Szeged

Új szakaszba lépett a fejlesztés, ami felgyorsítja a Dél-alföldi közlekedést

Új szakaszba lépett a fejlesztés, ami felgyorsítja a Dél-alföldi közlekedést

A 47-es út fejlesztése átrendezi a térképet. A kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasz ígérete új logisztikai korszakot hozhat Szegedre.

SzegedMA
Szerző: SzegedMA
40 perce
Új szakaszba lépett a fejlesztés, ami felgyorsítja a Dél-alföldi közlekedést

Mostantól nem csak Debrecen és a Dél-Alföld többi része számára ígér gyorsabb eljutást a bejelentett fejlesztés: a gyorsforgalmi útszakasz Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti, kétszer két sávosra bővítése a szegedi gazdaság és logisztika számára is kritikus új fejezetet nyithat meg. A 47. számú főút fejlesztése hivatalosan is a tiszántúli külső közúti gyűrű részévé válik, amely közvetve, de annál jelentősebben gyorsítja és biztonságosabbá teszi a Szeged–Debrecen régiók közötti forgalmat.

Újabb szakaszba lépett a Szeged-Debrecen közötti gyorsforgalmi út bővítési projektje. (Fotó: Illusztráció / NIF Zrt.)
Újabb szakaszba lépett a Szeged-Debrecen közötti gyorsforgalmi út bővítési projektje. (Fotó: Illusztráció / NIF Zrt.)

Gyorsforgalmi előnyök a Tiszán-inneni oldalon is

Bár a bejelentés a 47-es főút Berettyóújfalu és Békéscsaba közötti szakaszára koncentrál, a fejlesztés kulcsa a Dél-Alföld, így Szeged szélesebb értelemben vett összeköttetése az északi területekkel. A kormányhatározat biztosítja a forrást a kiviteli tervek elkészítésére, jelezve, hogy a projekt komoly előkészítési fázisban van. A Világgazdaság cikke szerint a fejlesztés célja egy gyorsforgalmi jellegű, emelt sebességű közúti kapcsolat kialakítása a két alföldi régió között. Ez a szegedi vállalkozások számára egy olyan alternatív útvonalat jelenthet az észak-magyarországi piacok és a határon túli területek elérésében, ami tehermentesíti a hagyományos folyosókat és csökkenti a szállítási időt.

(Fotó: Dankó Béle/Facebook)

Észak és Dél: Az elfeledett kapcsolat felélesztése

Szeged mint regionális logisztikai és felsőoktatási központ, különösen érdekelt az interregionális közlekedés javításában. A 47-es út fejlesztésének hosszú távú hatásai messze túlmutatnak a két város közötti közvetlen közlekedésen: 

a jobb összeköttetés révén felértékelődik a Szegedi Tudományegyetem pozíciója az alföldi régióban, vonzóbbá téve azt a keletebbi országrészben élők számára is. Továbbá a gyorsabb áruszállítás közvetlenül befolyásolja a helyi gazdaság versenyképességét, különösen az ipari parkokban működő cégeket. 

Jelenleg a Berettyóújfalu–Körösladány szakasz tervei és a környezetvédelmi engedélyei várhatóan 2026. második negyedévében készülhetnek el, ami a projekt előrehaladásának legkonkrétabb mérföldköve.

Az egyes szakaszok jelenlegi státusza:

  • Berettyóújfalu–Körösladány szakasz (45,7 kilométer).

A tervek és a környezetvédelmi engedély várhatóan 2026. második negyedévére készülhetnek el.

  • Körösladány elkerülő (11,6 kilométer).

Jelenleg az engedélyezési tervek készítése van folyamatban, a bírálati engedélyezési tervek szállítása 2025. november 11-én megtörtént. A megvalósításhoz szükséges tervek és engedélyek várhatóan 2027. második negyedévében állhatnak rendelkezésünkre.

  • Köröstarcsa elkerülő (9,5 kilométer).

Jelenleg az engedélyezési tervek bírálata van folyamatban. A megvalósításhoz szükséges tervek és engedélyek várhatóan 2026. negyedik negyedévében állhatnak rendelkezésünkre.

  • Mezőberény elkerülő (7,7 kilométer).

Jelenleg az engedélyezési tervek bírálata van folyamatban. A megvalósításhoz szükséges tervek és engedélyek várhatóan 2026. negyedik negyedévében állhatnak rendelkezésünkre.

  • Mezőberény – Békéscsaba (M44 csomópont) (12,7 kilométer).

A megvalósításhoz szükséges tervek és engedélyek várhatóan 2027. negyedik negyedévben állhatnak rendelkezésünkre.

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.