Szeged

A nyári hőség ellenére is tovább javult a szegedi vasútvonal pontossága

A nyári hőség ellenére is tovább javult a szegedi vasútvonal pontossága

A MÁV fejlesztései a nyári hónapokban is érezhető eredményt hoztak. A szegedi vonatok pontossága különösen jól szerepelt augusztusban is.

Böjthe Sándor
3 órája
A nyári hőség ellenére is tovább javult a szegedi vasútvonal pontossága

Szeged és térsége láthatóan profitált a MÁV fejlesztéseiből: 2025 augusztusában közel 7 százalékkal pontosabban közlekedtek a vonatok országosan, mint egy évvel korábban – derült ki a MÁV közleményéből. A vállalat szerint a főszezoni kihívások ellenére is folytatódott a pozitív trend a vonatok pontossága tekintetében is, ami tudatos beruházások és forgalomszervezési lépések eredménye. A nyári tapasztalatok alapján a szegedi vonal is a legjobban teljesítők között szerepelt.

Augusztusban is javult a vonatok pontossága
A szegedi vonalon közlekedő vonatok pontossága is tovább javult. Fotó: SzegedMa Archív

Országosan is érezhetőek a MÁV beruházásainak hatásai

A MÁV adatai szerint augusztusban 93 948 járat közlekedett országszerte, ezek 79,01 százaléka – vagyis több mint 74 ezer vonat – pontosan, vagy legfeljebb 6 perc késéssel ért célba. Ez 6,58 százalékos javulást jelent 2024 azonos időszakához képest.

A javulás különösen figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy a nyár utolsó hónapja rendszerint az egyik legproblémásabb az ütemes menetrendek szempontjából:

  • gyakoriak a hőség miatti pályahibák,
  • és ilyenkor a megnövekedett utasforgalom,
  • valamint a fesztivál- és rendezvényszezon is fokozott terhelést ró a rendszerre.

 

A szegedi vonatok pontossága külön is kiemelkedő

A szegedi vonalak teljesítményét külön kiemelték, mivel az itt közlekedő motorvonatok és a fejlesztett pályaszakaszok hozzájárultak a késések csökkentéséhez. A hosszabb, 20 percen túli késések aránya kevesebb mint 4 százalékra csökkent, a kisebb, 6–15 perces késések pedig még alacsonyabb kategóriában maradtak.

Az utasoknak összesen 137,2 millió forint értékben fizetett vissza a vasúttársaság a késési biztosítások alapján – ez is a javuló szolgáltatás transzparens kezelését mutatja.

A Dél-Alföld országos viszonylata

Bár az országos statisztikákban a Budapest–Debrecen–Záhony vonal elmaradt a régiónktól, a dél-alföldi szakaszokon, köztük a szegedin is, láthatóan működnek a célzott beavatkozások. A nyári forróság idén sem maradt el – a középhőmérséklet országosan fél fokkal meghaladta a hosszú távú átlagot –, és a közlekedésbiztonságot is próbára tették. Ennek ellenére a MÁV szakemberei Szegeden és más városokban is helytálltak.

Fejlesztések és hatásaik

A vasúttársaság szerint a javulás kulcsa a stratégiai mozdonybeszerzésekben, a flottabővítésben, valamint a pálya kulcspontjainak megerősítésében keresendő. Az értékesítési adatok alapján továbbra is népszerűek az InterCity-járatok prémium ülései, a kerékpáros jegyek, és a vármegye- és országbérletek iránti kereslet sem csökkent – sőt, nőtt júliushoz képest, ami az utazási kedv és a vasút iránti bizalom növekedését is jelzi.

Szegeden a helyi vasúti infrastruktúra fejlesztései, a Szeged–Békéscsaba szakasz felújítása, valamint a vasútvillamos projekt kiterjesztése is hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő hónapokban még kényelmesebben utazhassanak a szegediek.

Az egyik legnépszerűbb szegedi fejlesztés a MÁV Csoport részéről, a KISS motorvonat így vonult be Szegedre idén júliusban:
 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.