmadik körében a cseh Škoda és a lengyel Solaris konzorciuma 580 ezer eurós ajánlatot adott a szegedihez hasonló kategóriájú csuklós trolira. A másik pályázó, az Ikarus és az orosz Trolza párosa alacsonyabb árajánlattal rukkolt elő: 478 ezer eurót kért a csuklós, 331 ezer eurót a szóló troliért.

Nem túl magas matematikával egy elgondolkodtató adalék a fenti számokhoz kapcsolódóan: a két jármű megajánlott ára gyakorlatilag együtt annyi, mint amennyiért Szeged egyetlen csuklós trolit vásárolt! Még egy érdekesség: anno 2010-ben a Škoda és az Ikarus összefogása Szeged esetében 800 ezer euróért adta a csuklós trolit, most viszont négy évvel később a főváros(!) jóval kedvezőbb árajánlatot kapott két olyan konzorciumtól, melyben az Ikarus, illetve a Škoda külön-külön érdekelt volt…

Ugrás az oldal tetejére

Hozzászólások

Eddig 18 hozzászólás érkezett.

Kattintson ide! (automatikus fordítás)


Kattintson ide a kép beszúrásához.

A SZEGEDma.hu tekintettel van a személyiségi jogokra, elutasítja a gyűlöletkeltést és az uszítást. Kérjük, tegyen így Ön is, hiszen a hozzászólást saját felelősségére írja!
Ön a(z) 54.81.46.194 IP címről szól hozzá.

  • 18. érdeklődő hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 22., hétfő, 01:29
    Válaszolok

    Botka: Szeged fejlődéséhez semmi más nem kell, mint a szegediek összefogása. Semmilyen külső hatalom nem tud adni semmit, de elvenni sem.
    - Az összefogás szép szólam, de külső anyagi támogatás nélkül csak adóztatással tudna pénzt teremteni.
    Botka maradása = Szeged lemaradása.

  • 17. kampány hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 20., szombat, 17:10
    Válaszolok

    Közvetlenül az MSZP felsővezetői adták az utasításokat az Egyenlítő blog főszerkesztőjének arra, hogy hogyan próbáljon meg lejáratni jobboldali politikusokat. Németh Gábor Célpont című műsorunknak elárulta, hogy egyenesen Mesterházy Attilával és Velez Árpád pártigazgatóval tartotta a kapcsolatot. Velez a múlt héten mondott le posztjáról, de arról nem volt hajlandó nyilatkozni a Célpontnak, hogy távozása összefügg-e azzal, hogy Németh Gábor már az ügyészségnek is beszélt az MSZP korábbi botrányos ügyeiről.
    - Botka a Szegedi Tükörön és Kistérségi Híreken kívül a DM-nek is ad tartalmi szerkesztői tanácsokat?

  • 16. Szegedi voltam hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 20., szombat, 08:10
    Válaszolok

    Mr 15-20%-ot miből fizették ?

  • 15. Élhető Szegedet hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 23:07
    Válaszolok

    Kíváncsi lennék mennyire vannak kihasználva ezek a trolik ? Én egyet sem láttam még félig megtöltve sem. Nem lett volna jobb egy kisebb méretű olcsóbb fenntartású sűríthető járattal ? Hol vannak már azok a munkahelyek ahová tömegek járnak ! Mire itt a Botka csapattól munkahelyek lesznek a trolik elkopnak.

  • 14. Tamara hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 22:28
    Válaszolok

    Botka bandája mindent drágán vesz és még drágább ez nekünk szegedieknek mert mi tartjuk el a posztkomcsikat is!

  • 13. Apró hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 21:40
    Válaszolok

    a szocialisták Gyurcsánnyal és Botkával (Zuschlag, Hagyó, Hunvald) zsigerileg arra vannak berendezkedve, hogy elbűvészkedjék azt, amit Haág keres!

