Ígéretet tettek. Merőben átalakulhat a szegedi Huszár Mátyás rakpart.
A korábbi években már történtek kisebb-nagyobb rekonstrukciós munkák a Szeged fő utcája a Tisza program keretén belül, ehhez kapcsolódva indult el július elsején a szegedi rakpart ivóvíz- és a szennyvízhálózatának felújítása. Az idei munkálatok augusztus 29-én véget érnek, szombaton pedig újra is indulhat a forgalom. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármester és Binszki József várospolitikai alpolgármester a szerdai sajtótájékoztatón arról is beszámolt, hogy a látványtervek alapján, hogyan képzelik el a jövő Huszár Mátyás rakpartját.
Az ígéret szerint jövőre sor kerül a beruházás látványos részére. Azonban, hogy nekilássanak a felszíni munkához, ahhoz először a föld alatti, nem igazán látványos rekonstrukciókat kellett végrehajtani a kivitelezőnek. Ezt történt meg az idei nyáron július 1-től kezdődő, és majd augusztus 29-ig bezárólag.
Most szombaton újraindulhat a forgalom a Huszár Mátyás rakparton.
Az ivóvíz- és a szennyvízhálózat 300 folyóméteren újult meg a Belvárosi híd lába és a Belvedere székház közötti érintett szakaszon, eközben pedig az ilyenkor mindig kötelező régészeti munkákat is elvégezték a Móra Ferenc Múzeum szakemberei. A mostani felújítás 150 millió forintból valósult meg.
A szegediek nagyon régóta várnak erre a felújításra
- mondta a szerdai sajtótájékoztatón Binszki József várospolitikai alpolgármester. Hát valóban, régóta vár a város a rakpart rekonstrukciójára, amit két évtizede halogat az önkormányzat, pedig a látványtervek már jó pár alkalommal megvoltak. Ezúttal is megvannak, még az év elején tették közzé.
Az ígéret szerint jövőre már tényleg elkezdődhet a rakpart nagyszabású rekonstrukciója, valamint zöldítése. Csökkentenék a hősziget hatást, tehát a burkolt felületek arányát, ugyanis elviselhetetlen a hőség. Ez a beruházás 1,3 milliárd forintból valósulna meg.
A jövő évi beruházás területét jól körberajzolta az idei ivóvíz- és a szennyvízhálózat rekonstrukció, valamint régészeti munka: ugyanezen a szakaszon valósulna meg a 2026-os nagyszabású fejlesztés is. Tehát a Belvárosi híd lába és a Belvedere székház közötti rész alakulna át.
Kiemelték, hogy az autósforgalom marad a Huszár Mátyás rakparton, ugyanis a város nem bírná el, hogy lezárják a közlekedés elől.
Büfét alakítanának ki a Tisza-parton, zöldterületeket létesítenének, valamint közvetlen a partra is le lehetne menni, az erre a célra kialakított részeken. Továbbá tervezik a déli bástya rekonstrukcióját is. Egy korábbi beszámolóból az derült ki, hogy 3300 négyzetméteren alakítanának ki közösségi tereket a rakparton.
A beruházás mindenképp meg fog valósulni
- jelentette ki Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármester.
A régészeti munkába remek betekintést nyerhettünk az idei nyár folyamán:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.