
Egy komplex városfejlesztési tervre lenne szükség. Minden adott, hogy a fejlesztés motorja akár a szegedi nagyállomás legyen.
Az Állomás utcában nemrég történt tűzeset ismét rávilágított arra, hogy Szeged rendezettsége csak a felszínen látszik. Egy régóta lakatlan, romos ház gyulladt ki az odahordott szemét miatt. Szerencsére a szegedi hivatásos és a subasai önkéntes tűzoltók gyors beavatkozásának köszönhetően a lángok nem terjedtek tovább, de az eset rávilágított egy súlyos, régóta fennálló problémára. Az ilyen esetek is azt bizonyítják, hogy a nagyállomás körüli területek átfogó fejlesztésére égető szükség van.
Az Állomás utca, a szegedi lakosok számára sajnos nem a legápoltabb környék emlékét idézi. A "szemétlerakó utca" kifejezés sem túlzás, tekintve a területen felhalmozódott hulladékot és a gondozatlan, üresen álló épületeket. A tűz nem véletlenül keletkezett, hiszen az elhagyatott házak ideális helyszínt jelentenek a szemét felhalmozására.
Ez a probléma nem egyedi, Szegeden számos hasonlóan elhanyagolt terület található, emlékezzünk Rókusi körút "nyilvános wc" esetére, a Csongrádi sugárút mögötti kiserdő áldatlan állapotára, a Bartók Béla téri játszótér hajléktalan problémáira, a Vértó kritikán aluli elhanyagoltságára, de ott van a Gyevi park szeméttengere is.
Az önkormányzat eddig nem lépett a terület rendezésével kapcsolatban, holott a Szeged Térinformatika oldal szerint hozzájuk tartozik.
Szeged és a környező települések hosszú távú fejlődése szempontjából elengedhetetlen egy olyan szemlélet kialakítása, hogy felmérjük mik azok a területek, amik parlagon hevernek és mihez kezdhetnénk velük. A város rejtet kincseit nem szabad meghagyni az enyészetnek, ennek ékes példája a Centrum-gödör hányattatott sorsa. A városvezetés határozott kiállása talán kiutat jelentene az értékes belvárosi terület egy helyben toporgásának.
Ilyen jövőbemutató városfejlesztési elképzelés lehetne a környező településsekkel való szoros együttműködés, hiszen Szeged régióközponti mivoltából sok száz akár ezer ember is nap mint nap utazik a városba munka esetleg tanulás céljából. A Versenyképes Járások Program ennek a szoros együttműködésnek egy pillérét tudná képezni, ha a szegedi városvezetés a szolidaritás mellett kötelezné el magát a gyakorlatban is.
A nagyállomás körüli terület rendezésére van akarat a kormány irányából, konkrét terv áll rendelkezésre a környék megújítására, mégpedig a sokak által ismert "Mars téri buszpályaudvar áthelyezése a nagyállomás mellé" elképzelés révén. Így egy komplex közlekedési csomópont létesülne, amely hatékonyabban szolgálja ki a tömegközlekedést használók igényeit. A fejlesztés eredményeként a jelenleg kihasználatlan és romos területek egy modern és funkcionális városrésszé alakulhatnak át. A projektet az Építési és Közlekedési Minisztérium is támogatja, ami megerősíti a fejlesztés stratégiai jelentőségét.
A tervek szerint egy modern buszpályaudvar épül 13-15 induló- és érkezőállással, valamint egy 20 busz befogadására alkalmas rövid idejű tárolóval. Ezzel párhuzamosan a vasútállomás infrastruktúráját is átalakítják, optimalizálva a vágányhálózatot a gördülékenyebb átszállás érdekében.
A fejlesztés részeként a Tisza pályaudvar helyén is új, beépíthető területek jönnek létre, amelyek további lehetőségeket kínálnak a város gyarapodására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.