Ez a hír is érdekelheti
A Nagyállomás mellé költöztetnék a Mars téri buszpályaudvart


Nagy jelentőséggel bír a mai nap. A Mars téri buszpályaudvar ma is kiemelt szerepet tölt be Szeged életében.

1965. november 13-án adták át az utazóközönségnek Szeged központi autóbusz állomását (az akkori nevén) a Marx téren. Ma 60 éves a Mars téri buszpályaudvar.

Az 1960-as évek első felében a szegedi autóbusz állomány megduplázódott, ezért az Autóközlekedési Vállalatnak nap, mint nap meg kellett küzdenie a zsúfoltság jelentette problémákkal. Megtelt a MÁV Igazgatóság melletti helyijáratos központ, és a Takaréktár utcai állomás is, ezért időszerűvé vált egy új pályaudvar létesítése. Az akkori városvezetés az új autóbusz állomás helyszínéül a Mars (akkor nevén Marx) teret jelölte ki.
A ’60-as években korszerűnek számító, ipari televízióval, forgatható képernyőkkel, az utastájékoztatást szolgáló fényújsággal felszerelt buszközpontot, 1965. november 13-án adták át az utazóközönségnek.
A korabeli újságcikkekből kiderül, hogy a nagy érdeklődéssel kísért ünnepélyes átadón, megjelent dr. Komócsin Mihály, az MSZMP Csongrád megyei bizottságának titkára, Perjési László, az MSZMP Szeged városi bizottságának első titkára, Kovács Imre, a Csongrád megyei tanács vb elnökhelyettese, Hidasi György, a MÁVAUT vezérigazgatója, Dianóczky János mérnök, az autóbusz pályaudvar tervezője, valamint vállalatok és intézmények számos képviselője.
A jelenlevőknek bemutatták az új pályaudvart, amelyet a legkorszerűbb vezérlő berendezéssel állítanak forgalomba. A többi között fényjelző berendezés közli az utasokkal a járatok indulását, s ugyancsak fényjelzővel adnak jelt a kocsik indulására. A távolsági járatok 19 kocsiállásból indulhatnak, a helyi járatok számára pedig a Nagykörúton létesített úgynevezett leálló sávokat. Az első távolsági autóbuszok ma, vasárnap 0 órakor indultak ki az új létesítménytől. A helyi forgalmat bonyolító autóbuszokat december 5-én indítják innen útjukra. Az új pályaudvar átadása-átvétele után a 10-es AKÖV igazgatósága fogadást adott vendégeinek a Tisza Szálló tükörtermében
– olvasható a Délmagyarország 1965. november 14-i számában.

Az ezredforduló után többször felmerült már a költözés lehetősége. Még 2008-ban arról írt a Délmagyar, hogy 2010-re „a mostani buszállomás helyén rendezvénycsarnok épül”. Ez végül mint tudjuk nem valósult meg, vélhetően ennek oka elsősorban a válság volt.
Az immár 60 éves épület (ami ma már helyi védettség alatt áll) és vele együtt a teljes helyközi és távolsági autóbusz-közlekedés áthelyezéséről a 2014-es önkormányzati választási kampányban is esett szó. Akkor azonban az intermodális tömegközlekedési csomópont előkészítésére szánt költségvetési forrásokat más célokhoz rendelte a közgyűlés.
A közelmúltban az az ötlet került előtérbe, hogy a Nagyállomás mellé költöztessék a buszpályaudvart:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.