
Emellett egy történelmi léptékű beruházás zajlik majd a vasúti pályán
Jövőre elkezdődhet Budapest Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföld vasúti állomások, valamint Debrecen, Győr és Szeged pályaudvarainak felújítása és funkcióbővítése – olvasható a MÁV honlapján pénteken közzétett tájékoztatóban. Az első bejelentést még októberben tették a több százmilliárdos felújítás kapcsán.
Az állomásmegújítási pályázat nyerteseit még idén kihirdetik. A hét nagyállomáshoz kapcsolódóan külön-külön gazdasági társaságok jönnek létre, ezek írják majd ki és bonyolítják le az eljárásokat, majd alapítanak a győztes ajánlattevőkkel közös társaságokat. A külső befektetők csupán ezekben szerezhetnek részesedést, állami vagyonhoz nem jutnak – hangsúlyozták.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), valamint a MÁV-csoport a közlemény szerint azért írt ki új pályázatot, mert jóval több fejlesztési szándék és képesség látszik, mint amennyit a korábbi határidőig pályázati anyagban be lehetett volna nyújtani. A koncepciók az új országos felhívás formai feltételeinek módosítása után felhasználhatóak a továbbiakhoz.
A helyi szintű fejlesztési lehetőségek továbbra is nyitottak, folyamatosan várják a hasznosítási ötleteket a busz- és vasúti állomások épületeire – tették hozzá.
Novemberben írt arról lapunk, hogy egy történelmi léptékű beruházás zajlik majd Szegeden.
Lázár János bejelentette, hogy az újonnan épülő szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében újjáépítik a Szeged–Kiskunfélegyháza és a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonalat.
Először a Kiskunfélegyháza-Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását - számolt be korábban a miniszter.
Amikor január elején Lázár János építési és közlekedési miniszter „közlekedésinfót" tartott, akkor egy újságírói kérdésre válaszolva a szegedi pályaudvar sorsa is szóba került. Elmondta az építési és közlekedési miniszter, hogy miért került rá Szeged a listára:
Szegeden a BYD-nál lesz tízezer új munkavállaló, a Szeged-Kiskundorozsma vasútvonalat rövidtávon újjá fogjuk építeni, és megkezdjük a Kiskunfélegyháza-Cegléd vasútvonalnak az újjáépítését
- fogalmazott.
Lázár János kiemelte, hogy Szegednek a személyforgalma is megfog nőni, ha pedig a kínai autógyár valóban évi 350 ezer autót fog majd gyártani, akkor az áruforgalom gigantikus lesz.
A BYD szerint ráadásul szükség lehet a vajdasági munkaerőre is, így a kormány megnöveli a röszkei határátlépési kapacitásokat, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonalon is erre lehet majd szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.