  • 12. .., hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 20:18
    Válaszolok

    Ez elég érdekes számítás, mivel így 312 Ft-ra jön ki egy euró. Szerintem a trolitender szerződéskötésekor még nem került ennyibe egy euró…

  • 11. GONDOLKODÓ hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 18:57
    Válaszolok

    Figyelem szegediek! Mindenki menjen el október 12.-én választani! Ne hagyjuk magunkat megtéveszteni,ne kényelmesedjünk el.Ugyanis az új szavazókörökhöz tartozó utcák jegyzéke, sok esetben minden ésszerűséget nélkülöz.Annyira bosszantóan,hogy lesznek sokan akik emiatt nem fognak elmenni választani.Feltételezhető, hogy az is a szándék,hogy bizonyos területeken minél kevesebben menjenek el.Figyelj, a lakótelepeken elfognak menni.Ne hagyd magad Szeged,legyen akármilyen messzire is a szavazókör, menj el és szavazz Kothencz János polgármester jelöltre, valamint a FIDESZ-KDNP egyéni jelöltjeire! Hajrá Szeged!!!

  • 10. kampány hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 18:13
    Válaszolok

    3. jutalék: 1 milliárdnak a 10%-a 100 millió forint.
    Ezt még a nem hiszékeny elvtársak is tudják.
    - Te sem tudtad, hogy Szeged az egyedüli város, ahol nem korruptak a pártkomisszárok!?

  • 9. paradicsom hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 18:03
    Válaszolok

    3. jutalék: Ezt még a nem hiszékeny elvtársak is tudják.
    - A Dezső hogy jön ide? Még nem ítélték el jogerősen.

  • 8. gémoverLeszzzzz hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 17:27
    Válaszolok

    gémower wan bodka “doktor”
    :D
    :lol:

  • 7. Dávid Szaniszla hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 15:41
    Válaszolok

    Teljesen egyetértek Haág Zalán felszólitásával. Követeljük, hogy a búcsuzó polgármester számoljon el az elszámolhatatlannal. Ilyen polgármesterre nincs szüksége egyáltalán Szeged városának és becsapott lakóinak. Már éppen ideje, hogy lelépjen a pályáról.

  • 6. gémoverLeszzzzz hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 15:08
    Válaszolok

    mm nem irtal ujat
    23 eve nagykoalicio van
    a háttérben

  • 5. szemlélö hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 14:46
    Válaszolok

    Majd mindjárt eldönti a kérdést az örök mindent tudó, pardon a mindent tudni vélö “Nagy” !

  • 4. GézaRoll hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 14:01
    Válaszolok

    Ami az igazi érdekesség az ügyben, hogy az Ikarus csak azért indulhat a pesten, mert Szegedről már van referenciájuk :-D Nem jópofa? Tehát ha nincs a Haág Zalán szerint bundázott szegedi pályázat, akkor most nem lehetne Pesten olcsóbban adni. Meg gondolom egy orosz hajtáslánc olcsóbb, mint a Skodáé.

    De egyébként Szeged a projekt költségeinek csak kb 15%-át állta ha jól emlékszem, tehát 13 trolival számolva az 450 millió forint önerő, ha olcsóbb 150 milliós trolikból vettek volna 13-at, akkor 300 milliós önerő kellett volna, tehát a képviselő úr legfeljebb 150 millióról követeljen magyarázatot, mert azt kellett Szegednek kifizetnie pluszban és nem egymilliárdot, bár meg kell hagyni, hogy a milliárdos csalás a szegedi troliknál szebbben hangzik így kampányidőszakban mint a 150 milliós…

  • 3. jutalék hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 13:36
    Válaszolok

    1 milliárdnak a 10%-a 100 millió forint.
    Ezt még a nem hiszékeny elvtársak is tudják.

  • 2. kampány hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 13:31
    Válaszolok

    … is joggal félti a jól fizető állását.
    A vörösök (még a trolik is) mindig sokba kerültek a városnak.

  • 1. M&M hozzászólt ekkor: 2014. szeptember 19., péntek, 13:01
    Válaszolok

    Választási kampány sárdobálás az egész!
    A Haág úr, ha már ennyire biztos s dolgában miért is nem tesz büntető feljelentést?
    Neki annál is inkább meg kellene tennie mert ott van a közgyűlésben.
    No meg, az nem zavarja Haág urat, hogy az egész troli tendertt a közgyűlés is megszavazta, benne a Haág úrral és párt valamint frakció társaival.

Ugrás az oldal tetejére