Szeged

Formálódik a Szeged–Debrecen gyorsforgalmi összeköttetés

Formálódik a Szeged–Debrecen gyorsforgalmi összeköttetés

A projekt új szakaszba lépett. Négysávos úttal kötnék össze Debrecent és Szegedet.

Böjthe Sándor
50 perce
Fotó: NIF Zrt.
Formálódik a Szeged–Debrecen gyorsforgalmi összeköttetés

Új szakaszba lépett a Berettyóújfalu és Békéscsaba közötti négysávos közút tervezése. A cél: egy korszerű, 110-es tempóra is alkalmas, Szegedet és Debrecent összekötő közlekedési tengely kialakítása.

Újabb szakaszba lépett a Szeged-Debrecen közötti közlekedési tengely projektje
Újabb szakaszba lépett a Szeged-Debrecen közötti közlekedési tengely projektje. Fotó: Illusztráció / NIF Zrt.

Új fórum a régi igényről

Mezőberényben tartották meg november 27-én azt a Tervezési Fórumot, ahol az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára, Pántya József személyesen ismertette a Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti útszakasz négysávosításához kapcsolódó fejlesztési terveket. A rendezvény célja egyértelmű volt: a térségi szereplők, önkormányzatok és lakosság bevonása már a tervezés korai szakaszában.

A fejlesztés egyik legfőbb célja a Tiszántúlon egy külső közúti gyűrű létrehozása, amely a kelet-magyarországi közlekedés gerincét adhatja. Ez a Szeged–Debrecen tengelyt fogja összekötni, így megteremtve egy emelt sebességű, 2×2 sávos közúti kapcsolatot Dél- és Észak-Alföld között.

Táguló horizont: Szeged is nyerhet vele

A tervezett infrastruktúrafejlesztés nemcsak a közlekedést javítja, hanem az egész térség gazdasági versenyképességét is növelheti. A minisztériumi cél világos: olyan utakat építeni, amelyek hosszú távon fenntarthatók, kiszolgálják a helyi igényeket, és nemcsak áthaladásra, hanem térségi kapcsolatok megerősítésére is alkalmasak.

Ahogyan azt a Haon.hu is megírta, a Debrecen–Szeged kapcsolat fejlesztésének gondolata már 2023-ban is napirenden volt. Akkor elkészült a tanulmányterv, a környezeti hatástanulmány, sőt, a környezetvédelmi engedély is megszületett. Az elképzelések szerint a 47-es főút minél hosszabb szakaszát használnák ki, ügyelve arra, hogy a településeket elkerülő nyomvonalak is megfelelően illeszkedjenek az új úthálózatba.

Száztízzel a jövőbe

A most zajló egyeztetések nem csupán technikai részletekről szólnak, hanem arról is, hogyan lehet a térség érintett szereplőit aktívan bevonni. Pántya József hangsúlyozta, hogy minden beruházás annyit ér, amennyire igazodik a helyiek elvárásaihoz és igényeihez. A 110 kilométer per órás sebességre tervezett új út nemcsak időt takarít meg, hanem biztonságosabb és kiszámíthatóbb közlekedést is ígér a régió lakóinak.

A Mezőberényben tartott Tervezési Fórum egy fontos lépés a megvalósítás felé – és egyben annak az üzenete, hogy a vidék nem maradhat le a közlekedési modernizációban sem. A projekt nemcsak a keleti országrészt, hanem egész Magyarországot erősíti.

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.