Senki nem érti, hogy ennyi pénzért, hogy nem jár a hűtés
Iszonyatos hőség tombol Szegeden, amitől ráadásul még egy ideig nem is szabadulunk. A tömegközlekedés teljes pokollá vált, mivel rengetegen járművön klíma bizony nem üzemel.
Csak két összehasonlítás, hogy érzékeltetni lehessen az árviszonyokat: Szegeden egy vonaljegy ára 550 Forint, miközben Budapesten 100 Forinttal olcsóbb. Az általános havi bérlet itt 9600, a fővárosban 8950 Forintba kerül.
Ez mellé már csak hab a tortán, hogy a szegediek átlagosan 100 ezer Forinttal kevesebbet keresnek, mint a fővárosi lakosság.
A szegediek tehát kevesebbet keresnek, de többet fizetnek a tömegközlekedésért.
Ahogy elérte Szegedet az elviselhetetlen kánikula, azonnal rengeteg helyi lakosban felmerült a kérdés: miért nincs klíma a járműveken?
A legnagyobb hőségben legtöbbször a régi típusú retró villamosokkal találkozhat a vonalon az utazóközönség, melyeken sajnos nincs klíma, ami kissé elviselhetőbbé tenné az utazást. A közel 40 fokban egész nap a régi vaskalitkák járnak, ablakok berozsdásodva, kinyitni nem lehet, és a vágányfelújítás miatt rendszeresen 5-10 perceket dekkolnak ezek az antik járatok a Kossuth Lajos sugárúton, míg a munkagépekkel dolgoznak
- számolt be egy szegedi polgár.
Így hogy nem biztosítják a megfelelő utazási körülményeket, sokan hangot adnak annak hogy "legalább a hőségriadó idején meg lehetne könnyíteni az utasok mindennapjait egy-egy klímás járattal, azokért a magas bérletárakért, amit a szegediek kifizetnek az SZKT-nak". Más úgy fogalmazott:
a magas jegy – és bérletárakért cserébe legalább a klíma működése elvárható lenne a járatokon.
Egy másik tömegközlekedő arról számolt be, hogy a Szegeden közlekedő buszokon nem kapcsolják be a klímát, ráadásul olyan járatokkal kell utazni, amelyekben még az ablakokat sem lehet kinyitni.
Embertelen volt a legalább 43 fokban a levegőtlen buszban főni a saját levünkben! Többen hamarabb leszálltak, mint szerettek volna, mert nem bírták tovább! Ez sajnos folyamatosan így megy nyáron.
Valaki úgy foglalta össze:
Ha túléled a tömegközlekedési járművön az utazást, akkor szerencsésnek mondhatod magad.
Egy majdnem a busz tetejéig érő plexilap mögött ülve, így lényegében szinte semmi levegőt sem kapva kell végezni a munkájukat azoknak a sofőröknök, akik nem tudnak klímát kapcsolni. Egy helyi lakos így fogalmazott a Facebookon hozzászólásban:
Embertelen körülmények között dolgoztatnak sofőröket, közben elvárva, hogy biztonságosan szállítsanak utasokat. A tömegközlekedési járművek kb. 20%-án működik a klíma, a többiben a vezetők és az utasok is megfőnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.