Ezért van káosz a szegedi utakon reggel

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

1. Útfelbontások

Szeptember elején már megírtuk, hogy az útfelbontást igénylő munkák radikálisan növelik az áthaladás idejét a város forgalmas pontjain. Nem először fordul elő, hogy a nagyszabású beruházásokkal egy időben halasztható, vagy éppen halogatott javításokat végeznek. A belvárosi híd szegedi oldalán az Oskola utca és környéke teljesen megújul, átépítik, így a forgalom nagyobb része a Bertalan hídra koncentrálódott. Ott azonban a hídról lehajtva egy olyan javítást kezdtek, ami egészen biztos nem a napokban keletkezett hibát orvosolja. A megsüllyedt aknafedőket renoválják. Így a Bertalan hídról lehajtva gyakorlatilag felére csökken az út áteresztő kapacitása, ami nem túlzás, Szőregig érezteti hatását. De több hasonló neuralgikus pontot „sikerült” kialakítani a városban.

2. P+R parkolók teljes hiánya

A modern városok tömegközlekedéséhez szorosan kapcsolódnak az úgynevezett P+R parkolók. Ezeknek a lényege, hogy a munkába igyekvők a város szélén a parkolóban hagyva a kocsijukat, tömegközlekedéssel folytassák útjukat. Szegeden a térkép szerint két ilyen P+R parkoló van, az egyik az állomásnál, amit nagy jó indulattal lehet annak nevezni a kapacitása miatt, a másik a Torontál téren, ami 140 autót tud befogadni. Ennek kellene a Szőregi út felől érkezőket, és az újszegedieket kiszolgálnia… De ugyanígy hiányzik a P+R parkoló a városba vezető utak mindegyikénél.

3. A tömegközlekedés kivégzése

Szeged nagyon sokáig híres volt a tömegközlekedési hálózatáról. Azon kevés magyar városok közé tartozik, ahol busz, villamos és troli is szolgálja a lakókat. Néhány éve nem is volt sok kérdés, hogy érdemes inkább azzal útnak indulni. Kiszámítható és pontos volt, ami abban a pillanatban megszűnt, amikor a buszjáratokból „városnéző” járatokat csináltak. Van olyan busz, amelyik hosszanti irányban Szőregről indulva Dorozsmáig jár, de a Gyálarétről Tápéra közlekedő busz is távol áll a normalitástól. Nem egy buszvezetővel beszéltünk, akik elmondták, hogy az indulás pillanatában garantált a késés, mivel amellett, hogy nagyon hosszú az út, még a vasúti átjárókban is várnak, így pedig mire átérnek a városon tetemes késést hoznak össze, pihenőjük is alig van. Emellett többen megjegyezték, hogy hosszas könyörgés után ugyan van csúcsidei és azon kívüli menetrend, de ezek többnyire a vonalhosszúságok miatt betarthatatlanok. A trolibuszok követési idejét ritkították, ráadásul a dugóban ez a jármű is beragad. Egyedül a villamos, amelyik a városban tartani tudja a menetidejét, ugyanakkor ez a nagy egészet nézve csak egy kis szelet.

Határozott célja a városvezetésnek, hogy kiszorítsa az autós forgalmat a belvárosból, ami helyes is. A dugók felszámolásához az egyetlen megoldásként a harmadik hidat kínálják, illetve van aki az utak szélesítésében hisz. Néhány parkoló, egy jól szervezett tömegközlekedés és egy átgondolt útfelújítási program rengeteg szegedi homlokáról tüntetné el a ráncot és megoldást nyújtana mindkét problémára…

Előző sztori

Csongrád-Csanád megyének is lesz saját tortája

Következő sztori

Pénzügyminiszter: ez minden idők legnagyobb, családoknak nyújtott adókedvezménye