Jövőre elkezdődhet a szegedi pályaudvar felújítása

Emellett egy történelmi léptékű beruházás zajlik majd a vasúti pályán

Jövőre elkezdődhet Budapest Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföld vasúti állomások, valamint Debrecen, Győr és Szeged pályaudvarainak felújítása és funkcióbővítése – olvasható a MÁV honlapján pénteken közzétett tájékoztatóban. Az első bejelentést még októberben tették a több százmilliárdos felújítás kapcsán.

Az állomásmegújítási pályázat nyerteseit még idén kihirdetik. A hét nagyállomáshoz kapcsolódóan külön-külön gazdasági társaságok jönnek létre, ezek írják majd ki és bonyolítják le az eljárásokat, majd alapítanak a győztes ajánlattevőkkel közös társaságokat. A külső befektetők csupán ezekben szerezhetnek részesedést, állami vagyonhoz nem jutnak – hangsúlyozták.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a MÁV-csoport a közlemény szerint azért írt ki új pályázatot, mert jóval több fejlesztési szándék és képesség látszik, mint amennyit a korábbi határidőig pályázati anyagban be lehetett volna nyújtani. A koncepciók az új országos felhívás formai feltételeinek módosítása után felhasználhatóak a továbbiakhoz.
A helyi szintű fejlesztési lehetőségek továbbra is nyitottak, folyamatosan várják a hasznosítási ötleteket a busz- és vasúti állomások épületeire – tették hozzá.
Mintegy 175 milliárd forintból korszerűsítik a szegedi vasúti pályát
Novemberben írt arról lapunk, hogy egy történelmi léptékű beruházás zajlik majd Szegeden.
Lázár János bejelentette, hogy az újonnan épülő szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében újjáépítik a Szeged–Kiskunfélegyháza és a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonalat.
Először a Kiskunfélegyháza-Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását - számolt be korábban a miniszter.

Jelentősen megnő a személy- és áruforgalom
Amikor január elején Lázár János építési és közlekedési miniszter „közlekedésinfót" tartott, akkor egy újságírói kérdésre válaszolva a szegedi pályaudvar sorsa is szóba került. Elmondta az építési és közlekedési miniszter, hogy miért került rá Szeged a listára:
Szegeden a BYD-nál lesz tízezer új munkavállaló, a Szeged-Kiskundorozsma vasútvonalat rövidtávon újjá fogjuk építeni, és megkezdjük a Kiskunfélegyháza-Cegléd vasútvonalnak az újjáépítését
- fogalmazott.
Lázár János kiemelte, hogy Szegednek a személyforgalma is megfog nőni, ha pedig a kínai autógyár valóban évi 350 ezer autót fog majd gyártani, akkor az áruforgalom gigantikus lesz.
A BYD szerint ráadásul szükség lehet a vajdasági munkaerőre is, így a kormány megnöveli a röszkei határátlépési kapacitásokat, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonalon is erre lehet majd szükség.
