A temérdek forgalmi rend változás és a sokszor ésszerűtlennek tűnő útvonalvezetés miatt fokozott figyelemmel kell közlekedni a városban.
Múlt héten Majoros Gabriella gépjárművezető-oktatóval vettük át tüzetesen, hogy az utóbbi időben hol és hogyan változott a forgalmi rend Szegeden. Ezt követően több cikken keresztül is érzékeltettük, hogy az útfelújításoknál csak a kerékpárutak kijelölése okoz nagyobb gondot a városvezetésnek.
“Akciós sárga festék”
Szerda délelőtt írtuk meg, hogy a Petőfi Sándor sugárúton ugyanazt a kerékpáros nyomvonalat ugyanott többször is felfestették, hogy mindenki számára nyilvánvaló legyen, hol közlekedhetnek a bringások – az már más kérdés, hogy mindezek ellenére hányan mernek majd forgalmas sugárúton keresztben áttekerni. Fontos, hogy itt a kerékpárosoknak továbbra is elsőbbséget kell adniuk az autósoknak.
Cikkünk nyomán folyamatosan záporoznak a hozzászólások és a konstruktív olvasói levelek. Sokan a párbeszédet hiányolják az új bringautak kialakításakor.
Talán akciós volt a sárga festék, hogy ennyi kerékpársávot festenek? Még a Karácsony Gergely is megirigyelné, ami itt megy Szegeden! Talán, ha megkérdeznék a kerékpárosokat, ésszerűbb megoldások születnének.”
– jegyezte meg üzenetében Péter.
Komoly veszély a Csillag téren
Többen is jelezték, hogy a Csillag térnél csak idő kérdése, mikor történik egy újabb végzetes baleset. A zömmel autóval közlekedő olvasóink szerint a kerékpárosok rendszerint figyelmen kívül hagyják, hogy elsőbbséget kell adniuk a körforgalomból érkező autósoknak.

A helyzet valóban furcsa, hiszen a gyalogosoknak elsőbbségük van, talán ebből adódóan tekernek át rutinból a bringások is, viszont minden irányból jól látható az elsőbbségadás kötelező tábla, sőt, erre még egy útburkolati jel is figyelmeztet. Ezzel együtt talán az a legésszerűbb megoldás, ha leszállunk a kerékpárról, és a zebrán áttoljuk, akkor ugyanis köteles megállni az autós.
Két éve már megtörtént a tragédia
2020 szeptemberében tragikus baleset történt a Csillag téren: egy teherautó gázolt halálra egy hatéves kislányt, aki kilépett a hatalmas jármű elé.
Észnél kell lenni a Felső Tisza-parton is
Néhány sarokkal arrébb az Etelka sor és a Felső Tisza-part kereszteződésében egy sajátosan szegedi megoldással találkozhatunk. Itt a kerékpársávot bevezették a belső, kanyarodó sávba, ahelyett, hogy a pár méterre lévő gyalogátkelővel párhuzamosan festették volna fel.

Amióta megsuhintotta a vállamat egy teherautó, inkább gyalog közlekedek, nem szeretném a hátralévő életemet kerekesszékben tölteni! Nem tudom, ki mer balra kanyarodni az Etelka sorról, de ha rám hallgat jobban teszi, ha inkább áttolja a bicajt
írta egyik olvasónk.
Ha mindez nem lenne elég, a szóban forgó szakasz veszélyességét csak fokozza az a sáv melletti méretes kátyú, amely simán defektet okozhat egy gépjárműnek.
