Szeged

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Szegeden gyárat építő BYD +videó

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Szegeden gyárat építő BYD +videó

Tovább nőtt az exportkapacitás. A BYD így évente már több mint egymillió autót lesz képes szállítani.

SzegedMA
Szerző: SzegedMA
2 órája
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Szegeden gyárat építő BYD +videó

Az első európai gyárát Szegeden építő BYD befejezte tengeri szállítóflottájának kiépítését. A vállalat legújabb hajója, a BYD Csinan szolgálatba állásával immár nyolc járműszállító hajó segíti a cég exporttevékenységét, amelynek éves kapacitása ezzel meghaladja az egymillió autót.

Immár teljes a BYD flottája. (Fotó: NurPhoto via AFP)
Immár teljes a BYD flottája. (Fotó: NurPhoto via AFP)

 

Teljes lett a BYD flottája

A BYD flottájának nyolcadik tagja, a BYD Csinan hivatalosan is szolgálatba állt – jelentette be a cég a Weibo-oldalán szeptember végén - szúrta ki a Világgazdaság. A hajót a kelet-kínai Santung tartományban található Csinan városáról nevezték el, ahol a BYD egyik legnagyobb járműgyártó központja működik.

A BYD azt is bejelentette, hogy ennek az óriáshajónak az elkészültével teljesen összeállt a tengeri flottája, ez pedig fontos mérföldkő a kínai autógyártás nemzetközi terjeszkedésében.

 

Egymillió jármű fölött az éves exportkapacitás 

A flottájába a következő hajók tartoznak: BYD Explorer No.1, BYD Hefei, BYD Csangcsou, BYD Sencsen, BYD Hszian, BYD Csangsa, BYD Csengcsou és mostantól a BYD Csinan. A kínai cég nem közölt részleteket a BYD Csinan teherbírásáról, de a vállalat legtöbb hajója 7 ezer jármű szállítására alkalmas, míg három hajó akár 9200 járművet is képes befogadni. 

A flottával együtt a BYD éves exportkapacitása meghaladja az egymillió járművet.

 

Az ütemtervnek megfelelően halad a szegedi gyár építése

A közelmúlt spekulációira reagálva a BYD korábban megerősítette, hogy a szegedi gyár ütemterv szerint indul és továbbra is a 300 ezer jármű éves kapacitás a cél. Közben rekordtempóban épül az infrastruktúra is.

Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke az akkori nyilatkozatában megerősítette, hogy „két-három év múlva” minden elektromos járművet teljes egészében Európában, helyben fognak előállítani. A következő egy-két évben ugyan még a plug-in hibridek dominálnak majd a piacon, de a cél világos: helyi gyártással, helyi piacra termelni.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.