Szeged

Mintegy 175 milliárd forintból korszerűsítik és két nyomvonalúvá építik a szegedi vasúti pályát

Mintegy 175 milliárd forintból korszerűsítik és két nyomvonalúvá építik a szegedi vasúti pályát

Történelmi léptékű beruházás zajlik majd

Tóth Norbert
Szerző: Tóth Norbert
2024. november 21., csütörtök
Mintegy 175 milliárd forintból korszerűsítik és két nyomvonalúvá építik a szegedi vasúti pályát

Magyarország kormánya az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő két évben, mintegy 600 milliárd forintot tervez a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására - jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter csütörtökön Kecskeméten.

Fotó: Bús Csaba

 

Lázár János az „ÉKM-csúcs Kecskemét” plenáris találkozót követő városházi sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben.

A miniszter bejelentette, hogy az újonnan épülő szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében újjáépítik a Szeged–Kiskunfélegyháza és a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonalat. 

Lázár János múlt héten Szegeden is elmondta, hogy a vasútfejlesztés egyik oka a munkaerő-mobilitás igénye, hogy a munkába járók könnyebben jussanak el a munkahelyeikre, a másik az árumobilitás, hogy a termékek könnyebben jussanak el a nyugat-európai piacokra.

 

Először a Kiskunfélegyháza-Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását - számolt be a miniszter.

 

Új vasúti pályaudvar is épül

Ahogy arról lapunk írta korábban: Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentése alapján százmilliárdokból építik újjá a vasúti pályaudvarokat országszerte. A program megvalósításához szétválasztják a vasútüzemet és a kereskedelmi funkciókat.

Az összességében több százmilliárdos projektben a budapestiek (Nyugati, Keleti, Déli) mellett a debreceni, a győri és a szegedi pályaudvarok kapnak helyet.


 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.