
Elképesztő tempóban épül a szegedi BYD-gyár. Nemcsak csarnokok nőnek ki a földből, de már a teljes háttérinfrastruktúra is épül.
A szegedi BYD-gyár építkezése a város határában továbbra is megállíthatatlan ütemben halad. A Délmagyarország helyszíni beszámolója szerint a 300 hektáros gyárterület szinte minden szegletében zajlik valamilyen építési tevékenység: újabb csarnokok alapozása indult el, emelkednek a vasbeton szerkezetek, a zöld kerítés pedig már jól jelzi a gyárkomplexum végleges határait.
A kivitelezés ütemét nemcsak a tervezett határidők hajtják, hanem az építőmunkások teljesítménybéres foglalkoztatása is. A fizikai dolgozók anyagi érdekeltsége is hozzájárul ahhoz, hogy a szegedi BYD-gyár beruházás magyar szemmel is szokatlan tempóban halad.
Az egykori parlagon heverő terület mára egy hatalmas, lüktető építési hellyé változott. A régi 5-ös út mellett már elkészült több vázszerkezet is, a sándorfalvi oldalról pedig megkezdődött a hátulsó zóna beépítése is, ahol vasanyagok tárolására és mozgatására szolgáló terület is működik.
A Délmagyarország építkezésről készített teljes galériája és cikke itt tekinthető meg.
A gyár működéséhez szükséges infrastruktúra-fejlesztések legalább akkora ütemben haladnak, mint maguk az ipari létesítmények. Az északi iparterületet átszelő új, 5,3 kilométer hosszúságú ivóvízvezeték nemcsak a szegedi BYD-gyárat, hanem a teljes Szegedi Ipari Parkot hivatott kiszolgálni.
A projektet a Veolia Mélyépítő Kft. valósítja meg 2,3 milliárd forintból, egy éven belül. Az ellátó vezeték kapacitása napi 7 ezer köbméter, amely biztosíthatja a jövőbeni termelési és technológiai igényeket is.
A fejlesztés kapcsolódik a Szegedi Tudományegyetem Science Parkjához is, amely már eddig is több, nagy nemzetközi kutatóintézet és vállalat célpontjává vált, köszönhetően a térségben kiépített új közműveknek és úthálózatnak.
A gyár technológiai felszereltsége is figyelemreméltó. A festőüzemet a német Dürr vállalat szállítja: 120 festőrobot – köztük gyors forgó rendszerek és automatizált tisztítóegységek – biztosítják majd a világszínvonalú gyártást.
A működéshez szükséges hatalmas energiaigényt az MVM Démász Szeged–Fehértó ipari alállomásának bővítésével és új, 132 kV-os távvezetékek kiépítésével fedezik. Ezzel nemcsak a BYD energiaellátása biztosított, hanem más leendő ipari szereplőké is.
A gyár beszállítói hálózata is kezd körvonalazódni: a kínai BYD stratégiai megállapodást kötött az osztrák voestalpine vállalattal, amely acéltermékekkel látja el a szegedi üzemet.
Bár eredetileg csak tisztán elektromos autók gyártását tervezték, a BYD végül úgy döntött, hogy a szegedi gyárban plug-in hibrideket is gyárt majd, igazodva a változó piaci igényekhez. Ezzel a döntéssel nemcsak a technológiai portfólió, hanem a célpiac is bővül.
A márkakereskedői hálózat is épül: Szegeden már folyamatban van egy BYD-szalon építése az Algyői út közelében. A kínai vállalat nemcsak gyártani, hanem szolgáltatni és logisztikát működtetni is szeretne a városban. Szeged mellett a kínai óriás cég további öt új helyre jelentette be, hogy márkakereskedést nyit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.