"Ha túléled az utazást, akkor szerencsésnek mondhatod magad" - irdatlan állapotok a klíma nélküli szegedi járműveken

Senki nem érti, hogy ennyi pénzért, hogy nem jár a hűtés

Iszonyatos hőség tombol Szegeden, amitől ráadásul még egy ideig nem is szabadulunk. A tömegközlekedés teljes pokollá vált, mivel rengetegen járművön klíma bizony nem üzemel.

Szegeden a legdrágább a tömegközlekedés az egész országban
Csak két összehasonlítás, hogy érzékeltetni lehessen az árviszonyokat: Szegeden egy vonaljegy ára 550 Forint, miközben Budapesten 100 Forinttal olcsóbb. Az általános havi bérlet itt 9600, a fővárosban 8950 Forintba kerül.
Ez mellé már csak hab a tortán, hogy a szegediek átlagosan 100 ezer Forinttal kevesebbet keresnek, mint a fővárosi lakosság.
A szegediek tehát kevesebbet keresnek, de többet fizetnek a tömegközlekedésért.
Embert próbáló az utazás
Ahogy elérte Szegedet az elviselhetetlen kánikula, azonnal rengeteg helyi lakosban felmerült a kérdés: miért nincs klíma a járműveken?
A legnagyobb hőségben legtöbbször a régi típusú retró villamosokkal találkozhat a vonalon az utazóközönség, melyeken sajnos nincs klíma, ami kissé elviselhetőbbé tenné az utazást. A közel 40 fokban egész nap a régi vaskalitkák járnak, ablakok berozsdásodva, kinyitni nem lehet, és a vágányfelújítás miatt rendszeresen 5-10 perceket dekkolnak ezek az antik járatok a Kossuth Lajos sugárúton, míg a munkagépekkel dolgoznak
- számolt be egy szegedi polgár.
Így hogy nem biztosítják a megfelelő utazási körülményeket, sokan hangot adnak annak hogy "legalább a hőségriadó idején meg lehetne könnyíteni az utasok mindennapjait egy-egy klímás járattal, azokért a magas bérletárakért, amit a szegediek kifizetnek az SZKT-nak". Más úgy fogalmazott:
a magas jegy – és bérletárakért cserébe legalább a klíma működése elvárható lenne a járatokon.
Egy másik tömegközlekedő arról számolt be, hogy a Szegeden közlekedő buszokon nem kapcsolják be a klímát, ráadásul olyan járatokkal kell utazni, amelyekben még az ablakokat sem lehet kinyitni.
Embertelen volt a legalább 43 fokban a levegőtlen buszban főni a saját levünkben! Többen hamarabb leszálltak, mint szerettek volna, mert nem bírták tovább! Ez sajnos folyamatosan így megy nyáron.
Valaki úgy foglalta össze:
Ha túléled a tömegközlekedési járművön az utazást, akkor szerencsésnek mondhatod magad.
A sofőrök munkája is pokollá vált
Egy majdnem a busz tetejéig érő plexilap mögött ülve, így lényegében szinte semmi levegőt sem kapva kell végezni a munkájukat azoknak a sofőröknök, akik nem tudnak klímát kapcsolni. Egy helyi lakos így fogalmazott a Facebookon hozzászólásban:
Embertelen körülmények között dolgoztatnak sofőröket, közben elvárva, hogy biztonságosan szállítsanak utasokat. A tömegközlekedési járművek kb. 20%-án működik a klíma, a többiben a vezetők és az utasok is megfőnek.
