Teljes közlekedési káosz Szegeden: sávlezárás miatt elesett a Bertalan híd

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Szerda reggelre lezárták az egyik kanyarodó sávot a Római körút és a József Attila sugárút kereszteződésében, így akkora torlódás alakult ki a Bertalan hídon, hogy volt, aki csak egy óra alatt ért át az újszegedi sportcsarnoktól a cipőgyárig.

Már a szeptemberi elsejei iskolakezdés is rávilágított arra, hogy mekkora közlekedési káoszt okoznak az összehangolatlan útfelújítások városszerte. Az egyik legneuralgikusabb közlekedési csomópont a Bertalan híd szegedi hídfője volt, ahol nem csak a körút, hanem a Szilléri sugárút is beállt, és optimista becslések szerint csaknem tíz perc kellet ahhoz, hogy Újszegedről átguruljanak a híd túloldalára.

A jelek szerint a probléma nem oldódott meg, sőt! Szerda reggel örültek volna az autósok, ha “csak” tíz perc alatt jutnak át a hídon, ugyanis valamilyen rejtélyes okból kifolyólag lezárták a körút és a József Attila sugárút kereszteződésében az egyik kanyarodósávot, így hatalmas dugó alakult ki.

Ennyit az autómentes napról?
Évek óta szeptember 22-én rendezik az európai autómentes napot. A Szegedi Közlekedési Kft. járatain ennek apropóján a nap folyamán díjmentesen utazhatunk, ha érvényes forgalmi engedéllyel rendelkezünk. A díjmentes utazás ebben az esetben két felnőttre és három gyerekre, azaz egy egész családra érvényes.

– Én már bárkire leszavazok, aki ezt a káoszt megszünteti. A mai nap margójára: már a Novátol beragadtunk, de az időt csak a sportcsarnoktól mértük. A cipőgyárig 1 órába telt átjutni, 35 percet késtünk a suliból. Bosszantó ez a káosz – kesergett egyik olvasónk.

Megbénult a forgalom, miután lezárták a kanyarodó sávot a Római körúton

Súlyos légszennyezés

Német Ferenc szerint a probléma fő forrása, hogy összehangolatlanul végzik az útfelújításokat a városban, ez pedig komoly légszennyezéshez vezet hosszútávon.

– Elég súlyos probléma, hogy miközben a városvezetés mindenhol azt hirdeti, hogy Szeged a legzöldebb város, az átgondolatlan és összehangolatlan útfelújításoknak köszönhetően több ezer szegedi ül reggelente a dugóban, ezáltal komoly szén-dioxid szennyezést előidézve. A zöld beruházás szerintem nem azt jelenti, hogy egy zöld színű IFA-val hordják el a felmart betont az érintett útszakaszról – jegyezte meg pikírt módon a Fidesz önkormányzati képviselője.

Az iskolakezdés másnapján megkérdeztük a szegedi pártokat, hogyan orvosolnák a dugókat. A megoldási javaslatok közt felmerült egy átfogó közlekedési koncepció, mélygarázs és természetesen a harmadik Tisza-híd is.

Mit gondolnak az autósok?
Megírtuk, hogy rendhagyó videóval jelentkezett a szegedi Fidesz Facebook-oldala. Az egyperces felvételen dugóban ülő autósoktól kérdezte a riporter, hogy mennyire elégedettek a szegedi közlekedéssel. Nem meglepő módon a válaszadók többsége elégedetlenkedett: többen is megemlítették, hogy az útfelújítások rossz időzítése miatt vannak nagy torlódások a városban.

Előző sztori

Berobban a vírus? Egy nap alatt másfélszeresére nőtt az új fertőzöttek száma!

Következő sztori

Úgy mosolygott Szabó Sándor, mintha megnyerte volna a lottó ötöst