Ez a hír is érdekelheti
Orbán Viktor: Moszkvában Magyarország energiaellátása a cél


A projekt új szakaszba lépett. Négysávos úttal kötnék össze Debrecent és Szegedet.

Új szakaszba lépett a Berettyóújfalu és Békéscsaba közötti négysávos közút tervezése. A cél: egy korszerű, 110-es tempóra is alkalmas, Szegedet és Debrecent összekötő közlekedési tengely kialakítása.

Mezőberényben tartották meg november 27-én azt a Tervezési Fórumot, ahol az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára, Pántya József személyesen ismertette a Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti útszakasz négysávosításához kapcsolódó fejlesztési terveket. A rendezvény célja egyértelmű volt: a térségi szereplők, önkormányzatok és lakosság bevonása már a tervezés korai szakaszában.
A fejlesztés egyik legfőbb célja a Tiszántúlon egy külső közúti gyűrű létrehozása, amely a kelet-magyarországi közlekedés gerincét adhatja. Ez a Szeged–Debrecen tengelyt fogja összekötni, így megteremtve egy emelt sebességű, 2×2 sávos közúti kapcsolatot Dél- és Észak-Alföld között.
A tervezett infrastruktúrafejlesztés nemcsak a közlekedést javítja, hanem az egész térség gazdasági versenyképességét is növelheti. A minisztériumi cél világos: olyan utakat építeni, amelyek hosszú távon fenntarthatók, kiszolgálják a helyi igényeket, és nemcsak áthaladásra, hanem térségi kapcsolatok megerősítésére is alkalmasak.
Ahogyan azt a Haon.hu is megírta, a Debrecen–Szeged kapcsolat fejlesztésének gondolata már 2023-ban is napirenden volt. Akkor elkészült a tanulmányterv, a környezeti hatástanulmány, sőt, a környezetvédelmi engedély is megszületett. Az elképzelések szerint a 47-es főút minél hosszabb szakaszát használnák ki, ügyelve arra, hogy a településeket elkerülő nyomvonalak is megfelelően illeszkedjenek az új úthálózatba.
A most zajló egyeztetések nem csupán technikai részletekről szólnak, hanem arról is, hogyan lehet a térség érintett szereplőit aktívan bevonni. Pántya József hangsúlyozta, hogy minden beruházás annyit ér, amennyire igazodik a helyiek elvárásaihoz és igényeihez. A 110 kilométer per órás sebességre tervezett új út nemcsak időt takarít meg, hanem biztonságosabb és kiszámíthatóbb közlekedést is ígér a régió lakóinak.
A Mezőberényben tartott Tervezési Fórum egy fontos lépés a megvalósítás felé – és egyben annak az üzenete, hogy a vidék nem maradhat le a közlekedési modernizációban sem. A projekt nemcsak a keleti országrészt, hanem egész Magyarországot erősíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.