A temérdek forgalmi rend változás és a sokszor ésszerűtlennek tűnő útvonalvezetés miatt fokozott figyelemmel kell közlekedni a városban.
Múlt héten Majoros Gabriella gépjárművezető-oktatóval vettük át tüzetesen, hogy az utóbbi időben hol és hogyan változott a forgalmi rend Szegeden. Ezt követően több cikken keresztül is érzékeltettük, hogy az útfelújításoknál csak a kerékpárutak kijelölése okoz nagyobb gondot a városvezetésnek.
Szerda délelőtt írtuk meg, hogy a Petőfi Sándor sugárúton ugyanazt a kerékpáros nyomvonalat ugyanott többször is felfestették, hogy mindenki számára nyilvánvaló legyen, hol közlekedhetnek a bringások – az már más kérdés, hogy mindezek ellenére hányan mernek majd forgalmas sugárúton keresztben áttekerni. Fontos, hogy itt a kerékpárosoknak továbbra is elsőbbséget kell adniuk az autósoknak.
Cikkünk nyomán folyamatosan záporoznak a hozzászólások és a konstruktív olvasói levelek. Sokan a párbeszédet hiányolják az új bringautak kialakításakor.
Talán akciós volt a sárga festék, hogy ennyi kerékpársávot festenek? Még a Karácsony Gergely is megirigyelné, ami itt megy Szegeden! Talán, ha megkérdeznék a kerékpárosokat, ésszerűbb megoldások születnének."
– jegyezte meg üzenetében Péter.
Többen is jelezték, hogy a Csillag térnél csak idő kérdése, mikor történik egy újabb végzetes baleset. A zömmel autóval közlekedő olvasóink szerint a kerékpárosok rendszerint figyelmen kívül hagyják, hogy elsőbbséget kell adniuk a körforgalomból érkező autósoknak.
A helyzet valóban furcsa, hiszen a gyalogosoknak elsőbbségük van, talán ebből adódóan tekernek át rutinból a bringások is, viszont minden irányból jól látható az elsőbbségadás kötelező tábla, sőt, erre még egy útburkolati jel is figyelmeztet. Ezzel együtt talán az a legésszerűbb megoldás, ha leszállunk a kerékpárról, és a zebrán áttoljuk, akkor ugyanis köteles megállni az autós.
Két éve már megtörtént a tragédia
2020 szeptemberében tragikus baleset történt a Csillag téren: egy teherautó gázolt halálra egy hatéves kislányt, aki kilépett a hatalmas jármű elé.
Néhány sarokkal arrébb az Etelka sor és a Felső Tisza-part kereszteződésében egy sajátosan szegedi megoldással találkozhatunk. Itt a kerékpársávot bevezették a belső, kanyarodó sávba, ahelyett, hogy a pár méterre lévő gyalogátkelővel párhuzamosan festették volna fel.
Amióta megsuhintotta a vállamat egy teherautó, inkább gyalog közlekedek, nem szeretném a hátralévő életemet kerekesszékben tölteni! Nem tudom, ki mer balra kanyarodni az Etelka sorról, de ha rám hallgat jobban teszi, ha inkább áttolja a bicajt
írta egyik olvasónk.
Ha mindez nem lenne elég, a szóban forgó szakasz veszélyességét csak fokozza az a sáv melletti méretes kátyú, amely simán defektet okozhat egy gépjárműnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.