Ez a hír is érdekelheti
Belógó fa zavarja a közlekedést az Árkádnál +videó

Lezárások, felújítások, pótlóbuszok és csúszó beruházások nehezítik az utakat Szegeden. Így lett kaotikus a város közlekedése 2025 nyarán is.
Szeged nyári közlekedése 2025-ben minden korábbinál kuszább képet mutat: egymást érik az építkezések, teljes szakaszokat zártak le, miközben több ponton pótlóbuszok, új forgalmi rend és megcsúszott beruházások nehezítik a városlakók életét. Július elsején már mindenki tapasztalhatta: aki Szegeden közlekedik, legyen az autós, gyalogos vagy tömegközlekedési utas, csak fokozott figyelemmel és sok türelemmel számolhat.
A Gogol utca teljes rekonstrukcióját már januárban beharangozták, ám a tervezett június 16-i kezdés is csúszott, és csak június 23-án vágtak valóban bele a munkálatokba – akkor is csak részlegesen. Korábban a csatornahálózati munkák miatt már májusban beavatkoztak a közművekbe, miközben februárban az utca teljes tarvágásán is túlestek.
A felújítás – amely a Tisza Lajos körúttól a Londoni körútig terjed – jelentős forgalomtechnikai változásokat hozott: a környező Jósika és Bolyai utcákban új egyirányúsításokat vezettek be, új "behajtani tilos" táblák jelentek meg, és megszűntek korábbi parkolóhelyek is.
Ugyanakkor 72 új parkolóval próbálják kompenzálni a kiesést. A munkálatok várhatóan csak 2026 tavaszára érnek véget, addig azonban folyamatos fennakadásokra lehet számítani a város egyik fő közlekedési tengelyén.
Július 1-jén megkezdődött a Huszár Mátyás rakpart alépítményi felújítása is. Bár a nagyszabású látványberuházás csak 2026-ban valósul meg, az előkészületi munkálatok – ivó- és szennyvízhálózat cseréje, régészeti feltárás – már most teljes sávlezárást eredményeztek. A lezárt szakasz egy kétirányú zsákutcává változott, csupán hatvan parkolóhely maradt meg. A város ígérete szerint augusztus 19-re fejeződik be az idei munkarész.
Július 7-től újabb, súlyos forgalmi csapás éri a várost: pályarekonstrukciós munkák kezdődnek a Boldogasszony sugárút és a Gőz utca közötti ívben, amely miatt az 1-es és 2-es villamosvonal jelentős része leáll. A villamosok csak az Anna-kútig közlekednek, onnan villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat a Szeged vasútállomásig – átszállással, kerülőúton, megnövekedett menetidővel. A 21-es, 77-es, 90-es és 20-as autóbuszjáratok is terelőútra kerülnek vagy módosított végállomásról indulnak.
A szegediek joggal érezhetik úgy, hogy a város közlekedése egyik napról a másikra vált élhetetlen labirintussá. A párhuzamosan futó beruházások – még ha önmagukban indokoltak is – egymást nehezítik, a menetrendi módosításokat nehéz nyomon követni, és az sem mindig világos, hol, mikor és meddig tartanak a korlátozások.
A helyzetet tovább nehezíti, hogy a városon kívül magánemberek illetőleg vállalkozók is rendszeresen végeznek építési munkálatokat Szegeden, melyek sokszor szintén forgalomkorlátozással járhatnak, melyeket az illetékes szervek szintén nem hangolják össze a városi munkálatokkal.
A városvezetés részéről kevés az egységes tájékoztatás, bár az SZKT és a Városüzemeltetés részéről érkeznek külön-külön információk, azok sokszor későn és széttagoltan jutnak el az érintettekhez.
A Gogol utca jelen állapotában:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.