Újszeged közlekedési hátránya csökkenne, az új híddal Szeged főúthálózata teljessé válik. Mutatjuk az elkészült terveket.
A „Szeged, Nagykörút Alsóváros és Újszeged közötti szakasz (új-Tisza-híd) terveinek elkészítése” tervezési projekt idén tavasszal zárult, a szükséges engedélyek rendelkezésre állnak, a kiviteli tervek is elkészültek – olvasható az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményében.
A következő lépésként a beruházást érintő területszerzések és terület-előkészítések elvégzése szükséges, amely hosszabb folyamat, hiszen a végleges nyomvonal érinti például a Szegedi Tudományegyetem területét is, ahol jelenleg is üzemelő épületek kiváltására lesz szükség a megvalósíthatóság érdekében. Mint olvasható, az ezzel összefüggő előkészítési és egyeztetési folyamatok zajlanak. A projekt, amit teljesen mértékben a magyar állam finanszíroz, immár rendelkezik:
Tervezési feladatok (környezetvédelmi engedély módosítása, engedélyezési tervek elkészítése, területigénybevételi terv elkészítése, kiviteli tervek elkészítése, szabályozási terv módosítása, engedélyek beszerzése) az alábbi létesítményeknél szükségesek:
Az első ütemben épülne meg a közúti híd, majd távlatban a vasúti híd, mindkettő egyaránt egy folytatólagos többtámaszú, kétfőtartós, alsópályás, ívelt alakú egyedi rácsos tartó alapján valósulna meg.
A közúti híd azon túl, hogy 2×2 forgalmi sávot 2493 méteren átvezet, többletfunkcióval is rendelkezik majd: a hídon kilátópont, közösségi terek és nem utolsó sorban széles gyalogos járdák és kétirányú kerékpáros átvezetés is helyet kapott.
A tervezett közúti Tisza-híd három, egymástól dilatációs szerkezetekkel elválasztott felszerkezettel rendelkezik. A két mentett oldali feljhajtó híd közé ékelődik be a folytatólagos többtámaszú gerendahíd, kétfőtartós, alsópályás kialakítással. A szegedi oldali hullámtéri első nyílás egy kétfőtartós, konstans magasságú, szekrénykeresztmetszetű gerendahíd, mely egy íves felső övvel rendelkező háromnyílású Warren rácsozású gerendahídban folytatódik, majd az újszegedi oldalon egy kétnyílású, szintén egy kétfőtartós, konstans magasságú, szekrénykeresztmetszetű gerendahíd zár.
A támaszközök: 45,00 + 65,00 + 130,00 + 65,00 + 45,50 + 42,50 méter, támaszközök összhossza: 393 méter (úttengelyben mérve), a felszerkezet hossza: 395,00 méter (úttengelyben mérve).
A Tisza két partján található ártéri erdők zöldje függőleges és vízszintes zöldfelületek formájában jelenik meg a hídon.
A beruházás mellett feltüntetett összeg 684 000 000 Forint.
Az új híddal Szeged főúthálózata teljessé válik, a Belvárosi és Bertalan hídon megszűnik a csúcsidőben elkerülhetetlen dugó és jelentős torlódás. Újszeged lakóterületeinek közlekedési szempontból hátrányos helyzete jelentősen csökken, könnyebben át lehet érni, egyszerűbb a megközelíthetőség.
Néhány évvel ezelőtt már mutattak be háromdimenziós videót a tervekről:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.